Komeni da ohartaraztea garrantzi estrategiko handia duela hainbat arlotako ehun bat edukitzeak –enpresa, industria, merkataritza, aholkularitza, prestakuntza, ikerkuntza eta abar– (ehun horretan sartuta irabazi asmorik gabeko kooperatiba energetikoak, komertzializatzaileak eta sortzaileak), hiritarrak dagoeneko eskatzen ari diren ondasun eta zerbitzu energetikoak asetzera birbideratu daitezkeenak eta birbideratu behar direnak, baina ez hiritarrek beren ezjakintasuna edo pasibotasuna mantentzeko agertoki batean, baizik eta guztiz kontrako agertoki baten bitartez: herritarrak, sorkuntzan, banaketan, merkaturatzean, finantzaketan eta erabakietan, kontsumitzaile kontzienteak, irizpidedunak eta aktiboak direneko agertoki bat.>
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Conviene reparar en la importancia estratégica que supone la existencia de un tejido empresarial, industrial, comercial, consultor, formativo, investigador, etc. (incluyendo en este tejido las cooperativas energéticas sin ánimo de lucro, comercializadoras y generadoras), que pueden y deben reorientarse a la satisfación de bienes y servicios energéticos que ya está demandando la población, pero no en un escenario de mantenimiento de su ignorancia y pasividad, sino a través de un escenario radicalmente opuesto: el de una población compuesta por un consumidor consciente, con criterio y activo; en generación, en distribución, en comercialización, en financiación, en decisión.
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