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Aipatutakoak Arartekoari euskaldunen oinarrizko eskubideak bermatzeko bere funtzio nagusia betetzeko aintzatesten zaizkion ahalmenak dira, herritarrak Euskal Administrazio Publikoaren aginte eta botere abusuez eta arduragabekeriez babestuz (AESAL-en 1 artikulua).>
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Las mencionadas son facultades que se reconocen al Ararteko para cumplir su función principal de garantizar los derechos fundamentales de los vascos y vascas, salvaguardándolos de los abusos de autoridad y poder y de las negligencias de la Administración Pública Vasca (artículo 1 LCRIA).
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Arartekoak bere kargua uzten du, (1) honi uko egiteagatik, Parlamentuko Mahaiari jakinerazten zaionetik ondoreak dituelarik; (2) izendatua izan zen epearen agortzeagatik; (3) heriotza edo etorritako ezgaitasunagatik, azken hau Ganbarako kideen hiru bostenak adostua izan behar duelarik; (4) Parlamentuak kargutik kentzeagatik, honetan arduragabekeriaz aritu izanagatik, horretarako Parlamentuko kideen hiru bostena behar delarik, Arartekoa bera eztabaidan bere kudeaketaren defentsan aritu daitekelarik; (5) sententzia irmo bidez doluzko delitu bategatik kondenatua izateagatik; (6) etorritako bateraezintasunagatik edo euskal izaera politikoa edo eskubide zibil eta politikoen egikaritza osoa galtzeagatik (AESAL-en 7 artikulua).>
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El Ararteko cesa en su cargo por (1) renuncia, que produce sus efectos desde su comunicación a la Mesa del Parlamento; (2) expiración del plazo para el que fue designado; (3) fallecimiento o incapacidad sobrevenida, debiendo ser ésta acordada por tres quintas partes de los miembros de la Cámara; (4) destitución del Parlamento motivada por la actuación con notoria negligencia en el desempeño de su cargo, exigiendo la remoción la misma mayoría de tres quintas partes de los miembros del Parlamento, pudiendo el Ararteko participar en el debate en defensa de su gestión; (5) por haber sido condenado por delito doloso mediante sentencia firme; (6) incompatibilidad sobrevenida o pérdida de la condición política de vasco o del pleno disfrute de sus derechos civiles y políticos (artículo 7 LCRIA).
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Esandakoarekin bat, Arartekoaren erakundea sortu eta arautzen duen 3/1985, otsailak 27ko legeak (AESAL akronimoarekin), euskal ombudsman-a oinarrizko eskubideen defentsarako euskal parlamentuaren goi komisionatu gisa eratzen du, funtzio nagusi gisa "herritarrak Euskal Administrazio Publikoaren aginte eta botere abusuen eta arduragabekeriaren aurrean" babestea egotziz (AESAL-ren 1 artikulua).>
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Conforme a lo indicado, la ley 3/1985, de 27 de febrero, por la que se crea y regula la institución del Ararteko (con acrónimo, LCRIA), configura el ombudsman vasco como alto comisionado del Parlamento vasco para la defensa de los derechos fundamentales, asignándole como función primordial "salvaguardar a los ciudadanos frente a los abusos de autoridad y poder y las negligencias de la Administración Pública Vasca" (artículo 1 LCRIA).
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Beraz, laburbilduz, Arartekoa herritarren defendatzaile independientea bihurtzen da Administrazio Publikoaren jardueraren aurrean, administratuak honen abusu, arbitrarietate, diskriminazio, oker eta arduragabekeriez babestuz.>
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Podemos, por tanto, sintetizar que el Ararteko se erige en defensor independiente de los ciudadanos frente a la actuación de la Administración Pública, protegiendo a los administrados de abusos, arbitrariedades, discriminaciones, errores o negligencias de aquélla.
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LAGAPEN-HARTZAILEAK instalazio-mota guztiak muntatzeko eta desmuntatzeko azpikontratatu dituen pertsona fisikoek edo juridikoek lanerako segurtasun- eta garbitasun-legedi zehatza betetzen duten behatu beharko du, eta, behar izanez gero, hori betetzeko eskatu beharko die; izan ere, bera izango da arduragabekeria horren eraginez sor daitezkeen kalte-galeren erantzule, KUP gertakari horietatik salbuetsiz.>
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LA CESIONARIA se obliga a observar o, en su caso, a exigir de las personas físicas o jurídicas con las que subcontrate los servicios de montaje y desmontaje de toda clase de instalaciones, la estricta observancia de la legislación en materia de seguridad e higiene en el trabajo, respondiendo de los daños y perjuicios que pudieran causarse por accidente en el que intervenga culpa o negligencia, dejando exento de los mismos al PMD.
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