Elhuyar Hiztegia
#ElhuyarrenGomendioak

Hiztegi-unitateak

Beste hiztegietan

Idazlagun

eu > es eu > en

existentzial

Partekatu sareetan:

  •  izond. existencial

    galdera existentzialak: preguntas existenciales

existentzial *Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

...existentzial ...kiek gaur duten aberastasunaren --hondarrekoa, existentziala ?-- sorgunea...


...bilakatu da irakurketa, edozein gaixotasun edo gabezia existentzial zein intelektual sendatzeko gai dena. Edozein ...


...e bete berri, nerabezarokoa ez beste krisi existentzial batean dago Armiarma?...


...izipenak, aurrera egiteko gogoa eta zalantza existentzialak bata bestearen gainetik, banan-banan eta denak batera, trum...


...etik esanak asimilatuz eta bizi izandako une existentzialari dagozkion ekarpen berriez aberastuz. Honenbestez, ezin...


...duten perpausetan ere (b), predikatua bera existentziala izan ez arren...


... artekoan, 2.1.1. atal honetan ingeleseko esaldi existentzialetako there ...


...baten inpultsua izan dela irakurtzean. Gure zentzu existentzial ia bakarra apropiazio materiala da, zabalera ...


...nomikoak, sistemaren eraberritze posibleek eta krisi existentzialak itotzen gaituztelarik, guk aukera berriak ikusi ...


Gizakiaren esentziaren zehaztapen existentzialaren bidez, horregatik, ez da ezer erabaki oraindik «Jainkoaren ...

Ikusi adibide gehiago
*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

existentzial (eu)

existencial (es)

Askotariko gaiak hartu zituen: existentzialak, erlijiozkoak eta moralak, eta politiko eta ideologikoak. Gainera, Teilhard de Chardin, Kierkegaard, Buda eta Gandhirenganako jitea antzeman daiteke.>
www.euskomedia.org

Toca temas existenciales, religioso-morales y político-ideológicos, y se puede ver su querencia por Teilhard de Chardin, Kierkegaard, Buda y Gandhi.
www.euskomedia.org


Euskal ekoizpeneko zinemak Javier Rebolloren Golfo de Vizcaya (1985), Ernesto del Ríoren El amor de ahora (1987), Ana Diezen Ander eta Yul (1988), Juan Ortuosteren El mar es azul (1989) edo Ernesto Telleríaren Eskorpion (1989) bezalako abagune desberdinetan landutako - lurraldean barneratutako gatazka politikoaren ondorioa den itotze existentzialaren metafora- gaia da.>
www.euskomedia.org

Es un tema, -la metáfora del ahogo existencial como consecuencia de un conflicto político enquistado en la tierra- que el cine de producción vasca había tocado en diferentes ocasiones como en Golfo de Vizcaya (1985) de Javier Rebollo, El amor de ahora (1987) de Ernesto del Río, Ander eta Yul (1988) de Ana Díez, El mar es azul (1989) de Juan Ortuoste o Eskorpion (1989) de Ernesto Tellería.
www.euskomedia.org


Memorias, Semblanzas ideales, Madrid, 1972, irudien desfile erabat interesgarria, euretariko asko euskal orubekoak, eta egilearen ibilbide esistentzialarekin zerikusia izan dutenak eskaintzera datorkigu, eta>
www.euskomedia.org

Memorias, Semblanzas ideales, Madrid, 1972, que ofrecen un interesantísimo desfile de figuras, muchas de ellas del solar vasco, que han tenido algo que ver en la trayectoria existencial del autor, y
www.euskomedia.org


Susa, 2000) bilduman egile honi eskainitako alean Etiopia (1978) liburuari buruz egindako aipamena ekar dezakegu: "Poesia soziala eta existentziala alde batera utzita, eta aldi berean baikortasuna eta sentimentaltasunetik aldenduz, Etiopia olerkigintzaren aurrean jarrera berria eskaintzen zuen: olerkariak ez du inoiz lehen pertsona erabiltzen, ez ditu bere pentsamenduak ezkutatu edo adimenaz biltzen bakuntasuna ekiditearren; inguruari urrutitik begiratzen dio, baina elkartasunari uko egin gabe, eta gizaseme baztertuak eta garaituak maite ditu".>
www.euskomedia.org

Susa, 2000): "Alejándose tanto de la poesía social como de la existencial, y dando la espalda en la misma medida al sentimentalismo y al optimismo, Etiopia ofrecía una nueva actitud ante la labor poética: el poeta nunca habla en primera persona, oculta o intelectualiza sus pensamientos con el fin de evitar la ingenuidad; tiene una mirada distante hacia el entorno, pero sin ser insolidaria, y ama a los marginados y a los derrotados".
www.euskomedia.org


Jitoan” honek, Itsasadarrerantz, Paseorantz eta Jauregiaren burdinazko horma bikainerantz garden begira dagoena, bere ezegonkortasunak eta pisu existentzialak sostengaturik, memoria horren parte izan nahi du, garai baten gorputz estetikoa, eta aldi berean, industria garaiaren metafora, bizitzaren aldeko borrokarena, etengabeko higadura, eta jaio zen Itsasadarrean bertan, amaiera duena.>
www.bilbaointernational20

A la deriva, que mira transparente hacia la Ría, el Paseo, y el espléndido muro de hierro del Palacio, sustentadas su inestabilidad y peso existencial, aspira a ser parte de esa memoria, cuerpo estético de una época y a la vez metáfora de un tiempo industrial, de su lucha por la vida, progresivo desgaste, y final junto a la Ría que le vio nacer.
www.bilbaointernational20

Ikusi adibide gehiago