eu > es
1 iz. (Zuz.) legislador, -a
2 izond. (Zuz.) legislativo, -a
biltzar legegilea: asamblea legislativa
...legegile ...da legea bera eraldatu edo berdiseinatzea. Antzerti Legegilean legisladorea ez da legearen egilea, baizik eta herritarron ...
...elako legearen proiektua idatzi duen idazlearen eta legegilearen borondatera, kontuan hartzen badugu behintzat Parlamentuan ...
...isko ereduari jarrai ziezaioten gonbitea egiten. Biltzar Legegileak erresistentzia eskasa eskaini ahal zion. Gobernu ...
... aitzineko esperientzian [1999an] orduko organo legegileak --KongresuNNazionalak--tetaaBatzaroKonstituziogileakabatera...
...EGILEA nor sufragioa aginteak Bi ganbarako sistema legegilea : Diputatuen Kongresua eta Senatua. Diputatuak (...
... dekretuz desegin ondoren, PLC Palestinako Kontseilu Legegilea -soilik Gaza eta Zisjordania ordezkatzen dituen Legebiltzar...
...tzak eta ondorio batek osatzen zuten herri ekinaldi legegilearen funtsa. Batetik, Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan sektore pub...
...oak izate independentea eta egoera ziurtatua dituen, legegilearen nahia betetzen jarraitzen da, nahiz eta hau beste gai batzu...
...egebiltzarreko Mahaiari frackingaren aurkako Herri Ekimen Legegilea (HEL) tramitera onar dezala eskatzeko xedez...
Korronte legegile horren gune indartsuenetako bat da Europako Batasuneko...
Hala eta guztiz ere, doktrina hori hil-buruko testamentuari aplikatzea ez litzateke zuzena izango, oinarrizko bi arrazoi hauengatik: lehenik, EHFLko 31. artikuluaren bigarren lerroaldean aurreikusitako denboraldi luzeagatik, zeinaren arabera, aurrerago ikusiko denez, horrela egindako testamentuaren eragina atertu egiten baita testamentugilea hil zoritik irten eta bi hilabete iragan ostean: ondoriozta daitekeenez, sensu inverso, interesatuak hiltzeko trantzea gainditu ostean ere hil-buruko testamentuak eragin juridikoak sortzen ditu aipatutako denboraldi horretan; eta bat etorri behar da bi hilabete denbora nahikoa eta gehiegi dela fede emaile publikoaren parte hartzea eskatzeko, hurbilenekoa oso urrun egon arren; bigarrenik, Kode Zibileko 700. artikuluaren arian Auzitegi Gorenak hartutako konponbidea hil-buruko testamentuari aplikatzeak bere izaera erabat aldatuko lioke, azken batean, euskal legegileak izan duen asmo argiaren aurka baitoa, zeinak salbuespenezko inguruabarrak ikusita (hiltzeko zoria), testamentua modu arruntean emateko zailtasunak gainditzeko, erraztasun handiagoak eman nahi baititu testamentua egin ahal izateko; hain zuzen ere, xede hori argi eta garbi utzi izan du legegileak Bizkaiko konpilazioak ezartzen zuen eskakizuna kendu egin baitu, alegia jadanik ez da eskatzen interesatua herritik eta fede emaile publikoaren egoitzatik urrun egotea.>
www.euskomedia.org
Sin embargo, la importación de semejante doctrina para el testamento hil-buruko no sería correcta, y ello, por dos básicas razones: primero, por el amplio lapso temporal previsto en el párrafo segundo del artículo 31 LDCF, en el que, como enseguida se verá, se prescribe la ineficacia de esta suerte testamentaria si pasasen dos meses desde que el testador hubiese salido del peligro de muerte: de donde se deduce, sensu inverso, que, no obstante haber superado el interesado el trance de la muerte, los efectos jurídicos del testamento hil-buruko se prolongan durante todo ese período de tiempo; y habrá que convenir en que dos meses son más que suficientes para recabar la intervención de algún fedatario público, por muy lejos que se halle el más próximo; segundo, porque la aplicación al testamento hil-buruko de la solución adoptada por el Tribunal Supremo en torno al artículo 700 del Código lo desnaturalizaría y lo convertiría en un remedio subsidiario del abierto notarial, contra la evidente intención del legislador vasco, quien, atendida la concurrencia de circunstancias excepcionales (peligro inminente de muerte), pretende conceder mayores facilidades ante la dificultad de otorgar testamento en forma ordinaria; así lo ha puesto de relieve nítidamente al suprimir la exigencia impuesta por la Compilación vizcaína de que el interesado se hallare alejado de población y de la residencia de fedatario público.
www.euskomedia.org
Dohaintzak eta. oinordetzak arautzeko, legegile nafarrak NFBko bigarren Liburua darabil, 148tik 345era bitarteko legez osatua alegia; nahiz eta pertsonak eta sendia arautzera zuzendutako Lehendabiziko Liburuko xedapenetariko batzuk, oinordetzaren esparruan zuzeneko sarraldia egiten duten.>
www.euskomedia.org
A reglar las donaciones y sucesiones dedica el legislador navarro el Libro segundo del FNN, integrado por las leyes 148 a 345; si bien es cierto que algunas disposiciones del Libro primero, destinado a regular las
www.euskomedia.org
Legegile nafarrak testamentugilea hil zorian egonik Notarioaren bertaratzea lortu ezin izaterik legokeen kasuetarako Erretorearen aurreko testamentua ezartzen du.>
www.euskomedia.org
El legislador navarro articula el testamento ante Párroco para la hipótesis de que el testador se hallare en peligro inminente de muerte y no pudiera obtenerse la presencia de Notario.
www.euskomedia.org
Gainera esan beharko genuke zuzenbiderik ez dagoela epaileak aplikatzen duen arte eta beraz legegileek ez dutela zuzenbiderik egiten baizik eta zuzenbide-gai diren arauak, epaileen aplikazioarekin benetako arau juridiko baliozkoak bilakatzen direnak.>
www.euskomedia.org
Deberíamos además añadir que no existe derecho alguno sin la aplicación del juez, por consiguiente, los legisladores no hacen el derecho, si no las normas que configurarán el derecho, normas que una vez aplicadas por el juez se convertirán en normas jurídicas válidas.
www.euskomedia.org
Kaduzitate-epe horrek, bere arrazoia, testamentu-xedapenak emateko orduan agertzen ziren salbuespenezko inguruabarretan dago; bestalde, gainera, testamentu horiek izaeraz iraunkorrak direla ulertuko balitz, testamentu arruntei dagokien izaera emango litzaieke eta funtsean, berez, apartekoak dira: gogoratu nola testamentua egiteko modu "arruntak", legegilearen buruan, Notarioaren baimena eskatzen duela eta, horregatik, behin salbuespenezko trantzea gainditu ostean, erregela orokorra itzuli behar da, apartekoa gailenduz.>
www.euskomedia.org
La razón de tal plazo de caducidad debe ubicarse en las excepcionales circunstancias que acompañan al otorgamiento de estas disposiciones testamentarias, y en el hecho de que, si se les asignara un carácter permanente, se les estaría confiriendo una naturaleza ordinaria, cuando lo cierto es que revisten una índole especial: recuérdese que la forma "normal" de testar requiere en la mente del legislador la autorización de Notario, de manera que, una vez superado el trance extraordinario, debe volverse a la regla general sin que prevalezca la excepción.
www.euskomedia.org
Botere betearazle eta legegilearekin eta administrazio publikoetako zuzendaritzarekin erlazionatutako lanpostuetan, emakumeek zuzendaritza-karguen herena baino gutxiago okupatzen dute (% 29,5).>
www.euskadi.net
En los puestos relacionados con el poder ejecutivo y legislativo y la dirección de las administraciones públicas, las mujeres ocupan menos de un tercio de los puestos directivos (el 29,5%).
www.euskadi.net
1/2001 Errege Dekretu Legegilea, uztailaren 20koa, Uren Legearen testu bategina onartzen duena.>
www.euskadi.net
Real Decreto Legislativo 1/2001, de 20 de julio, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Aguas.
www.euskadi.net
Martxoaren 24ko 1/1995 errege Dekretu Legegilearen 12 artikuluko 7.atalean jasotako egoeran egotea, hau da, langabezi egoeran egotea edo epe jakinerako kontratua izatea Bergarako Udalarekin.>
bergara12
Encontrarse en la situación prevista en el apartado 7 de artículo 12 Real Decreto Legislativo 1/1995, de 24 de marzo, esto es, en situación de desempleo, o bien que tenga concertado con el Ayuntamiento de Bergara un contrato de duración determinada.
bergara12
Lurzoru horien erabilera honako arauen menpe egongo da: indarrean dagoen Estatuko Uren Legea (uztailaren 20ko 1/2001 Errege-Dekretu Legegilea), EAEko Uren Legea (ekainaren 23ko 1/2006 Legea), eta EAEko Ibaien eta Erreken Ertzak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Plana (Isurialde Kantauriarra).>
vergara15
La utilización de estos suelos se ajustará a lo que dispone la vigente Ley de Aguas Estatal (Real Decreto Legislativo 1/2001, de 20 de julio), Ley de Aguas de la C.A.P.V. (Ley 1/2006, de 23 de junio), y el Plan Territorial Sectorial de Ordenación de Márgenes de los Ríos y Arroyos de la Comunidad Autónoma del País Vasco (Vertiente Cantábrica).
vergara15
Bergarako udalerriko hiri bideetan trafiko arloan egiten diren arau-hausteak arautuko ditu udal ordenantza honek, baina betiere ondorengo araudi-xedapen hauek kaltetu gabe: uztailaren 25eko 18/1989 Oinarrien Legea (Motoredun Ibilgailuen Trafiko eta Zirkulazio nahiz eta Bide Segurtasuneko Oinarriei buruzko Legea); martxoaren 2ko 339/1990 Errege Dekretu Legegilea (Motoredun Ibilgailuen Trafiko eta Zirkulazio nahiz Bide Segurtasunari buruzko Legearen testu artikulatua onartu zuen Errege Dekretu Legegilea) azaroaren 23ko 18/2009 Legeak aldatua; azaroko 21eko 1428/2003 Errege Dekretua (Motoredun Ibilgailuen Trafiko eta Zirkulazio nahiz Bide Segurtasunari buruzko Legearen testu artikulatua aplikatu eta garatzeko Zirkulazioko Erregelamendu Orokorra onartu zuen Errege Dekretua); eta aplikagarriak diren gainontzeko xedapenak.>
vergara15
La presente ordenanza municipal regulará las infracciones que en materia de tráfico se cometan en las vías urbanas del término municipal de Bergara, sin perjuicio de lo establecido en la Ley 18/1989 de 25 de julio de Bases sobre Tráfico y Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial, en el Real Decreto Legislativo 339/1990, de 2 de marzo, por el que se aprueba el texto articulado de la Ley sobre Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial, modificado por la Ley 18/2009 de 23 de noviembre, en el Real Decreto 1428/2003 de 21 de noviembre, por el que se aprueba el Reglamento General de Circulación para la aplicación y desarrollo del texto articulado de la Ley sobre Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial, y en las demás disposiciones concordantes aplicables
vergara15