Ezen herri batek, sugearen antzera, larruazal desberdinak izan baititzake denboren joanaren arabera: eta, hartara, izan daiteke auzoaren beldur den hiribildu ikarati, izan daiteke frantses okupazioaren lekuko menperatu, izan daiteke Mogelek deskribaturiko paradisu ideal, tropa karlista eta liberalen jomuga erraz, gudarien nahi eta ezinaren lekuko, gerraondo luzearen aterpe isil, ondorengo poz-eztandaren abaro, globalizaturiko munduaren atal, izan daiteke makina bat gauza; bere lurrak izan daitezke, berbarako, orain igerileku-egitasmo, hurrena futbol-zelai (oi Piscinaikus gogoangarria!), ostean kiroldegi eta bihar batek daki zer: herria aldakorra eta aldi berean mudagaitza baita, beti ekinean eta beti egonean.>
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Porque un pueblo puede tener, como las serpientes, varias pieles según pasa el tiempo, de tal manera que puede ser una villa temerosa de sus vecinos, un testigo sometido de la ocupación francesa, el paraíso ideal descrito por Moguel, el blanco fácil de las tropas carlistas y liberales, un testigo del querer y no poder de los combatientes, un refugio silencioso de la larga posguerra, el amparo de la explosión de alegría tras ella, una parte del mundo globalizado y muchas más cosas. Sus tierras pueden estar destinadas, por ejemplo, a alojar proyectos de piscina, después un campo de fútbol (¡oh, memorable Piscinaikus!), a continuación un polideportivo y mañana quién sabe qué, porque el pueblo es a la vez cambiante e inmutable, siempre en plena acción y siempre inmóvil.
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