Elhuyar Hiztegia

cordada

Partekatu sareetan:

•  s.f. (Dep.) kordada, sokada

todos los que formaban la cordada llegaron a la cima de la montaña: kordada osatzen zuten guztiak mendiaren gailurrera iritsi ziren

*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

kordada (eu)

cordada (es)

Beherantz datozen beste kordada batzuekin topo egiten dugu, gu baina lehenago atera direnak noski eta dagoeneko bueltan datoztenak.>
www.capraalpina10

Nos cruzamos con algunas cordadas que han madrugado más que nosotros y ya vienen de regreso.

Hiru kordada osatu ditugu eta behar bezala lotu eta gero, eski pista batetatik zehar ateratzen gara hegoaldera norabidean.>

Formamos tres cordadas y una vez atados convenientemente, salimos por una pista de esquí dirección sur.
www.capraalpina10

Dudarik gabe, gainditu behar izan genuen arrisku handiena gure aurretik zihoan kordadak bota zizkiguten harri blokeak seihestean egon zen.>

Sin duda, el mayor peligro que tuvo que esquivar mi cordada fue el de los pedazo de bloques que tuvimos que esquivar por parte de nuestra cordada amiga, que iban por delante.

Bidea erabat jendez gainezka dago, ez alferrik aurrez atera diren kordada guziekin elkartu bai gara eta iristen azkenak izan garenez, gure txanda itxarotea behartuak gaude.>
www.capraalpina10

Vemos que la vía está muy concurrida, nos encontramos con todas las cordadas que han salido por delante de nosotros y al ser los últimos en llegar, estamos obligados a esperar nuestro turno.

Pasabide garrantzitsuena denetik gertu gaude, non aurretik doan kordada ikusten dugun, eta bertara iristeko elur malda erraz batetik igoko gara.>

Nos encontramos muy cerca del paso clave, donde se encuentra la cordada que nos precede, y al que llegamos caminando por una fácil pendiente de nieve.

Ikusi adibide gehiago
*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

sokada (eu)

cordada (es)

Sokadak aldatu ditugu eta zerbait jan ostean, puntara bidean goaz.>
www.capraalpina10

Hemos cambiado las cordadas y tras comer alguna barrita, atacamos la punta.

Igotzean egin dugun bidea erabiliz jaisteko baina sokada asko datozenez, ezinbestekoa zaigu bidetik ateratzea gorantz datozenek arazorik izan ez dezaten. Gorantz doazen oietako sokada bat glaziarrean arazoa izan duten hirukotea da.>

Bajamos por la misma huella que hemos hecho al subir y dada la cantidad de cordadas que suben, nos vemos obligados a salirnos de la misma para dejarles paso y una de ellas, casualmente, es la formada por el trío que hemos ayudado en el incidente del glaciar.
www.capraalpina10

Azkenik lau pertsonez osaturiko sokada bat (bi mutil eta bi neska) igotzen hasten da eta Beñat eta ni beraiekin joatea erabaki dugu gailurreraino.>

Por fin una cordada de cuatro personas (dos parejas) comienzan la ascensión y Beñat y yo les seguimos y hacemos todo el camino juntos.

Kranpoiak jantzi ditugu, frontala piztu eta or goaz maldan gora. Aterpetxearen atzeko aldean hasten da bidea eta zuzen zuzenean Verra Glaziar Handian sartu, pitzadurak ugariak diren leku batetan eta bide egoki eta segurua bilatzea zail egiten zaigu. Gure aurretik atera direnen arrastoak ikusten ditugu baina gure aurretik doan hiru pertsonek osaturiko sokada bat, urteetan aurrera doazen bi emakume eta gizonezko bat, jarraitzea erabaki dugu.>
www.capraalpina10

Nos colocamos los crampones, encendemos el frontal y salimos. La marcha comienza en la parte trasera del refugio entrando directamente al Gran Glaciar de Verra, en una zona donde las grietas son abundantes y no es fácil encontrar un camino seguro. Vemos varios rastros de los que nos han precedido y decidimos seguir a una cordada de tres personas (dos hombres y una mujer) que tienen cierta edad.