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marginal

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  •  adj. marjinal, bazterreko

    son los grupos marginales de la sociedad: gizarteko talde marjinalak dira

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Azkenik, nabarmentzekoa da inolako aipamenik udalerriari, inplizituki ere, egin ez izana (8. art. aipatutako ia salbuespen marjinalarena izan ezik), udalerriek izan duten ikaragarrizko garrantzi historikoa bai foru-aroan, bai gerora izan diren autonomiaren egoera aldarrikatzaileetan ere gogoan hartuz.>
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Por fin, resulta destacable la ausencia de referencia alguna, tan siquiera implícita, al municipio (con la excepción casi marginal del art. 8), dada la gran importancia histórica de los mismos tanto en el período foral, como posteriormente en las diversas oleadas reivindicadoras de la autonomía.
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Gai honetan Koldo Mitxelenak Kurylowicz-en eta bere analogikoak deritzen prozesuen izaerari buruzko teoriaren aldeko jarrera hartzen du; bokalezko eta kontsonantezko aldizkatzeei arreta izan, euretako batzuek, baina ez denak, azentuaren eraginez azaltzen baitira: gainerakoan azentuak hizkuntza guztietan ez du eragin berdina ez eta hizkuntza beraren aro guztietan ere; protoformek eta antzinatean beraiek okupatutako esparruak nola hedatuta egon zitzaketen era zehaztea; protoforma komunen esanahi lehena eta zehatzarekiko ikerketa; testu zaharkituenen bitartez gramatika-kategorien bereizkeria; Koldo Mitxelenak ondoren konparatistari lagungarri dakizkien irizpide nagusiak adieraztera ematen ditu, euretatik bat ere hutsezina ez den arren; "el método del cambio fonético habitual" deritzonak egiaztatu beharra izango den lan-hipotesi bat adieraztera eman dezake; "hitzak laburtzeko hizkuntzen" joera nagusiak hitz luzeak elkartuak direna susmatzera garamatza; "anomalien metodoa" hurrengo oinarritik abiatzen da: zenbat eta forma bat anomaloagoa izan are eta lehendabiziko hizkuntza-egoera baten iraupena izateko aukera gehiago eduki; "hizkuntza-geografiak" batzuetan hitz edota esamolde jakin batzuk datatzeko bideak eskaintzen ditu, baina interpretazio subjektiboengatiko mesfidantza izan beharra dago: gogoratu bitez "esparru marjinalak", bere garrantzia batzuengatik goitik jotakoa izan dena; hitz bat bizi den "esparru semantikoa" hitz hori mailegatua den ala ez narotasunez ezagutarazten digun "barne irizpide" bat dugu; "lege sinkronikoek" kasu jakin batzuetan zentzudun hipotesiak iradokitzen dituzte.>
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En este particular toma Koldo Mitxelena partido por Kurylowicz y su teoría relativa a la naturaleza de los procesos llamados analógicos; atención a las alternativas vocálicas y consonánticas, de las cuales algunas se explican por la acción del acento, pero no todas: por lo demás el acento no tiene los mismos efectos en todas las lenguas, ni en todas las etapas de la misma lengua; determinación de la manera como podrían estar distribuidas las protoformas y el área que ocupaban antiguamente; investigación del sentido primero y preciso de las protoformas comunes; discriminación de las categorías gramaticales a través de los textos más arcaicos; Koldo Mitxelena señala seguidamente los principales criterios que pueden ayudar al comparatista, aunque ninguno sea infalible; "el método del cambio fonético habitual" puede sugerir una hipótesis de trabajo que deberá ser verificada; la tendencia general "de las lenguas a abreviar las palabras" invita a sospechar que las palabras largas sean compuestas; el "método de las anomalías" parte del siguiente principio: cuanto más anómala sea una forma, tanto más probabilidades tiene de ser una supervivencia de un estado de lengua primitivo; la "geografía lingüística" ofrece a veces el medio de fechar ciertas palabras o ciertos giros, pero hay que desconfiar de las interpretaciones subjetivas: recuérdense las "áreas marginales", cuya importancia han sobreestimado algunos; el "campo semántico" en que vive una palabra constituye un "criterio interno" que revela frecuentemente si esa palabra ha sido o no prestada; las "leyes sincrónicas" sugieren en ciertos casos hipótesis juiciosas.
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Giro marjinaleko istorio bat da, eta, halere, ihes egiten du era horretako produkzioetako estetika zikin itsusitik.>
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Extraña porque es una película de atmósfera marginal que sin embargo huye de esa estética sucia típica en este tipo de producciones.
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Bere hainbat lanen artean Mutrikuko Imanolena Etxea, gipuzkoar udaletxe berean egindako Iparragirre etxebizitzetarako eraikina, Vitoria-Gasteizko Foruen Enparantza eta San Francisco eliza, eta Donostiako Hirutasun eta Tenisaren enparantzak azpimarratu beharra dago; azken honetan, Peña Ganchegik, lursail marjinal baten berreskurapenetik abiatuz, beti paisaiaren zati izan den sentsazioa ematen duen arritmia esanguratsu eta testura adierazgarridun harmailatutako aztarna minimalistadun enparantza azaldu zuen.>
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Entre sus numerosos trabajos hay que destacar la Casa Imanolena de Mutriku, el edificio de viviendas Iparraguirre en la misma localidad guipuzcoana, la iglesia de San Francisco y la plaza de los Fueros en Vitoria-Gasteiz, y las plazas de la Trinidad y del Tenis en Donostia; en esta última, Peña Ganchegui planteó, a partir de la recuperación de un terreno marginal, una plaza escalonada de impronta minimalista, con sugerentes arritmias y expresivas texturas, que da la sensación de haber existido siempre en el paisaje.
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Aldi berean, Gonzalo (Javier Pereira) mundu marjinal batean bizi da, eta lan ziztrin batzuk eginda ateratzen du bizimodua. Egun batean, ibilgailu-hilerri baten jabeak engainatzen du.>
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A la vez, en un mundo marginal, Gonzalo (Javier Pereira), un joven que malvive con trabajos de poca monta es engañado por el dueño de un cementerio de coches que después de tenerlo trabajando durante la noche le paga al final menos de lo estipulado.
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