Beren aldetik, Lapurdiko (1514) eta Zuberoako (1520) ohiturek, "avitins" edo "papouaux" delako ondasunak mortis causa lotzea agintzen dute, kasu honetan objektua higiezinek nahiz higigarriek osatzen badute ere; hau da, aipatutako termino horiek biltzen dituzte, hala etxea bera esanahi hertsian, nola hari dagozkion pertenentziak eta aretoak, nekazaritzako tresnak, ganadua eta etxeko abereak, eta abar, beti ere horiek leinutik datozen ondasunak baldin badira.>
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Por su parte, las costumbres de Lapurdi (1514) y Zuberoa (1520) prescribían la absoluta sujeción mortis causa de los bienes llamados "avitins" o "papouaux" , si bien ha de matizarse que, en este particular caso, podían consistir tanto en inmuebles como en muebles; es decir, aquellos términos comprendían no sólo la casa en sentido estricto, sino también todas sus pertenencias y dependencias, instrumentos agrícolas, ganado y animales domésticos, etc., siempre y cuando proviniesen del linaje.
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