Elhuyar Hiztegia

hasta

Partekatu sareetan:

• 1  prep. [lugar] -raino

llegamos hasta la carretera: errepideraino heldu ginen

¿hasta dónde?: noraino?

• 2  prep. [tiempo] arte, artean

hasta mañana: bihar arte

hasta el año que viene: datorren urtera arte

nos quedaremos aquí hasta las tres: hirurak arte egongo gara hemen

¿hasta cuándo?: noiz arte?

• 3  prep. [incluso] ere; eta guzti

aquí entran hasta los perros de la calle: hona kaleko txakurrak ere sartzen dira

ha comido todo, hasta los huesos: dena jan du, hezur eta guzti

• hasta que

arte (eu)

hasta (es)

Nahiz eta dudak izan nondik hasi behar dugun erabakitzeko unean, berehala ohartzen gara hasiera zein den: plaka batek ematen dio hasiera adar eta landare gune baten ondotik pasa arte; bigarren plaka batek ematen dio jarraipena bilkuneraino.>
www.capraalpina10

A pesar de las dudas iniciales, enseguida nos damos cuenta donde comienza: una placa que llega hasta la altura de unos arbustos le da el inicio a la vía. A continuación, una segunda placa nos lleva hasta la reunión.

Hasieran errepidez goaz, gure ezkerretara ateratzen den bidexka polit bat artzen dugun arte eta Taillon mendiaren iparraldeko aurpegiaren azpira eramaten gaituena.>

Hay un primer tramo que recorremos por asfalto, hasta que nos adentramos por una bonita senda que nos lleva a la base de la cara norte de Taillon, que se ve majestuosa elevándose sobre nuestras cabezas.
www.capraalpina10

Nerin herrira (1.293 m) iritsi gara eta gorantz doan pista jarraitzen dugu langa batek bidea oztopatzen digun arte, bertan autoa aparkatzen dugularik. Eguzkitsu bezain hotz dago goiza eta eguzki izpiek ukitu ez duen elurra izoztua dago.>

Una vez llegamos hasta la localidad de Nerín (1.293 m), subimos por la pista hasta que encontramos una barrera que nos impide el paso y donde dejamos el coche. La mañana es tan soleada como fría y la nieve que todavía no ha sido alcanzada por los rayos del sol, se encuentra totalmente helada.

Bigarren luzea IV+: Aurreko ibilbidearen antzeko, belar une batzuez tartekatua, baina zailtasun handiegirik gabe igotzen duguna triedroaren oinpe-arte, horrela bi eta hiru luzeak lotuz.>
www.capraalpina10

Largo 2 IV+: Terreno similar al anterior, con algunas zonas herbosas intermitentes, que sin ninguna dificultad nos llevan hasta la base del triedro, uniendo así los largos dos y tres.

Beste irtengune batekin aurkitzen gara eta gainditu ondoren, mendi hegaletik zehar goaz Goriz aterpetxea ikusten dugun arte (2185 m.) 3h.30´.>

Un nuevo resalte se vuelve a cruzar en nuestro camino y una vez superado, vamos avanzando a media ladera hasta que vemos el refugio de Goriz (2185 m.) 3h.30´.

artean (eu)

hasta (es)

Horiek uztailaren 10era artean ondorengo jatorrietako garagardoak zerbitzatuko dituzte, hala eskatuz gero:>
www.ermua.es

En ellos hasta el 10 de julio se ofrecerán cervezas de las siguientes procedencias:

Argindarraren hornidura etetea aurreikusita dago ostiraleko eguerditik –ekainaren 10eko 11:50etaik- larunbataren goizaldeko 7:00etara artean.>

La interrupción del suministro se realizará en la franja horaria que va desde las 11:50 horas del viernes hasta las 07:00 del día siguiente –sábado día 11-.
www.ermua.es

Interbiak, Bizkaiko Foru Aldundiko sozietate publikoak jakinarazi du: AP-8 autobideko hirugarren erreia eraikitzeko lanak direla-eta, Iurreta eta Gerediaga (Abadiño) artean, otsailaren 22ko (asteartea) 22:30etatik hurrengo eguneko 6:00ak arte (asteazkena) guztiz itxiko dela AP-8 autobidea, Durangoko ordainlekutik (88 km) Ermuko lotuneraino (75 km).>

Interbiak, la Sociedad Pública de la Diputación Foral de Bizkaia, comunica que debido a las obras de construcción de un tercer carril en la autopista AP-8 entre Iurreta y Gerediaga (Abadiño), y el nuevo enlace en este punto, se procederá al corte total de la AP-8 desde el peaje de Durango (Km 88) hasta el enlace de Ermua (Km 75), desde las 22:30 de mañana martes día 22 hasta las 06:00 horas del día siguiente.

Izen emateak oraindik zabalik daude edo bete gabe dauden plazetarako eta bete artean artean zabalik mantenduko.>
www.ermua.es

Las inscripciones ya han comenzado y se mantendrán abiertas hasta cubrir todas las plazas que se ofertan.

Erakusketa datorren ostiralera artean bisitatu ahal izango da, goizeko 9,30etatik ordu 1 eta erdietara goizez eta 4etatik 8etara arratsaldez.>

La exposición podrá ser visitada hasta el viernes 19, en horario de 9´30 a 1´30h de la mañana y de 4h a 8h por la tarde.

ere (eu)

hasta (es)

Behin zatirik kaotikoena pasa dugu eta altura dezente igo dugula ikusiz, askoz ere lasaiago jarraitzen dugu inklinazio gutxiagoko maldetatik Marbore gailurreraino (3248 m.) 14:00 h.>
www.capraalpina10

Una vez superamos la zona más caótica y viendo que hemos alcanzado una considerable altura, seguimos mucho más tranquilos por pendientes de poca inclinación hasta la cima de Marboré (3248 m.) 14:00 h.

Lekua dagoela baieztatu digute eta afaria 19:00 h. izaten dela esan ere, kontutan badugu aterpetxera iristeko aurri-kusitako denbora 4:30/5:00 h. direla, erronkari aurre egiteko prest gaude iristeko aukerarik ez badugu ere.>

Efectivamente, nos confirman la reserva pero nos informan que la cena la sirven a las 19:00 h., teniendo en cuenta que el tiempo estimado en las guías para llegar hasta el refugio es de 4:30 a 5:00 h. y aún y a pesar de correr el riesgo de no llegar a tiempo para cenar, decidimos afrontar el reto.
www.capraalpina10

Erroibide gailurreraino jarraitzeko asmoa dugu eta horretarako kanal harritsu batzuetatik jaitsi beharrean gara (I) eta airezko bezain motz den pasadizo batetatik ere (II) , bertan burdin uztai bat dagoelarik, eztabaida bat baino gehiago sortu duena..>

Nuestra idea es llegar hasta la cima de Erroibide y para ello tenemos que descender por canaletas rocosas (I) y un corto paso más aéreo (II) en el que aparece la argolla, que más de una controversia ha generado.

Material astun eta pisutsua (kanpin dendak, kranpoiak, pioletak, jana, eskalada materiala, sokak...) hiru astoren gainean kargatu dugu, Ishinca oinarrizko kanpalekura (4.350 m) gerturatzea askoz ere arinagoa egin zaigun.>
www.capraalpina10

Cargamos todo el material pesado (tiendas, crampones, piolets, comida, material de escalada, cuerdas,…) en tres burros para tratar de aliviar nuestra marcha hasta el Campo Base del Ishinca (4.350 m).

Glaziarrean sartu gara eta inongo zailtasunik gabe azken tartera iritsi ere, bertan eskuak erabili beharrean gaudelarik igotzeko.>

Nos adentramos en el glaciar y sin dificultad vamos ascendiendo hasta el último resalte, que nos obliga a utilizar las manos para progresar.