Elhuyar Hiztegia
#ElhuyarrenGomendioak

Hiztegi-unitateak

Beste hiztegietan

Idazlagun

es > eu

disciplina

Partekatu sareetan:

*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

diziplina (eu)

disciplina (es)

2010/01/13 Diziplina honetan interesatuta dauden pertsonei zuzenduta dago (hezkuntzaren arloko profesionalei, nahiz beste arlo batzuetako pertsonei).>
www.catedralvitoria.com

2010/01/13 Está dirigido a aquellas personas, profesionales o no de la educación, interesados en esta disciplina .
www.catedralvitoria.com


Graduatuek prestakuntza orokorra eta sendoa izango dute Artearen Historiako ezagutza teoriko eta gaitasun espezifikoetan eta horiek arlo zein diziplina akademiko nahiz profesionaletan aplikatzen jakingo dute.Ikasketa-amaierako profila:Graduatuak honako arlo hauetan jaso dute prestakuntza:- Ondare artistikoaren azterketa, gestioa eta hedapena.- Irakaskuntza, ikerketa eta ezagutzen transmisioa.- Artelanen kontserbazioa, erakusketa eta merkatua.- Artearen historiari buruzko edukien sorrera, dokumentazioa eta hedapena.Graduatuak estiloak eta artelanak ezagutu behar ditu, euren lengoaia espezifikoekin eta alderdi soziokulturalekin batera.Antolaketaren, erakusketaren, diziplina anitzeko lanaren, izpiritu kritikoaren eta sintesirako gaitasunaren bitartez, irakaskuntzari, ikerketari eta gizarteak eskatzen dituen profil berriei erantzuteko gai da.>
www.enpresa-donostia.ehu.es

Los egresados alcanzarán una formación general y sólida en los conocimientos teóricos y destrezas específicos de la Historia del Arte y sus aplicaciones en otras áreas o disciplinas tanto académicas como profesionales.Perfil de egreso Las áreas principales en las que se han formado los egresados son:- Estudio, gestión y difusión del patrimonio artístico.- Enseñanza, investigación y transmisión de los conocimientos.- Conservación, exposición y mercado de obras de arte.- Producción, documentación y divulgación de contenidos de Historia del Arte.El egresado ha de poseer conocimientos sobre estilos, obras de arte con sus lenguajes específicos y aspectos socioculturales.Mediante las capacidades de organización, exposición, trabajo interdisciplinar, espíritu crítico y capacidad de síntesis está en condiciones de responder no solo la enseñanza y la investigación sino a los nuevos perfiles que reclama la sociedad como el estudio, gestión y la difusión del patrimonio histórico-artístico, así como la catalogación y exposición museísticas.
www.enpresa-donostia.ehu.es


Horrez gain, titulatuak prestakuntza izango du ekonomia-arloan eta enpresarekin lotuta dagoen zuzenbidearen arloan, kontabilitate- eta zerga-administrazioaren esparruko eta giza baliabideen arloko diziplinak menperatuko ditu eta finantza-, merkataritza- eta antolakuntzaarloetan zuzendari bati dagozkion erantzukizunak bere gain hartzeko gaituta egongo da.>
www.enpresa-donostia.ehu.es

A su vez, el titulado dispondrá de formación en los campos de la economía y del derecho en su relación con la empresa, dominará las disciplinas en el ámbito de la administración contable-fiscal y de recursos humanos, y estará capacitado para asumir responsabilidades directivas en las áreas financiera, comercial y de organización.
www.enpresa-donostia.ehu.es


Beraz, Matematikan graduatu tituluaren helburua hainbat eremutako arazoen formulazio matematikoa, analisia, ebazpena eta, kasu batzuetan, tratamendu informatikoa egitea da. Hauek izan daitezke eremu horietako batzuk: oinarrizko zientziak, gizarte eta bizitzako zientziak, ingeniaritza, finantzak, aholkularitza, etab. Horren haritik, ¿matematikako liburu zuriaren¿ proposamenari jarraituz, Matematikako graduaren helburu nagusiak graduatuak ondorengoak egiteko prestatzea da: - Matematikako hainbat eremuren izaera, metodoak eta helburuak ezagutzeko, baita bere garapenaren nolabaiteko ikuspegi historikoa izateko ere. - Naturaren, zientziaren, teknologiaren eta artearen azpian matematika dagoela ikusteko. - Matematika hezkuntza eta kultura osatzen dituen atal gisa aitortzeko. - Matematika ikastearen bidez gaitasun analitikoak, abstrakzio gaitasunak, intuizioa eta pentsamendu logikoa eta zehatza garatzeko. - Hartutako ezagutza teoriko eta praktikoak problemak definitu eta planteatzerakoan, eta horien konponbideak aurkitzerakoan (testuinguru akademiko eta profesionaletan) erabiltzeko. - Ondorengoko ikasketa espezializatuak egiteko, diziplina matematikoan edo matematika oinarri sendoak izatea eskatzen duten bestelako zientzietan.>
www.enpresa-donostia.ehu.es

Por tanto, el Grado en Matemáticas se dirige a capacitar para la formulación matemática, análisis, resolución y, en su caso, tratamiento informático de problemas en diversos campos de las ciencias básicas, ciencias sociales y de la vida, ingeniería, finanzas, consultoría, etc. En este sentido, siguiendo la propuesta del ''Libro Blanco de Matemáticas'' se establecen como objetivos generales del Grado en Matemáticas la formación de graduados o graduadas capaces de: - Conocer la naturaleza, métodos y fines de los distintos campos de las Matemáticas junto con cierta perspectiva histórica de su desarrollo. - Reconocer la presencia de las Matemáticas subyacente en la Naturaleza, en la Ciencia, en la Tecnología y en el Arte. - Reconocer a las Matemáticas como parte integrante de la Educación y la Cultura. - Desarrollar las capacidades analíticas y de abstracción, la intuición y el pensamiento lógico y riguroso a través del estudio de la Matemática. - Utilizar los conocimientos teóricos y prácticos adquiridos en la definición y planteamiento de problemas y en la búsqueda de sus soluciones tanto en contextos académicos como profesionales. - Emprender posteriores estudios especializados, tanto en una disciplina matemática como en cualquiera de las ciencias que requieran buenos fundamentos matemáticos.
www.enpresa-donostia.ehu.es


Marko orokor horren barruan honako helburu hauek lortu nahi dira: - Ikasleei prestakuntza orokorra ematea, betiere honako arlo hauetan beharrezkoak diren oinarri teoriko eta metodologiak irakatsiz: historiaurrea, Antzinaroaren historia, Erdi Aroko historia, Aro Berriko historia, garaiko historia, historia ekonomikoa eta arkeologia. - Historiaren dimentsio espaziala kontuan hartzen duen historiaren inguruko prestakuntza eskaintzea, Espainiako, Euskal Herriko, Europako eta Amerikako historia nabarmenduz. - Ikasleei komunikazio-trebetasunak eta trebetasun didaktikoak irakastea, historia eta kulturari buruzko ideia eta eduki konplexuak transmititu ditzaten, eta ikasleak lortutako ezagutzak beste arlo nahiz diziplina akademiko zein profesionalekin erlazionatzeko gaitzea. - Arazoak ebaluatzerakoan eta erabakiak hartzerakoan analisi kritikoa bultzatzea eta lidergo-espiritua indartzea, ikasleak prestatuta egon daitezen gero honako esparru hauetan jardun ahal izateko: espezializazioa, ikerketa, artxiboak eta liburutegiak, enpresak eta kulturaren eta irakaskuntzaren arloko erakundeak. - Irakaskuntza autonomoa eta etengabeko prestakuntza bultzatzea eta besteak beste, historiaren, dokumentazioaren, artxibistikaren, arkeologiaren eta arkitekturaren esparruetan beste profesional batzuekin talde-lanean aritzeko gaitzea.>
www.enpresa-donostia.ehu.es

En este marco general se sitúan los objetivos siguientes: - Proporcionar a los/las estudiantes una formación general, siempre con fundamentos teóricos y metodológicos necesarios en los ámbitos del arte y su historia. - Instruir a los/las estudiantes en habilidades comunicativas y didácticas, para la transmisión de ideas y contenidos complejos sobre la historia del arte y dotarlos de la capacidad interdisciplinar para relacionar los conocimientos adquiridos con otras áreas o disciplinas tanto académicas como profesionales. - Promover el análisis crítico en la evaluación de problemas, toma de decisiones y espíritu de liderazgo, estableciendo así las bases para el posterior acceso del alumnado a la especialización, investigación, actividades relacionadas con el patrimonio, museos, archivos y bibliotecas, empresas, instituciones y organismos del campo de la cultura y docencia. - Estimular el aprendizaje autónomo y formación continuada y capacitar para el trabajo en equipo con otros profesionales en el campo de la historia del arte.
www.enpresa-donostia.ehu.es

Ikusi adibide gehiago
*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

jakintzagai (eu)

disciplina (es)

Fondo horretan ikerlanak, jardunadi eta sinposiumen aktak, omenaldiak, herri kantutegiak bildu dira, baliozko beste hainbat materialen artean, jakintzagai sorta zabala hartzen dituela.>
www.eusko-ikaskuntza.org

En su fondo se recogen investigaciones, actas de jornadas y simposiums, homenajes, cancioneros populares, entre otros valiosos materiales dentro de un amplio abanico de disciplinas.
www.eusko-ikaskuntza.org


Gairik garrantzitsuenek oro har zientziako jakintzagai batekin baino gehiagorekin dutenez zerikusia, Akademien espezializazioa eragozpena izan daiteke egoki oinarritutako aholkularitza eskaintzeko.>
www.eusko-ikaskuntza.org

Puesto que los asuntos de mayor importancia afectan por lo general a más de una disciplina científica, la especialización de las Academias dificulta que se pueda asesorar con una fundamentación plena, a menos que exista un órgano de coordinación”.
www.eusko-ikaskuntza.org


Oso aberasgarria izango litzateke, bakoitzak bere jakintzagaiaren arabera ekarpenak egingo bailituzke, egitura berriak eta hiri integralagoa eraikitzeko.>
www.euskonews.com

Sería muy enriquecedora porque cada uno aportaría y emplearía sus disciplinas para construir nuevas estructuras hasta el punto de construir una ciudad más completa.
www.euskonews.com


Maiatzaren 28an, Bilbao Bizkaia Kutxaren Erakusketa Aretoan Eliza eta euskera izeneko erakusketaren inaugurazioa izan zen. Erakusketa horretan 200 bat lan jarri ziren ikusgai, Ikastegiaren Bibliotekakoak denak, Elizak euskarari jakintzagai desberdinetan egindako ekarpenaren erakusgarri.>
www.euskonews.com

El 28 de mayo se inauguró en la Sala de Exposiciones de Bilbao Bizkaia Kutxa la exposición bibliográfica titulada Iglesia y euskera. En ella se expusieron unas 200 obras, procedentes de la biblioteca vasca del propio Instituto, representativas de la aportación de la Iglesia al euskera en las distintas disciplinas del saber.
www.euskonews.com


Ikusten denez, giza jakintzagai guztietan gertatzen den moduan, gai batean sakondu ahala ugaritu egiten dira edukiak, eta sinplea zirudienak atzean unibertso oso bat duela ikusten dugu.>
www.euskonews.com

Como se puede ver, y tal como ocurre con todas las disciplinas humanas, cuando profundizamos en un tema este se abre cada vez más y aquello que en principio parecía simple, luego nos muestra todo un universo detrás.
www.euskonews.com

Ikusi adibide gehiago

Hitz-jolasa