Elhuyar Hiztegia

ezker

Partekatu sareetan:

• 1  iz. izquierda, lado izquierdo

ezkerreko eskua: la mano izquierda

nire ezkerrean ama eseriko da: a mi izquierda se sentará mi madre

ezkerretara biratu: girar a la izquierda

• 2  iz. mano izquierda, izquierda

pilota ezkerraz jo du: ha golpeado la pelota con la izquierda

• 3  iz. (Pol.) izquierda

ezkerrak aurkeztutako proposamen bat: una propuesta presentada por la izquierda

duela urte batzuk ezker-muturreko kide izan zen: militó hace algunos años en la extrema izquierda

• 4  izond. zurdo, -a

eskuina da ala ezkerra?: ¿qué es, zurdo o diestro?

• 5  izond. izquierdo, -a

esku ezkerra: la mano izquierda

oin ezkerra: el pie izquierdo

alde ezkerra: la parte izquierda

ezker *Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

...ezker ...akarrik hori. Kongresuan ikusten badugu politiketan ezkerrerako aldaketa gauzatzen ahal dugula, hainbat alderdirekin bat eg...

...laritzako lehendakaria, oposizioko alderdiko buruak eta ezker abertzaleko lau militante independentista akusatuen aulkian...

...abe biko sistema erabiliko da: euskarazko testua ezkerrean agertuko da eta gaztelaniazkoa, eskuinean...

...eragina da, hori bai). Irudiak eskuinetik ezkerrera doan beheranzko diagonala marrazten du, eta ...

...duenez "langile-klasearen aitzindaria" ez da ezkerra , eskuindarrak baizik.

...sakatu, klikada bat entzun eta kargadorea bere ezker eskuaren ahurrean erori zen. Kargadorea poltsikoratu zuen, ...

...torkizuna ikustea eta etorkizuna da herri honetako ezker abertzalea guztion artean eraiki behar dela eta...

...in lau urte bezala, aurtengo hauteskundeetan ere ezker abertzaleko zerrendak legez kanpo uzteak areagotu egin du t...

...ustez, egungoa garai «historikoa» da, eta ezker independentistak «egoerak eskatzen duen mailan» egon behar ...

Europan, ezkerrak edo ekologistek hasi zuten TTIPen aurkako protesta, baina h...

izquierda (es)

2ª zatia: Ensanblean jarraituko dugu aurrera, betiere ezkerrera joz hasieran (IV+ tximinia batetik hasi), baina eskuinera hartuz hortik gutxira.>
www.capraalpina10

2ª parte: Continuamos en ensamble hacia arriba, con tendencia a nuestra izquierda al comienzo (empezar por una chimenea de IV+) y más tarde otra vez nuestra derecha.

Bertara iritsi beharrik gabe ezkerrera biratu eta Sen tontorretik (2.949 m) jaisten den kontrahorma gainditzen dugu.>

Sin llegar hasta el giramos hacia la izquierda y transponemos un contrafuerte que baja del Pico d´el Sen (2.949 m).
www.capraalpina10

Gurutz bide baten aurrean gaude, eskuinekoak Respumoso aterpetxera eramango gaitu eta ezkerrekoak Arriel lakuetara, guk aukeratuko duguna.>

En este punto nos encontramos con dos alternativas, si seguimos por la derecha nos conducirá al refugio de Respumoso y el de la izquierda, que es el que deberemos de seguir, nos llevará a los Lagos de Arriel.

Eriste herritik kanpo ezkerretara aldapa tentea duen errepide bat igotzen da, 2 km ondoren pista bihurtu eta Aigüeta d´Eriste arroan sartzen dena eta 3 km sakana zeharkatuz, Pleta del Estallo aparkalekura iristen gara (1.500 m). Espigantosa ur-jauzia ezkerretara utziz ibiltzen hasi eta ibaia zeharkatuz (zubia), oso nabarmena den bidea eskuinaldetik igotzen hasten gara.>
www.capraalpina10

Desde las afueras de la localidad de Eriste parte por la izquierda una carretera que asciende en fuerte pendiente, que al cabo de 2 km se convierte en pista y se adentra en la cuenca de la Aigüeta d´Eriste, que tras 3 km bordeando el barranco, llega al aparcamiento de la Pleta del Estallo (1.500 m). Iniciamos la ascensión junto a la Cascada de Espigantosa (izquierda) y tras cruzar el río (puente) la marcada senda sube por su margen derecha.

Ezkerrera utzi dugu igotako bidea eta elur asko duen aldapa tente batetik jaisten gara.>

Dejamos a nuestra izquierda el camino de subida y descendemos por pendiente pronunciada y que acumula muchísima nieve.

zurdo (es)

Toqueroren erdiraketak ez du errematatzailerik aurkitu 69. minutuan eta jarraian Muniainek ezkerrek ezin izan du golik egin.Bazirudien bigarrena helduko zenik, baina ez da horrela gertatu.>
www.athletic-club.net

A la hora Susaeta no ha podido superar con la zurda la presencia de Lledó, quien posteriormente, en el 64, ha desviado un zurdazo de Herrera desde fuera del área.Pascual ha suplido al amonestado Martins Diop antes de que un centro envenenado de Toquero no encontrara rematador y de que Muniain estuviera a punto de marcar en el 69.

Halenarek hurrengo txartel horia ikusi du eta falta horren ondorioz Iñigo Perezek kanpora jaurti du. Dena den aktiboagoa egon dena Slovan izan da, Milinkovicek bitan ezkerrez kanpora jaurti baitu.Atsedenaldia eta zapore mingotsa.>

Susaeta no ha culminado por poco en el 13, pero en el 15 una penetración suya por la derecha ha terminado con centro, despeje en corto de un defensa y De Marcos, titular en el lateral diestro, ha rematado según le venía con la zurda para colar el balón bajo las piernas de Putnocky.
www.athletic-club.net

izquierdo (es)

Berriz ere ezkerreko aldetik inguratzen dugu bigarren laku hau.>
www.capraalpina10

Volvemos a bordear el lago por el lado izquierdo.

Zuzenean desplometik sartu ordez, ezkerrera hartuko dugu lehenik, ezker eskuarekin helduleku on bat hartu arte.>

En vez de entrar directos en el desplome, hay que ir hacia la izquierda, hasta encontrar un buen agarre para la mano izquierda.
www.capraalpina10

Lakua ezkerreko aldetik zeharkatuko dugu eta behin beste aldean, Tebarray edo Piedrafita lepora zuzenduko ditugu gure pausoak.>

Bordeamos el lago por su orilla izquierda y una vez en el otro lado, comienza el ascenso hacia el collado de Tebarray o de Piedrafita.

Gure bideak beste isuritik jarraitzen du , tximini batetik jaitsiaz (I) Tebarray lakuaren ertzeraino, ezkerretik zeharkatuko dugularik eta Infierno lepora eramaten gaituena (2721 m.) 5h.>
www.capraalpina10

Nuestro camino sigue por la otra vertiente, descendiendo a través de una chimenea (I) que nos deja al borde del lago de Tebarray, que bordeamos por su orilla izquierda y que nos dejará en el collado de los Infiernos (2721 m.) 5h.15´.

Ezkerretik zeharkatzen dugu, aurkitzen ditugun ito gutxiak jarraituz.>

Lo bordeamos por su margen izquierda y seguimos los pocos hitos que vamos encontrando.