Nagusiei behin eta berriz abadetzarako betoarekiko arrazoiak azaltzea eskatu zien, baina ez zituen "ikasleen gobernuan trebetasun praktiko gutxi", "adimen-apaltasunik eza", "izaera harroa", etab. bezalako zehaztasunik gabeko erantzunak besterik jaso. Baina benetako arrazoia, agiri bitartez geroztik egiaztatu izan den bezala, bere bokazioaren aldezpenerako Erlijiosoen Kongregazio Santura, aginte maila eskudunaren lepotik jardunaz, jo izateagatik azkenean larriagotu besterik egin ez zen balizko buru-gaixotasuna izan zen; agian bere euskaltzaletasuna eta bere nagusien borondatea jainkoarenarekin identifikatu nahi ez izanak adierazitako arrazoiak baino eragin gehiago izango zuen.>
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Instó repetidas veces a los superiores para que le explicitaran las razones del veto al sacerdocio, pero no obtuvo sino vaguedades como: poco acierto práctico en el gobierno de los alumnos, falta de docilidad de juicio, carácter altivo, etc. Pero la verdadera razón fue, como se ha podido verificar documentalmente, la supuesta enfermedad mental, agravada finalmente por el hecho de que recurriera a la Sagrada Congregación de Religiosos en defensa de su vocación, a espaldas de la autoridad competente; posiblemente su vasquismo y su obstinada resistencia a identificar la voluntad de los superiores con la divina pesaron más que la razón aducida en la decisión final.
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