es > eu
situación crítica: egoera kritikoa
momento crítico: une larria (larriunea)
2 adj. erabakigarri, erabakitzaile
está en un momento crítico de su vida: bere bizitzako une erabakigarri batean dago
3 adj. (Fís.) kritiko
temperatura crítica: tenperatura kritikoa
4 adj. (Med.) kritiko
Graduatuek prestakuntza orokorra eta sendoa izango dute Artearen Historiako ezagutza teoriko eta gaitasun espezifikoetan eta horiek arlo zein diziplina akademiko nahiz profesionaletan aplikatzen jakingo dute.Ikasketa-amaierako profila:Graduatuak honako arlo hauetan jaso dute prestakuntza:- Ondare artistikoaren azterketa, gestioa eta hedapena.- Irakaskuntza, ikerketa eta ezagutzen transmisioa.- Artelanen kontserbazioa, erakusketa eta merkatua.- Artearen historiari buruzko edukien sorrera, dokumentazioa eta hedapena.Graduatuak estiloak eta artelanak ezagutu behar ditu, euren lengoaia espezifikoekin eta alderdi soziokulturalekin batera.Antolaketaren, erakusketaren, diziplina anitzeko lanaren, izpiritu kritikoaren eta sintesirako gaitasunaren bitartez, irakaskuntzari, ikerketari eta gizarteak eskatzen dituen profil berriei erantzuteko gai da.>
www.enpresa-donostia.ehu.es
Los egresados alcanzarán una formación general y sólida en los conocimientos teóricos y destrezas específicos de la Historia del Arte y sus aplicaciones en otras áreas o disciplinas tanto académicas como profesionales.Perfil de egreso Las áreas principales en las que se han formado los egresados son:- Estudio, gestión y difusión del patrimonio artístico.- Enseñanza, investigación y transmisión de los conocimientos.- Conservación, exposición y mercado de obras de arte.- Producción, documentación y divulgación de contenidos de Historia del Arte.El egresado ha de poseer conocimientos sobre estilos, obras de arte con sus lenguajes específicos y aspectos socioculturales.Mediante las capacidades de organización, exposición, trabajo interdisciplinar, espíritu crítico y capacidad de síntesis está en condiciones de responder no solo la enseñanza y la investigación sino a los nuevos perfiles que reclama la sociedad como el estudio, gestión y la difusión del patrimonio histórico-artístico, así como la catalogación y exposición museísticas.
www.enpresa-donostia.ehu.es
UPV/EHUko Odontologiako Graduatua tituluaren helburua da ikaslea hainbat ezagutza eta gaitasunetan trebatzea, ondorengo jarduerak egiteko: - Historia kliniko oso bat egitea, pazientearen aho-, hortz- eta mediku-egoera adieraziz, eta historian, azterketa fisikoan eta behar diren proba osagarrietan oinarrituta odontologiako diagnostiko-iritzia egitea. - Pazientearen osasuna berreskuratzeko terapeutikarik egokiena planifikatzea eta gauzatzea, pazientea edozein adinetakoa izanda ere, baita eskakizun bereziak baldin baditu ere, praktika odontologikoan aurkitutako larrialdi mediko nagusiak barne direla eta norberaren mugak onartuta. - Gure inguruko aho-gaixotasun nabarmenenak prebenitzea eta banakakoaren eta taldearen aho-osasuna bultzatzea. - Kalitate handiko arreta ematea osasun-zerbitzuen erabiltzaile guztiei, eta batik bat pazienteari, komunitatera eta etengabeko hobekuntzara bideratuta, eta osasun-baliabideen erabileran eta banaketan eraginkortasun-irizpidea arduratsu erabilita. - Odontologiako praktika eta ikerketari eragiten dieten zientzia biomedikoen ezagutza, printzipio eta prozedurak behar bezala erabiltzea, jarrera kritikoa erabilita erabakiak hartu ahal izateko, iritzia emateko eta arazo klinikoak ebazteko, zientzia-ebidentzia onenei eta hainbat faktoreri (psikosozialei, kulturalei, etikoei eta ekonomikoei) kasu eginez. - Laneko bizitza osoan iraungo duen etengabeko ikasketa eta trebakuntzarako konpromisoa bere egitea, eta klinikan eta ikerketan informazio biomedikoa kritikoki eta eraginkorki erabiltzea. - Pazienteekin eta inguruarekin eraginkorki eta enpatikoki komunikatzea ahoz zein idatziz, baita informazioa trukatu behar duen gainerako profesionalekin ere, talde-lanean arituz jarduera profesionala optimizatzeko. - Lege-arduren eta irizpide etiko batzuen arabera aritzea lanbidean, batik bat paziente guztien eta horien inguruaren duintasuna eta eskubideak errespetatuko dituztenak, baita zirkunstantzia pertsonalak eta soziokulturalak ere.>
www.enpresa-donostia.ehu.es
El título de Graduado en Odontología por la UPV/EHU pretender formar estudiantes con conocimientos y habilidades para realizar las siguientes actividades: - Elaborar una historia clínica completa reflejando el estado oral, dental y médico general del paciente, y establecer un juicio diagnóstico odontológico basado en la historia, examen físico y pruebas complementarias apropiadas. - Planificar y realizar la terapéutica más adecuada para restituir la salud del paciente de cualquier edad o con requerimientos especiales, incluyendo las principales emergencias médicas encontradas en la práctica odontológica y asumiendo las propias limitaciones. - Prevenir las enfermedades orales más relevantes en nuestro entorno y promover la salud oral individual y colectiva. - Suministrar una atención de alta calidad a todos los usuarios de los servicios sanitarios, y especialmente al paciente, orientada a la comunidad y a la mejora continua, y con la aplicación responsable de un criterio de eficiencia en el uso y la distribución de los recursos sanitarios. - Utilizar adecuadamente los conocimientos, principios y procedimientos de las ciencias biomédicas que afectan a la práctica e investigación odontológica, para poder tomar decisiones, realizar juicios y resolver problemas clínicos con actitud crítica, atendiendo a las mejores evidencias científicas y a los factores de tipo psicosocial, cultural, ético o económico. - Asumir el compromiso de un aprendizaje y formación continuadas a lo largo de toda la vida profesional, así como la utilización crítica y efectiva de la información biomédica en la clínica e investigación. - Comunicarse oralmente o por escrito de forma efectiva y empática con los pacientes y su entorno, así como con los demás profesionales con quienes deba intercambiar información, participando en el trabajo de equipo para optimizar la actividad profesional.
www.enpresa-donostia.ehu.es
Marko orokor horren barruan honako helburu hauek lortu nahi dira: - Ikasleei prestakuntza orokorra ematea, betiere honako arlo hauetan beharrezkoak diren oinarri teoriko eta metodologiak irakatsiz: historiaurrea, Antzinaroaren historia, Erdi Aroko historia, Aro Berriko historia, garaiko historia, historia ekonomikoa eta arkeologia. - Historiaren dimentsio espaziala kontuan hartzen duen historiaren inguruko prestakuntza eskaintzea, Espainiako, Euskal Herriko, Europako eta Amerikako historia nabarmenduz. - Ikasleei komunikazio-trebetasunak eta trebetasun didaktikoak irakastea, historia eta kulturari buruzko ideia eta eduki konplexuak transmititu ditzaten, eta ikasleak lortutako ezagutzak beste arlo nahiz diziplina akademiko zein profesionalekin erlazionatzeko gaitzea. - Arazoak ebaluatzerakoan eta erabakiak hartzerakoan analisi kritikoa bultzatzea eta lidergo-espiritua indartzea, ikasleak prestatuta egon daitezen gero honako esparru hauetan jardun ahal izateko: espezializazioa, ikerketa, artxiboak eta liburutegiak, enpresak eta kulturaren eta irakaskuntzaren arloko erakundeak. - Irakaskuntza autonomoa eta etengabeko prestakuntza bultzatzea eta besteak beste, historiaren, dokumentazioaren, artxibistikaren, arkeologiaren eta arkitekturaren esparruetan beste profesional batzuekin talde-lanean aritzeko gaitzea.>
www.enpresa-donostia.ehu.es
En este marco general se sitúan los objetivos siguientes: - Proporcionar a los/las estudiantes una formación general, siempre con fundamentos teóricos y metodológicos necesarios en los ámbitos del arte y su historia. - Instruir a los/las estudiantes en habilidades comunicativas y didácticas, para la transmisión de ideas y contenidos complejos sobre la historia del arte y dotarlos de la capacidad interdisciplinar para relacionar los conocimientos adquiridos con otras áreas o disciplinas tanto académicas como profesionales. - Promover el análisis crítico en la evaluación de problemas, toma de decisiones y espíritu de liderazgo, estableciendo así las bases para el posterior acceso del alumnado a la especialización, investigación, actividades relacionadas con el patrimonio, museos, archivos y bibliotecas, empresas, instituciones y organismos del campo de la cultura y docencia. - Estimular el aprendizaje autónomo y formación continuada y capacitar para el trabajo en equipo con otros profesionales en el campo de la historia del arte.
www.enpresa-donostia.ehu.es
Horrez gain, zientzia historikoan erabiltzen diren analisirako metodo, teknika eta tresna nagusien oinarrizko ezagutza izango dute eta horri esker (graduondoko ikasketetan) ikerketan jarduteko nahiz lehen hezkuntzan historia irakasteko prestatuta egongo dira.Azken finean, Historiako graduatuak goi-mailako prestakuntza lortzen du eta horren barruan honako gaitasun eta trebetasunak: analisirako eta sintesirako gaitasuna, arrazoiketa kritikoa, informazioaren antolaketa eta gestioa, adierazteko trebetasuna, etab. Horrek graduondoko ikasketetara eta lan-merkatura sartzeko prestatzen du, ez soilik titulazioarekin zuzenki lotutako lanbideetan baizik eta komunikabideen esparruan, giza baliabideenetan, etab.>
www.enpresa-donostia.ehu.es
Asimismo, dispondrán de un conocimiento básico de los principales métodos, técnicas e instrumentos de análisis de la ciencia histórica, de modo que esté capacitado tanto para iniciarse en la investigación (en estudios de postgrado) como para impartir la enseñanza de la Historia en niveles educativos inferiores.En última instancia, el graduado en Historia adquiere una formación de alto nivel que lleva implícita una serie de aptitudes y destrezas Intelectuales: capacidad de análisis y síntesis, razonamiento crítico, organización y gestión de la información, habilidades de expresión, etc. que le capacitan para acceder a los estudios de postgrado y al mercado laboral, no sólo enlos segmentos profesionales directamente relacionados con la titulación, sino también en otros como el mundo de la comunicación, la gestión de recursos humanos, etc.
www.enpresa-donostia.ehu.es
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua duen pertsonak:- eremu irekietan elkarrekintzan ari diren sistema konplexu gisa ulertu behar ditu enpresa-erakundeak.- prestakuntza osotua eta aldakorra izango du, hasiera batean enpresen eta beste erakunde publiko eta pribatuetan kudeaketa-funtzio ugari egiteko edo bere enpresaproiektua abiarazteko gaitasuna emango diona.- enpresaren arlo funtzionalei lotutako teknikak eta kontzeptuak erabiliko ditu eta, horien eta erakundearen helburu orokorren artean dauden harremanak ulertuko ditu.- informazioa kudeatzeko, analizatzeko eta sintetizatzeko gaitasuna izango du, enpresaren erabakiak bideratzeko eta hartzeko.- ziurgabetasun-egoeratan erabakiak hartzeko gaitasuna izango du eta aukerak eta mehatxuak aurreikusi eta identifikatuko ditu.- baliabide materialak eta giza baliabideak eraginkortasunez banatzeko, informazioa kudeatzeko, helburuak ezartzeko, lortutako emaitzak ebaluatzeko eta bere ideiak modu egokian komunikatzeko gaitasuna izango du.Horretarako, Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua lortzen duen pertsonak, kalitatearen eta etengabeko hobekuntzaren ikuspegitik eta dimentsio etiko batetik, enpresaren arlo funtzional guztietan arazoak konpontzeko gaitasun hauek izango ditu:- pertsonen arteko harremanetarako trebetasunak- talde-lanerako trebetasunak- jakintzak enpresa-jarduerara aplikatzeko gaitasuna, ekimena eta sormena.Hala, ekonomiaren hazkunde iraunkorrean lagunduko du eta gizartearekiko erantzukizunez jokatzen duen hiritarra izango da.Unibertsitateko tituludun orori dagokion gaitasun kritikoa eta autokritikoarekin batera, ezaugarri horiek guztiek malgutasuna emango diote gradudunari egoera berrietara egokitzeko eta inguru anitzetan zein dinamikoetan lana egiteko.>
www.enpresa-donostia.ehu.es
La persona graduada en Administración y Dirección de Empresas:- deberá concebir las organizaciones empresariales como sistemas complejos que interactúan en entornos abiertos;- dispondrá de una formación integral y versátil que le capacite inicialmente, para desempeñar una amplia gama de funciones de gestión en empresas y otras instituciones públicas y privadas o iniciar su propio proyecto empresarial;- manejará los conceptos y técnicas empleados en las diferentes áreas funcionales de la empresa y entenderá las relaciones que existen entre éstas y los objetivos generales de la organización;- dispondrá de habilidades de gestión de la información, análisis y síntesis, que le permitan orientar y adoptar decisiones empresariales;- será capaz de tomar decisiones en condiciones de incertidumbre y de identificar y anticipar oportunidades y amenazas;- será capaz de asignar eficientemente los recursos materiales y humanos, gestionar la información, establecer objetivos, evaluar los resultados alcanzados y comunicar adecuadamente sus ideas;Para ello, la persona graduada en Administración y Dirección de Empresas deberá de disponer de las siguientes competencias para resolver problemas en los distintos ámbitos funcionales de la empresa, desde una motivación por la calidad y la mejora continua y una dimensión ética:- habilidades interpersonales;- habilidades para el trabajo en equipo;- creatividad, iniciativa y capacidad de aplicar los conocimientos a la práctica empresarial.Así, contribuirá a un crecimiento sostenible de la economía y podrá comportarse como un/a ciudadano/a socialmente responsable.Todas estas características de la persona egresada, junto con la capacidad crítica y autocrítica propias de toda persona titulada universitaria, le aportan una flexibilidad que le permiten adaptarse a nuevas situaciones y trabajar en entornos muy diversos y dinámicos.
www.enpresa-donostia.ehu.es
1 adj. kritiko
edición crítica: edizio kritikoa
2 s. kritikari
es un crítico muy severo: oso kritikari zorrotza da
Ramiro Pinillaren literatur emanaldia, egilea bera eta Paul Ingendaay kritikaria partaide Euskal Literatura Jardunaldien baitan — Euskal Kultura>
www.euskalkultura.com
Recital literario de Ramiro Pinilla, con el propio autor y el crítico Paul Ingendaay, en el seno de las Jornadas de literatura vasca — Euskal Kultura
www.euskalkultura.com
Euskal Literatura Jardunaldiak antolatu ditu hilabete osoan zehar Munitx-eko Cervantes Institutuak. Gaurkoan Ramiro Pinilla arituko da, Paul Ingendaay kritikariarekin.>
www.euskalkultura.com
En el seno de las Jornadas de literatura vasca organizadas por el Instituto Cervantes en Munich, hoy recital literario dedicado a Ramiro Pinilla, con la participación del propio escritor y del crítico Paul Ingendaay.
www.euskalkultura.com
Gerra aurreko urteetan, Bilbon eta Zaragozan erakusketak egin zituen, Jose Frances kritikariak adoretuta.>
www.euskomedia.org
En los años que precedieron a la guerra, expone en Bilbao y Zaragoza, alentado por el crítico de arte José Francés.
www.euskomedia.org
L. Michelena kritikariaren arabera nekez erakuts daiteke Gandiagaren mailakorik. Bere iritziz, Gandiagaren poesia isilpeko musikari esker iristen da irakurlearengana, doinu ozenari esker baino gehiago.>
www.euskomedia.org
Para el crítico L. Michelena difícilmente se puede mostrar otro de la talla de Gandiaga cuya poesía no gusta de acento sonoro sino de música callada.
www.euskomedia.org
Marijose Olaziregi eta Iñaki Aldekoa irakasle eta kritikarien arabera Bi anai lana 80ko hamarkadako harribitxietako bat da, Anjel Lertxundiren Hamaseigarrenean aidanez lanarekin batera.>
www.euskomedia.org
Bi anai es, según Marijose Olaziregi y el también profesor y crítico Iñaki Aldekoa, la mejor de la década de los 80, junto con Hamaseigarrenean aidanez, de Anjel Lertxundi.
www.euskomedia.org
Graduatuek prestakuntza orokorra eta sendoa izango dute Artearen Historiako ezagutza teoriko eta gaitasun espezifikoetan eta horiek arlo zein diziplina akademiko nahiz profesionaletan aplikatzen jakingo dute.Ikasketa-amaierako profila:Graduatuak honako arlo hauetan jaso dute prestakuntza:- Ondare artistikoaren azterketa, gestioa eta hedapena.- Irakaskuntza, ikerketa eta ezagutzen transmisioa.- Artelanen kontserbazioa, erakusketa eta merkatua.- Artearen historiari buruzko edukien sorrera, dokumentazioa eta hedapena.Graduatuak estiloak eta artelanak ezagutu behar ditu, euren lengoaia espezifikoekin eta alderdi soziokulturalekin batera.Antolaketaren, erakusketaren, diziplina anitzeko lanaren, izpiritu kritikoaren eta sintesirako gaitasunaren bitartez, irakaskuntzari, ikerketari eta gizarteak eskatzen dituen profil berriei erantzuteko gai da.>
www.enpresa-donostia.ehu.es
Los egresados alcanzarán una formación general y sólida en los conocimientos teóricos y destrezas específicos de la Historia del Arte y sus aplicaciones en otras áreas o disciplinas tanto académicas como profesionales.Perfil de egreso Las áreas principales en las que se han formado los egresados son:- Estudio, gestión y difusión del patrimonio artístico.- Enseñanza, investigación y transmisión de los conocimientos.- Conservación, exposición y mercado de obras de arte.- Producción, documentación y divulgación de contenidos de Historia del Arte.El egresado ha de poseer conocimientos sobre estilos, obras de arte con sus lenguajes específicos y aspectos socioculturales.Mediante las capacidades de organización, exposición, trabajo interdisciplinar, espíritu crítico y capacidad de síntesis está en condiciones de responder no solo la enseñanza y la investigación sino a los nuevos perfiles que reclama la sociedad como el estudio, gestión y la difusión del patrimonio histórico-artístico, así como la catalogación y exposición museísticas.
www.enpresa-donostia.ehu.es
UPV/EHUko Odontologiako Graduatua tituluaren helburua da ikaslea hainbat ezagutza eta gaitasunetan trebatzea, ondorengo jarduerak egiteko: - Historia kliniko oso bat egitea, pazientearen aho-, hortz- eta mediku-egoera adieraziz, eta historian, azterketa fisikoan eta behar diren proba osagarrietan oinarrituta odontologiako diagnostiko-iritzia egitea. - Pazientearen osasuna berreskuratzeko terapeutikarik egokiena planifikatzea eta gauzatzea, pazientea edozein adinetakoa izanda ere, baita eskakizun bereziak baldin baditu ere, praktika odontologikoan aurkitutako larrialdi mediko nagusiak barne direla eta norberaren mugak onartuta. - Gure inguruko aho-gaixotasun nabarmenenak prebenitzea eta banakakoaren eta taldearen aho-osasuna bultzatzea. - Kalitate handiko arreta ematea osasun-zerbitzuen erabiltzaile guztiei, eta batik bat pazienteari, komunitatera eta etengabeko hobekuntzara bideratuta, eta osasun-baliabideen erabileran eta banaketan eraginkortasun-irizpidea arduratsu erabilita. - Odontologiako praktika eta ikerketari eragiten dieten zientzia biomedikoen ezagutza, printzipio eta prozedurak behar bezala erabiltzea, jarrera kritikoa erabilita erabakiak hartu ahal izateko, iritzia emateko eta arazo klinikoak ebazteko, zientzia-ebidentzia onenei eta hainbat faktoreri (psikosozialei, kulturalei, etikoei eta ekonomikoei) kasu eginez. - Laneko bizitza osoan iraungo duen etengabeko ikasketa eta trebakuntzarako konpromisoa bere egitea, eta klinikan eta ikerketan informazio biomedikoa kritikoki eta eraginkorki erabiltzea. - Pazienteekin eta inguruarekin eraginkorki eta enpatikoki komunikatzea ahoz zein idatziz, baita informazioa trukatu behar duen gainerako profesionalekin ere, talde-lanean arituz jarduera profesionala optimizatzeko. - Lege-arduren eta irizpide etiko batzuen arabera aritzea lanbidean, batik bat paziente guztien eta horien inguruaren duintasuna eta eskubideak errespetatuko dituztenak, baita zirkunstantzia pertsonalak eta soziokulturalak ere.>
www.enpresa-donostia.ehu.es
El título de Graduado en Odontología por la UPV/EHU pretender formar estudiantes con conocimientos y habilidades para realizar las siguientes actividades: - Elaborar una historia clínica completa reflejando el estado oral, dental y médico general del paciente, y establecer un juicio diagnóstico odontológico basado en la historia, examen físico y pruebas complementarias apropiadas. - Planificar y realizar la terapéutica más adecuada para restituir la salud del paciente de cualquier edad o con requerimientos especiales, incluyendo las principales emergencias médicas encontradas en la práctica odontológica y asumiendo las propias limitaciones. - Prevenir las enfermedades orales más relevantes en nuestro entorno y promover la salud oral individual y colectiva. - Suministrar una atención de alta calidad a todos los usuarios de los servicios sanitarios, y especialmente al paciente, orientada a la comunidad y a la mejora continua, y con la aplicación responsable de un criterio de eficiencia en el uso y la distribución de los recursos sanitarios. - Utilizar adecuadamente los conocimientos, principios y procedimientos de las ciencias biomédicas que afectan a la práctica e investigación odontológica, para poder tomar decisiones, realizar juicios y resolver problemas clínicos con actitud crítica, atendiendo a las mejores evidencias científicas y a los factores de tipo psicosocial, cultural, ético o económico. - Asumir el compromiso de un aprendizaje y formación continuadas a lo largo de toda la vida profesional, así como la utilización crítica y efectiva de la información biomédica en la clínica e investigación. - Comunicarse oralmente o por escrito de forma efectiva y empática con los pacientes y su entorno, así como con los demás profesionales con quienes deba intercambiar información, participando en el trabajo de equipo para optimizar la actividad profesional.
www.enpresa-donostia.ehu.es
Marko orokor horren barruan honako helburu hauek lortu nahi dira: - Ikasleei prestakuntza orokorra ematea, betiere honako arlo hauetan beharrezkoak diren oinarri teoriko eta metodologiak irakatsiz: historiaurrea, Antzinaroaren historia, Erdi Aroko historia, Aro Berriko historia, garaiko historia, historia ekonomikoa eta arkeologia. - Historiaren dimentsio espaziala kontuan hartzen duen historiaren inguruko prestakuntza eskaintzea, Espainiako, Euskal Herriko, Europako eta Amerikako historia nabarmenduz. - Ikasleei komunikazio-trebetasunak eta trebetasun didaktikoak irakastea, historia eta kulturari buruzko ideia eta eduki konplexuak transmititu ditzaten, eta ikasleak lortutako ezagutzak beste arlo nahiz diziplina akademiko zein profesionalekin erlazionatzeko gaitzea. - Arazoak ebaluatzerakoan eta erabakiak hartzerakoan analisi kritikoa bultzatzea eta lidergo-espiritua indartzea, ikasleak prestatuta egon daitezen gero honako esparru hauetan jardun ahal izateko: espezializazioa, ikerketa, artxiboak eta liburutegiak, enpresak eta kulturaren eta irakaskuntzaren arloko erakundeak. - Irakaskuntza autonomoa eta etengabeko prestakuntza bultzatzea eta besteak beste, historiaren, dokumentazioaren, artxibistikaren, arkeologiaren eta arkitekturaren esparruetan beste profesional batzuekin talde-lanean aritzeko gaitzea.>
www.enpresa-donostia.ehu.es
En este marco general se sitúan los objetivos siguientes: - Proporcionar a los/las estudiantes una formación general, siempre con fundamentos teóricos y metodológicos necesarios en los ámbitos del arte y su historia. - Instruir a los/las estudiantes en habilidades comunicativas y didácticas, para la transmisión de ideas y contenidos complejos sobre la historia del arte y dotarlos de la capacidad interdisciplinar para relacionar los conocimientos adquiridos con otras áreas o disciplinas tanto académicas como profesionales. - Promover el análisis crítico en la evaluación de problemas, toma de decisiones y espíritu de liderazgo, estableciendo así las bases para el posterior acceso del alumnado a la especialización, investigación, actividades relacionadas con el patrimonio, museos, archivos y bibliotecas, empresas, instituciones y organismos del campo de la cultura y docencia. - Estimular el aprendizaje autónomo y formación continuada y capacitar para el trabajo en equipo con otros profesionales en el campo de la historia del arte.
www.enpresa-donostia.ehu.es
Horrez gain, zientzia historikoan erabiltzen diren analisirako metodo, teknika eta tresna nagusien oinarrizko ezagutza izango dute eta horri esker (graduondoko ikasketetan) ikerketan jarduteko nahiz lehen hezkuntzan historia irakasteko prestatuta egongo dira.Azken finean, Historiako graduatuak goi-mailako prestakuntza lortzen du eta horren barruan honako gaitasun eta trebetasunak: analisirako eta sintesirako gaitasuna, arrazoiketa kritikoa, informazioaren antolaketa eta gestioa, adierazteko trebetasuna, etab. Horrek graduondoko ikasketetara eta lan-merkatura sartzeko prestatzen du, ez soilik titulazioarekin zuzenki lotutako lanbideetan baizik eta komunikabideen esparruan, giza baliabideenetan, etab.>
www.enpresa-donostia.ehu.es
Asimismo, dispondrán de un conocimiento básico de los principales métodos, técnicas e instrumentos de análisis de la ciencia histórica, de modo que esté capacitado tanto para iniciarse en la investigación (en estudios de postgrado) como para impartir la enseñanza de la Historia en niveles educativos inferiores.En última instancia, el graduado en Historia adquiere una formación de alto nivel que lleva implícita una serie de aptitudes y destrezas Intelectuales: capacidad de análisis y síntesis, razonamiento crítico, organización y gestión de la información, habilidades de expresión, etc. que le capacitan para acceder a los estudios de postgrado y al mercado laboral, no sólo enlos segmentos profesionales directamente relacionados con la titulación, sino también en otros como el mundo de la comunicación, la gestión de recursos humanos, etc.
www.enpresa-donostia.ehu.es
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua duen pertsonak:- eremu irekietan elkarrekintzan ari diren sistema konplexu gisa ulertu behar ditu enpresa-erakundeak.- prestakuntza osotua eta aldakorra izango du, hasiera batean enpresen eta beste erakunde publiko eta pribatuetan kudeaketa-funtzio ugari egiteko edo bere enpresaproiektua abiarazteko gaitasuna emango diona.- enpresaren arlo funtzionalei lotutako teknikak eta kontzeptuak erabiliko ditu eta, horien eta erakundearen helburu orokorren artean dauden harremanak ulertuko ditu.- informazioa kudeatzeko, analizatzeko eta sintetizatzeko gaitasuna izango du, enpresaren erabakiak bideratzeko eta hartzeko.- ziurgabetasun-egoeratan erabakiak hartzeko gaitasuna izango du eta aukerak eta mehatxuak aurreikusi eta identifikatuko ditu.- baliabide materialak eta giza baliabideak eraginkortasunez banatzeko, informazioa kudeatzeko, helburuak ezartzeko, lortutako emaitzak ebaluatzeko eta bere ideiak modu egokian komunikatzeko gaitasuna izango du.Horretarako, Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua lortzen duen pertsonak, kalitatearen eta etengabeko hobekuntzaren ikuspegitik eta dimentsio etiko batetik, enpresaren arlo funtzional guztietan arazoak konpontzeko gaitasun hauek izango ditu:- pertsonen arteko harremanetarako trebetasunak- talde-lanerako trebetasunak- jakintzak enpresa-jarduerara aplikatzeko gaitasuna, ekimena eta sormena.Hala, ekonomiaren hazkunde iraunkorrean lagunduko du eta gizartearekiko erantzukizunez jokatzen duen hiritarra izango da.Unibertsitateko tituludun orori dagokion gaitasun kritikoa eta autokritikoarekin batera, ezaugarri horiek guztiek malgutasuna emango diote gradudunari egoera berrietara egokitzeko eta inguru anitzetan zein dinamikoetan lana egiteko.>
www.enpresa-donostia.ehu.es
La persona graduada en Administración y Dirección de Empresas:- deberá concebir las organizaciones empresariales como sistemas complejos que interactúan en entornos abiertos;- dispondrá de una formación integral y versátil que le capacite inicialmente, para desempeñar una amplia gama de funciones de gestión en empresas y otras instituciones públicas y privadas o iniciar su propio proyecto empresarial;- manejará los conceptos y técnicas empleados en las diferentes áreas funcionales de la empresa y entenderá las relaciones que existen entre éstas y los objetivos generales de la organización;- dispondrá de habilidades de gestión de la información, análisis y síntesis, que le permitan orientar y adoptar decisiones empresariales;- será capaz de tomar decisiones en condiciones de incertidumbre y de identificar y anticipar oportunidades y amenazas;- será capaz de asignar eficientemente los recursos materiales y humanos, gestionar la información, establecer objetivos, evaluar los resultados alcanzados y comunicar adecuadamente sus ideas;Para ello, la persona graduada en Administración y Dirección de Empresas deberá de disponer de las siguientes competencias para resolver problemas en los distintos ámbitos funcionales de la empresa, desde una motivación por la calidad y la mejora continua y una dimensión ética:- habilidades interpersonales;- habilidades para el trabajo en equipo;- creatividad, iniciativa y capacidad de aplicar los conocimientos a la práctica empresarial.Así, contribuirá a un crecimiento sostenible de la economía y podrá comportarse como un/a ciudadano/a socialmente responsable.Todas estas características de la persona egresada, junto con la capacidad crítica y autocrítica propias de toda persona titulada universitaria, le aportan una flexibilidad que le permiten adaptarse a nuevas situaciones y trabajar en entornos muy diversos y dinámicos.
www.enpresa-donostia.ehu.es