Euskal margolarien lehen belaunaldia, besteak beste, Francisco Bringas, Antonio Maria de Lecuona, Juan de Barroeta eta Eduardo Zamacoisek osatu zuten; artista horiek erromantizismoa kostunbrismoarekin bat egin zuten, euskal baserri-aldearekin zein burgesiarekin zerikusirik zuten gaiak jorratzen zituen heinean euskal burgesiaren artean nolabaiteko arrakasta edukiz joan zen margolaritza generoa sortuz.>
www.euskomedia.org
La primera generación de pintores vascos la constituyeron, entre otros, Francisco Bringas, Antonio María de Lecuona, Juan de Barroeta y Eduardo Zamacois; estos artistas fusionaron el romanticismo con el costumbrismo, realizando una pintura de género que comenzó a tener cierto éxito entre la burguesía vasca ya que abordaba temas tanto relacionados con el ámbito rural vasco como con la propia burguesía.
www.euskomedia.org
Azkenik, hirugarren burua Arte Ederrei lotuta egongo litzateke. Ildo horretan, museo berean egongo lirateke bai arte garaikidearen bilduma, bai arte klasikoarena (Elizbarrutiko Museoan dago), eta baita kostunbrismoarena ere (orain, Arte Ederren Museoan dago).>
www.euskonews.com
Y la tercera cabecera esta relacionada con las Bellas Artes: debería haber un museo que englobara tanto las colecciones de arte contemporáneo como la de arte clásico -que está en el Museo Diocesano-, y la de costumbrismo, que está en el museo de Bellas Artes actual.
www.euskonews.com
Egileak errealitateari buruzko zehaztasun borondatea kostunbrismo erromantikoarekin konbinatzen du, eta "koadro" bat egin nahi zuen herri espainiarraren ezaugarriekin, tipikotasun andaluziarrarekin identifikatzen direnak.>
www.hiru.com
La autora combina la voluntad de exactitud respecto a la realidad con el costumbrismo romántico, que buscaba trazar un «cuadro» con los rasgos nacionales del pueblo, identificados con el tipismo andaluz.
www.hiru.com