Elhuyar Hiztegia

es > eu

maestro, -a

Partekatu sareetan:

  • 1  s.m. [de primaria] maisu, irakasle, eskola-emaile

    voy a hablar con el maestro de mi hija: nire alabaren irakaslearekin hitz egingo dut

    el taller de escultura es del maestro que nos enseña: eskultura-lantegia irakasten digun maisuarena da

  • 2  s.m. (pl.) maisu-maistrak; [únicamente varones] maisuak

    los maestros de la escuela tienen una reunión con la directora: eskolako maisu-maistrek zuzendariarekin bilera dute

  • 3  s.m. [de un oficio] maisu

    es maestro del taller: lantegiko maisua da

  • 4  s.m. (Taurom.) maisu, zezen-hiltzaile

    el maestro ordenó a los banderilleros que se retiraran: maisuak banderilleroei erretiratzeko agindu zien

  • 5  s. [de música] maisu; (musika-)konpositore

    hoy hay una ópera del maestro Guridi: Guridi maisuaren opera dago gaur

  • 6  s. [especialista] maisu

    es un maestro del ajedrez: xakeko maisua da

    Patricia Highsmith era una maestra de la novela policíaca: Patricia Highsmith maisu izan zen polizia-nobelan

    es maestro en acumular deudas: zorrak pilatzen maisua da

  • 7  s. maisu, ikasbide

    no hay mejor maestra que la experiencia: esperientzia baino maisu hoberik ez dago

*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

maisu (eu)

maestro (es)

Ildo horretatik, Fundazioak eliza berritzeko egindako lana goraipatu zuen idazleak, izan ere, normalean berrikuntza-lanak "arkitektoek, igeltseroek eta obra maisuek baino ez dituzte egiten", Gasteizen berriz, "beste batzuk ere inplikatu dituzte, hala nola, soziologoak, arkeologoak eta antropologoak".>
www.catedralvitoria.com

En este sentido, alabó el trabajo de rehabilitación que lleva a cabo la Fundación que, al contrario que otros lugares donde "se limitan al típico trabajo de arquitectos, albañiles maestros de obras", en Vitoria implica a "otros colectivos como sociólogos, arqueólogos y antropólogos".
www.catedralvitoria.com


Halaber, gremioak zer ziren, nola antolatzen ziren eta maisu-eraikitzaileen, harginen edo arotzen egitekoak zein ziren azalduko zaie, besteak beste.>
www.catedralvitoria.com

Asimismo, les explicarán qué eran los gremios, cómo se organizaban y las tareas específicas de maestros constructores, canteros o carpinteros, entre otros.
www.catedralvitoria.com


Fabrikan egindako azterketetan ondorioztatu dugunez, beste egile batzuk, beste maisu batzuk aritu ziren lanean. Aurrekoen erabat desberdinak diren eraikuntza-lanek (B gotikoa deitu diegu) eman digute maisu horien berri: bestelako lanabesak hasi ziren erabiltzen, beste hargintza-tresna batzuek utzitako aztarnek ez dute zerikusirik aurrekoekin, harginek markak utzi zituzten estreinakoz -ordura arte ezezagunak ziren- eta ikonografiak beste ezaugarri batzuk hartu zituen, aurreko garaikoarekin bat ez zetorren eskultura dekoratiboari esker.>
www.catedralvitoria.com

Lo que resulta claro del análisis de la fábrica que hemos efectuado es la presencia de nuevos artífices, nuevos maestros constructores, denunciados por un cambio radical en los modos constructivos (es lo que hemos definido como gótico B): cambia el módulo de los aparejos, cambian también las trazas dejadas por los instrumentos de cantería, aparecen por primera marcas de cantero -desconocidas hasta el presente en el templo- y evolucionan los rasgos iconográficos con una escultura decorativa distinta del período anterior.
www.catedralvitoria.com


Horrela bada, adibidez, 1657tik 1671era arte Miguel deIrizar Gasteizko kolegio-elizako kaperako maisu izan zen; garaihorretako polifonista bikainetako bat zen. 1770etik 1815era arte bestemusikari garrantzitsu bat, Pedro Antonio Ortiz de Landaluce, izan zenkaperaren zuzendaria.>
www.catedralvitoria.com

Así, por ejemplo, desde 1657a 1671 fue maestro de capilla en la colegiata vitoriana Miguel deIrizar, uno de los polifonistas más sobresalientes de la época, y entre1770 y 1815 Pedro Antonio Ortiz de Landaluce, otro músico importante,fue quien la dirigió.
www.catedralvitoria.com


Gasteizko elizaren kasuan,Kapera ez da desagertu, Rafael Mendialdua kalonjea da gaur egun Kaperahorren Maisua, baina ez du kaperaren jarduerarekin jarraitu.>
www.catedralvitoria.com

En elcaso del templo vitoriano, la Capilla no ha desaparecido, el canónigoRafael Mendialdua es el actual Maestro de Capilla, si bien no hamantenido su actividad.
www.catedralvitoria.com

Ikusi adibide gehiago
*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

maisu (eu)

maestro (es)

Ildo horretatik, Fundazioak eliza berritzeko egindako lana goraipatu zuen idazleak, izan ere, normalean berrikuntza-lanak "arkitektoek, igeltseroek eta obra maisuek baino ez dituzte egiten", Gasteizen berriz, "beste batzuk ere inplikatu dituzte, hala nola, soziologoak, arkeologoak eta antropologoak".>
www.catedralvitoria.com

En este sentido, alabó el trabajo de rehabilitación que lleva a cabo la Fundación que, al contrario que otros lugares donde "se limitan al típico trabajo de arquitectos, albañiles maestros de obras", en Vitoria implica a "otros colectivos como sociólogos, arqueólogos y antropólogos".
www.catedralvitoria.com


Halaber, gremioak zer ziren, nola antolatzen ziren eta maisu-eraikitzaileen, harginen edo arotzen egitekoak zein ziren azalduko zaie, besteak beste.>
www.catedralvitoria.com

Asimismo, les explicarán qué eran los gremios, cómo se organizaban y las tareas específicas de maestros constructores, canteros o carpinteros, entre otros.
www.catedralvitoria.com


Fabrikan egindako azterketetan ondorioztatu dugunez, beste egile batzuk, beste maisu batzuk aritu ziren lanean. Aurrekoen erabat desberdinak diren eraikuntza-lanek (B gotikoa deitu diegu) eman digute maisu horien berri: bestelako lanabesak hasi ziren erabiltzen, beste hargintza-tresna batzuek utzitako aztarnek ez dute zerikusirik aurrekoekin, harginek markak utzi zituzten estreinakoz -ordura arte ezezagunak ziren- eta ikonografiak beste ezaugarri batzuk hartu zituen, aurreko garaikoarekin bat ez zetorren eskultura dekoratiboari esker.>
www.catedralvitoria.com

Lo que resulta claro del análisis de la fábrica que hemos efectuado es la presencia de nuevos artífices, nuevos maestros constructores, denunciados por un cambio radical en los modos constructivos (es lo que hemos definido como gótico B): cambia el módulo de los aparejos, cambian también las trazas dejadas por los instrumentos de cantería, aparecen por primera marcas de cantero -desconocidas hasta el presente en el templo- y evolucionan los rasgos iconográficos con una escultura decorativa distinta del período anterior.
www.catedralvitoria.com


Horrela bada, adibidez, 1657tik 1671era arte Miguel deIrizar Gasteizko kolegio-elizako kaperako maisu izan zen; garaihorretako polifonista bikainetako bat zen. 1770etik 1815era arte bestemusikari garrantzitsu bat, Pedro Antonio Ortiz de Landaluce, izan zenkaperaren zuzendaria.>
www.catedralvitoria.com

Así, por ejemplo, desde 1657a 1671 fue maestro de capilla en la colegiata vitoriana Miguel deIrizar, uno de los polifonistas más sobresalientes de la época, y entre1770 y 1815 Pedro Antonio Ortiz de Landaluce, otro músico importante,fue quien la dirigió.
www.catedralvitoria.com


Gasteizko elizaren kasuan,Kapera ez da desagertu, Rafael Mendialdua kalonjea da gaur egun Kaperahorren Maisua, baina ez du kaperaren jarduerarekin jarraitu.>
www.catedralvitoria.com

En elcaso del templo vitoriano, la Capilla no ha desaparecido, el canónigoRafael Mendialdua es el actual Maestro de Capilla, si bien no hamantenido su actividad.
www.catedralvitoria.com

Ikusi adibide gehiago
*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

maisu (eu)

maestro (es)

Ildo horretatik, Fundazioak eliza berritzeko egindako lana goraipatu zuen idazleak, izan ere, normalean berrikuntza-lanak "arkitektoek, igeltseroek eta obra maisuek baino ez dituzte egiten", Gasteizen berriz, "beste batzuk ere inplikatu dituzte, hala nola, soziologoak, arkeologoak eta antropologoak".>
www.catedralvitoria.com

En este sentido, alabó el trabajo de rehabilitación que lleva a cabo la Fundación que, al contrario que otros lugares donde "se limitan al típico trabajo de arquitectos, albañiles maestros de obras", en Vitoria implica a "otros colectivos como sociólogos, arqueólogos y antropólogos".
www.catedralvitoria.com


Halaber, gremioak zer ziren, nola antolatzen ziren eta maisu-eraikitzaileen, harginen edo arotzen egitekoak zein ziren azalduko zaie, besteak beste.>
www.catedralvitoria.com

Asimismo, les explicarán qué eran los gremios, cómo se organizaban y las tareas específicas de maestros constructores, canteros o carpinteros, entre otros.
www.catedralvitoria.com


Fabrikan egindako azterketetan ondorioztatu dugunez, beste egile batzuk, beste maisu batzuk aritu ziren lanean. Aurrekoen erabat desberdinak diren eraikuntza-lanek (B gotikoa deitu diegu) eman digute maisu horien berri: bestelako lanabesak hasi ziren erabiltzen, beste hargintza-tresna batzuek utzitako aztarnek ez dute zerikusirik aurrekoekin, harginek markak utzi zituzten estreinakoz -ordura arte ezezagunak ziren- eta ikonografiak beste ezaugarri batzuk hartu zituen, aurreko garaikoarekin bat ez zetorren eskultura dekoratiboari esker.>
www.catedralvitoria.com

Lo que resulta claro del análisis de la fábrica que hemos efectuado es la presencia de nuevos artífices, nuevos maestros constructores, denunciados por un cambio radical en los modos constructivos (es lo que hemos definido como gótico B): cambia el módulo de los aparejos, cambian también las trazas dejadas por los instrumentos de cantería, aparecen por primera marcas de cantero -desconocidas hasta el presente en el templo- y evolucionan los rasgos iconográficos con una escultura decorativa distinta del período anterior.
www.catedralvitoria.com


Horrela bada, adibidez, 1657tik 1671era arte Miguel deIrizar Gasteizko kolegio-elizako kaperako maisu izan zen; garaihorretako polifonista bikainetako bat zen. 1770etik 1815era arte bestemusikari garrantzitsu bat, Pedro Antonio Ortiz de Landaluce, izan zenkaperaren zuzendaria.>
www.catedralvitoria.com

Así, por ejemplo, desde 1657a 1671 fue maestro de capilla en la colegiata vitoriana Miguel deIrizar, uno de los polifonistas más sobresalientes de la época, y entre1770 y 1815 Pedro Antonio Ortiz de Landaluce, otro músico importante,fue quien la dirigió.
www.catedralvitoria.com


Gasteizko elizaren kasuan,Kapera ez da desagertu, Rafael Mendialdua kalonjea da gaur egun Kaperahorren Maisua, baina ez du kaperaren jarduerarekin jarraitu.>
www.catedralvitoria.com

En elcaso del templo vitoriano, la Capilla no ha desaparecido, el canónigoRafael Mendialdua es el actual Maestro de Capilla, si bien no hamantenido su actividad.
www.catedralvitoria.com

Ikusi adibide gehiago
*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

maisu (eu)

maestro (es)

Ildo horretatik, Fundazioak eliza berritzeko egindako lana goraipatu zuen idazleak, izan ere, normalean berrikuntza-lanak "arkitektoek, igeltseroek eta obra maisuek baino ez dituzte egiten", Gasteizen berriz, "beste batzuk ere inplikatu dituzte, hala nola, soziologoak, arkeologoak eta antropologoak".>
www.catedralvitoria.com

En este sentido, alabó el trabajo de rehabilitación que lleva a cabo la Fundación que, al contrario que otros lugares donde "se limitan al típico trabajo de arquitectos, albañiles maestros de obras", en Vitoria implica a "otros colectivos como sociólogos, arqueólogos y antropólogos".
www.catedralvitoria.com


Halaber, gremioak zer ziren, nola antolatzen ziren eta maisu-eraikitzaileen, harginen edo arotzen egitekoak zein ziren azalduko zaie, besteak beste.>
www.catedralvitoria.com

Asimismo, les explicarán qué eran los gremios, cómo se organizaban y las tareas específicas de maestros constructores, canteros o carpinteros, entre otros.
www.catedralvitoria.com


Fabrikan egindako azterketetan ondorioztatu dugunez, beste egile batzuk, beste maisu batzuk aritu ziren lanean. Aurrekoen erabat desberdinak diren eraikuntza-lanek (B gotikoa deitu diegu) eman digute maisu horien berri: bestelako lanabesak hasi ziren erabiltzen, beste hargintza-tresna batzuek utzitako aztarnek ez dute zerikusirik aurrekoekin, harginek markak utzi zituzten estreinakoz -ordura arte ezezagunak ziren- eta ikonografiak beste ezaugarri batzuk hartu zituen, aurreko garaikoarekin bat ez zetorren eskultura dekoratiboari esker.>
www.catedralvitoria.com

Lo que resulta claro del análisis de la fábrica que hemos efectuado es la presencia de nuevos artífices, nuevos maestros constructores, denunciados por un cambio radical en los modos constructivos (es lo que hemos definido como gótico B): cambia el módulo de los aparejos, cambian también las trazas dejadas por los instrumentos de cantería, aparecen por primera marcas de cantero -desconocidas hasta el presente en el templo- y evolucionan los rasgos iconográficos con una escultura decorativa distinta del período anterior.
www.catedralvitoria.com


Horrela bada, adibidez, 1657tik 1671era arte Miguel deIrizar Gasteizko kolegio-elizako kaperako maisu izan zen; garaihorretako polifonista bikainetako bat zen. 1770etik 1815era arte bestemusikari garrantzitsu bat, Pedro Antonio Ortiz de Landaluce, izan zenkaperaren zuzendaria.>
www.catedralvitoria.com

Así, por ejemplo, desde 1657a 1671 fue maestro de capilla en la colegiata vitoriana Miguel deIrizar, uno de los polifonistas más sobresalientes de la época, y entre1770 y 1815 Pedro Antonio Ortiz de Landaluce, otro músico importante,fue quien la dirigió.
www.catedralvitoria.com


Gasteizko elizaren kasuan,Kapera ez da desagertu, Rafael Mendialdua kalonjea da gaur egun Kaperahorren Maisua, baina ez du kaperaren jarduerarekin jarraitu.>
www.catedralvitoria.com

En elcaso del templo vitoriano, la Capilla no ha desaparecido, el canónigoRafael Mendialdua es el actual Maestro de Capilla, si bien no hamantenido su actividad.
www.catedralvitoria.com

Ikusi adibide gehiago