Baina ezpata-dantzaren eduki sinbolikoa, bera dantzarekin hain mugatuta eta lotuta egon arren, oso garrantzitsua izan da euskal musikaren estilo guztiendako: Guridiren Amaya operarena gailurra izan daiteke, baina bere erritmoa, hala edo nola erabilia, oinarritzat hartu izan da bai musika popularretan -Oskorriren folkean, kasu, baita jazzaren kutsua duten Mikel Laboarekin Iñaki Salvadorraren interpretazioek-, bai musika erudituan ere, benetako Abangoardia sartuta, Anton Larrauriren kasuan bezala.>
www.euskomedia.org
Pero el contenido simbólico de la ezpata-dantza, a pesar de estar ésta tan ligada y limitada a la danza, ha sido muy importante en todos los estilos de la música vasca: la ópera Amaya de Guridi puede ser su punto más álgido, pero su ritmo, llevado con mejor o peor fortuna, se ha utilizado como base tanto en músicas populares -desde el folk de Oskorri a aproximaciones jazzísticas como las de Iñaki Salvador con Mikel Laboa-, como en el lenguaje erudito, incluyendo obras de verdadera Vanguardia como la de Anton Larrauri.
www.euskomedia.org