es > eu
1 s.f. ontzi, itsasontzi
se ve una nave en alta mar: ontzi bat ikusten da itsas zabalean
2 s.f. [aeronave] aireontzi
la nave central de la ermita es románica: ermitaren erdiko nabea erromanikoa da
4 s.f. (Arq.) [crujía] pabiloi
nave industrial: industria-pabiloia
(Astronáut.) espazio-ontzi
XVII. mendean eraikia, "Euskal Gotiko" deiturikoaren tenplua da, eta garaiera handiko hiru habearte, gurutze-gangak eta aparteko edertasuna duen fatxada barrokoa ditu.>
www.eudel3
Destaca sobremanera la iglesia parroquial de Santa María del siglo XVII, templo del llamado Gótico Vasco, con tres naves de gran altura, bóvedas de crucería y una fachada barroca de gran belleza.
www.eudel3
Aldare nagusiaren aldera eramaten duen habearteko arkuan, transeptua eta presbiterioa ixten dituen burdin hesia dago, XVI. mende aldera egina, ziur asko.>
www.aranguren9
En el arco de la nave que da paso al conjunto de la cabecera se sitúa la reja que cierra el crucero y presbiterio; realizada posiblemente a principios del siglo XVI.
www.aranguren9
Helbidea: Mutiloabeitiko Industrialdea, J kalea 20. habeartea p.k.31192 Mutiloabeiti (NAFARROA)>
www.aranguren9
Dirección: Polígono Industrial Mutilva Baja. Calle J nave 20 c.p.31192 Mutilva Baja (NAVARRA)
www.aranguren9
Helbidea: Talluntxe II Industrialdea, Q kalea 2.-4. habearteak p.k.31192 Taxoare (NAFARROA).>
www.aranguren9
Dirección: Polígono Industrial Talluntxe II. Calle Q naves 2 / 4 c.p. 31192 Mutilva Alta (NAVARRA)
www.aranguren9
Helbidea: Mutiloabeitiko Industrialdea, R kalea 1.-3.-5.-7.-9. habearteak p.k.31192 Mutiloabeiti (NAFARROA)>
www.aranguren9
Dirección: Polígono Industrial Mutilva Baja. Calle R naves 1 / 3 / 5 / 7 / 9 c.p.31192 Mutilva Baja (NAVARRA)
www.aranguren9
Holandatik zetozen itsasontziek erasoko zutelakoan, Bizkaiko jaurerriko Batzar Nagusiak jaurerriko portu eta itsasertzak gotortu eta Bizkaiko hiribildu eta elizate guztietan, kapitainak eta ofizialak izendatzea erabaki zuen 1624ko apirilaren 17an.>
www.ermua.es
Ante la posibilidad de un ataque de naves holandesas, la Junta General del Señorío de Vizcaya determinó el 17 de abril de 1624 fortificar los puertos y costas del Señorío y nombrar capitanes y oficiales en todas las villas y anteiglesias de Vizcaya.
www.ermua.es
Halaber, itsasontziak apaintzeko banderatxo eta bestelako osagaietan kolore horiek ere erabiltzen ziren.>
www.ermua.es
Así mismo los gallardetes, grimpolas y cuantos otros elementos servían para engalanar las naves, se servían de dichos colores.
www.ermua.es
1525eko abuztuaren 24an (Hainbat iturrik 1524. urtea aipatzen du!) Coruñako portutik Bizkaian eta Coruñan egindako 7 itsasontzi irten ziren:>
www.euskomedia.org
El 24 de agosto de 1525 (Ciertas fuentes apuntan el año 1524!) zarparon del puerto de La Coruña 7 naves construidas en los astilleros de Vizcaya y La Coruña:
www.euskomedia.org
Espedizioa bi itsasontzik eta 150 eskifaia-kidek osatzen zuten eta Filipinetako artxipelagoan zeuden hainbat irla ezagutzen hasi ziren, pilotu indigenen eskutik Espeziatako irla edo Molucas delako irla amestura iritsi ziren arte.>
www.euskomedia.org
Reducida a dos naves y 150 tripulantes, la expedición se dedicó posteriormente a reconocer diversas islas del archipiélago filipino, hasta que, conducida por pilotos indígenas, llegó al cabo a la soñada isla de las Especias o las Molucas.
www.euskomedia.org
A Coruñako portutik 7 itsasontzi irten ziren:>
www.euskonews.com
El 24 de agosto de 1525 (si bien varias fuentes datan la partida en 1524) zarparon 7 naves del puerto de A Coruña:
www.euskonews.com
Une hori iritsi arte, igogailu hau erabiliko dute mugikortasun murriztuko pertsonek Santa Maria kantoitik nabearen barrualdeko pasabidera sartzeko.>
www.catedralvitoria.com
Hasta que llegue ese momento, este ascensor dará acceso a las personas con movilidad reducida desde el cantón de Santa María a la pasarela del interior de la nave.
www.catedralvitoria.com
Santa Maria Katedraleko Nabeak: Zimenduak eta forjatuak zaharberritzeko obrak>
www.catedralvitoria.com
Restauración de las naves. Cimientos y forjados
www.catedralvitoria.com
2009/08/28 Orain arte asteazkenetan soilik sar gintezkeen nabearen alde honetara>
www.catedralvitoria.com
28/08/2009 Hasta ahora sólo podía accederse a esta parte de la nave los miércoles
www.catedralvitoria.com
Vitoria-Gasteiz, 2010eko abenduaren 10a.- Santa Maria Katedrala Fundazioaren X. urteurreneko urtea amaitzear da eta agur esateko basokada bat artisau-txokolate bero gonbidatuko zaie Katedraleko bisita gidatuetan parte hartzen duten pertsona guztiei edo naberako sarrera bat erosten duten guztiei.>
www.catedralvitoria.com
Vitoria-Gasteiz, 10 de diciembre de 2010.- El año del X Aniversario de la Fundación Catedral Santa María llega a su fin y para despedirlo se invitará a un vaso de chocolate artesano caliente a todas las personas que participen en las visitas guiadas a la Catedral o adquieran una entrada para la nave.
www.catedralvitoria.com
MO20 Nabe eta kaperen ekialderanzkozeharkako ebaketa>
www.catedralvitoria.com
MO20 Sección transversal de naves ycapillas hacia este
www.catedralvitoria.com
1565eko martxoaren 15ean, esplorazioekin jarraitzen zuten bitartean, Bohol-en ainguratu zuten, itzulerako bidaia egiteko erabiliko zuten San Pedro ontzia konpontzeko zur asko baitzegoen bertan.>
www.euskomedia.org
El 15 de marzo de 1565 seguían con estas exploraciones cuando anclaron en Bohol, dado que allí había mucha madera que permitiría reparar la nave San Pedro.
www.euskomedia.org
Real Audiencia delakoak agindu zehatzak zituen emanak, espedizioaren buru Migel Lopez Legazpi izango zela eta Andres Urdanetak aukeratutako ontzian bidaiatuko zuela argituz.>
www.euskomedia.org
La Real Audiencia dio órdenes concretas indicando que el mando correría a cargo de Miguel López de Legazpi y que Andrés de Urdaneta viajaría en la nave que él mismo eligiera.
www.euskomedia.org
San Pedro aukeratu zuen eta hauek izan ziren ontziak:>
www.euskomedia.org
La elegida fue la San Pedro y las naves que formaban la expedición fueron las siguientes:
www.euskomedia.org
A Coruñatik irten ziren zazpi ontzirekin, 1525eko uztailaren 24an.>
www.elgoibar19
Salieron de A Coruña el 24 de julio de 1525 con siete naves.
www.elgoibar19
Tropak eta hornidurak garraiatzera behartzen zituzten ontzi komertzialak, eta, sarritan, ontzi ingelesen erasoetatik babestera. Hala hondoratu ziren ‘San Ignacio’, ‘Nuestra Señora del Coro’ eta ‘Santiago’ ontziak, Caracasera zihoazela, jeneroz beteak, eta ‘Hércules’, ‘Júpiter’, ‘Chata’, ‘Sirena’, ‘Santa Teresa’ eta ‘San Vicente Ferrer’, itzultzen ari zirela. Orotara, hamaika ontzi hondoratu ziren.>
www.euskonews.com
Así naufragaron las naves “San Ignacio”, “Nuestra Señora del Coro” y “Santiago” en viaje de ida a Caracas, repletos de género, y el “Hércules”, “Júpiter”, “Chata”, “Sirena”, “Santa Teresa” y “San Vicente Ferrer” en el recorrido de regreso. En total se perdieron once naves.
www.euskonews.com
Pabiloi barruan solairuarteak eraikiz gero, erabilera guztietarako finkatu diren altuera libre berdinak errespetatu beharko dira, bai azpian bai gainean sortutako solairuetan.>
vergara15
Caso de construir entreplantas en el interior de las naves, tanto en la planta inferior como en la superior resultantes, se respetarán las mismas alturas libres fijadas para los distintos usos. d) Cuerpos salientes:
vergara15
Soraluce kooperatibaren kasuan, Plan Bereziak ahalbidetutako pabiloietako bi eta bulego berriak eraikita eta martxan dauzka. Gaur egun, pabiloi berri bat eraikitzen ari da, eta azken partzela bat geldituko da eraikitzeko; azken horrekin agortuko dira arean eraikitzeko aukerak.>
vergara15
Soraluce S. Coop. tiene construidos y en actividad dos de los pabellones y nuevas oficinas que posibilita el Plan Especial, actualmente está construyendo una nueva nave, y quedará una última parcela por edificar, con la que se agotarán las posibilidades edificatorias del Area.
vergara15
Helbidea: Berriainz industrialdea, 18. pabiloia 31013 Berriozar (NAFARROA)>
www.berriozar15
Dirección: Polígono de Berriainz nave 18 c.p. 31013 Berriozar (NAVARRA)
www.berriozar15
Helbidea: Berriainz industrialdea, A kalea, 14. pabiloia 31013 Berriozar (NAFARROA).>
www.berriozar15
Dirección: Polígono Berriainz calle A, nave 14 c.p. 31013 Berriozar (NAVARRA)
www.berriozar15
Helbidea: Berriainz industrialdea, B kalea, 38. pabiloia, 31013 Berriozar (NAFARROA)>
www.berriozar15
Dirección: Polígono Berriainz calle B, nave 38 c.p. 31013 Berriozar (NAVARRA)
www.berriozar15
Une hori iritsi arte, igogailu hau erabiliko dute mugikortasun murriztuko pertsonek Santa Maria kantoitik nabearen barrualdeko pasabidera sartzeko.>
www.catedralvitoria.com
Hasta que llegue ese momento, este ascensor dará acceso a las personas con movilidad reducida desde el cantón de Santa María a la pasarela del interior de la nave.
www.catedralvitoria.com
Santa Maria Katedraleko Nabeak: Zimenduak eta forjatuak zaharberritzeko obrak>
www.catedralvitoria.com
Restauración de las naves. Cimientos y forjados
www.catedralvitoria.com
2009/08/28 Orain arte asteazkenetan soilik sar gintezkeen nabearen alde honetara>
www.catedralvitoria.com
28/08/2009 Hasta ahora sólo podía accederse a esta parte de la nave los miércoles
www.catedralvitoria.com
Vitoria-Gasteiz, 2010eko abenduaren 10a.- Santa Maria Katedrala Fundazioaren X. urteurreneko urtea amaitzear da eta agur esateko basokada bat artisau-txokolate bero gonbidatuko zaie Katedraleko bisita gidatuetan parte hartzen duten pertsona guztiei edo naberako sarrera bat erosten duten guztiei.>
www.catedralvitoria.com
Vitoria-Gasteiz, 10 de diciembre de 2010.- El año del X Aniversario de la Fundación Catedral Santa María llega a su fin y para despedirlo se invitará a un vaso de chocolate artesano caliente a todas las personas que participen en las visitas guiadas a la Catedral o adquieran una entrada para la nave.
www.catedralvitoria.com
MO20 Nabe eta kaperen ekialderanzkozeharkako ebaketa>
www.catedralvitoria.com
MO20 Sección transversal de naves ycapillas hacia este
www.catedralvitoria.com
Pabiloi barruan solairuarteak eraikiz gero, erabilera guztietarako finkatu diren altuera libre berdinak errespetatu beharko dira, bai azpian bai gainean sortutako solairuetan.>
vergara15
Caso de construir entreplantas en el interior de las naves, tanto en la planta inferior como en la superior resultantes, se respetarán las mismas alturas libres fijadas para los distintos usos. d) Cuerpos salientes:
vergara15
Soraluce kooperatibaren kasuan, Plan Bereziak ahalbidetutako pabiloietako bi eta bulego berriak eraikita eta martxan dauzka. Gaur egun, pabiloi berri bat eraikitzen ari da, eta azken partzela bat geldituko da eraikitzeko; azken horrekin agortuko dira arean eraikitzeko aukerak.>
vergara15
Soraluce S. Coop. tiene construidos y en actividad dos de los pabellones y nuevas oficinas que posibilita el Plan Especial, actualmente está construyendo una nueva nave, y quedará una última parcela por edificar, con la que se agotarán las posibilidades edificatorias del Area.
vergara15
Helbidea: Berriainz industrialdea, 18. pabiloia 31013 Berriozar (NAFARROA)>
www.berriozar15
Dirección: Polígono de Berriainz nave 18 c.p. 31013 Berriozar (NAVARRA)
www.berriozar15
Helbidea: Berriainz industrialdea, A kalea, 14. pabiloia 31013 Berriozar (NAFARROA).>
www.berriozar15
Dirección: Polígono Berriainz calle A, nave 14 c.p. 31013 Berriozar (NAVARRA)
www.berriozar15
Helbidea: Berriainz industrialdea, B kalea, 38. pabiloia, 31013 Berriozar (NAFARROA)>
www.berriozar15
Dirección: Polígono Berriainz calle B, nave 38 c.p. 31013 Berriozar (NAVARRA)
www.berriozar15
XVII. mendean eraikia, "Euskal Gotiko" deiturikoaren tenplua da, eta garaiera handiko hiru habearte, gurutze-gangak eta aparteko edertasuna duen fatxada barrokoa ditu.>
www.eudel3
Destaca sobremanera la iglesia parroquial de Santa María del siglo XVII, templo del llamado Gótico Vasco, con tres naves de gran altura, bóvedas de crucería y una fachada barroca de gran belleza.
www.eudel3
Aldare nagusiaren aldera eramaten duen habearteko arkuan, transeptua eta presbiterioa ixten dituen burdin hesia dago, XVI. mende aldera egina, ziur asko.>
www.aranguren9
En el arco de la nave que da paso al conjunto de la cabecera se sitúa la reja que cierra el crucero y presbiterio; realizada posiblemente a principios del siglo XVI.
www.aranguren9
Helbidea: Mutiloabeitiko Industrialdea, J kalea 20. habeartea p.k.31192 Mutiloabeiti (NAFARROA)>
www.aranguren9
Dirección: Polígono Industrial Mutilva Baja. Calle J nave 20 c.p.31192 Mutilva Baja (NAVARRA)
www.aranguren9
Helbidea: Talluntxe II Industrialdea, Q kalea 2.-4. habearteak p.k.31192 Taxoare (NAFARROA).>
www.aranguren9
Dirección: Polígono Industrial Talluntxe II. Calle Q naves 2 / 4 c.p. 31192 Mutilva Alta (NAVARRA)
www.aranguren9
Helbidea: Mutiloabeitiko Industrialdea, R kalea 1.-3.-5.-7.-9. habearteak p.k.31192 Mutiloabeiti (NAFARROA)>
www.aranguren9
Dirección: Polígono Industrial Mutilva Baja. Calle R naves 1 / 3 / 5 / 7 / 9 c.p.31192 Mutilva Baja (NAVARRA)
www.aranguren9
Holandatik zetozen itsasontziek erasoko zutelakoan, Bizkaiko jaurerriko Batzar Nagusiak jaurerriko portu eta itsasertzak gotortu eta Bizkaiko hiribildu eta elizate guztietan, kapitainak eta ofizialak izendatzea erabaki zuen 1624ko apirilaren 17an.>
www.ermua.es
Ante la posibilidad de un ataque de naves holandesas, la Junta General del Señorío de Vizcaya determinó el 17 de abril de 1624 fortificar los puertos y costas del Señorío y nombrar capitanes y oficiales en todas las villas y anteiglesias de Vizcaya.
www.ermua.es
Halaber, itsasontziak apaintzeko banderatxo eta bestelako osagaietan kolore horiek ere erabiltzen ziren.>
www.ermua.es
Así mismo los gallardetes, grimpolas y cuantos otros elementos servían para engalanar las naves, se servían de dichos colores.
www.ermua.es
1525eko abuztuaren 24an (Hainbat iturrik 1524. urtea aipatzen du!) Coruñako portutik Bizkaian eta Coruñan egindako 7 itsasontzi irten ziren:>
www.euskomedia.org
El 24 de agosto de 1525 (Ciertas fuentes apuntan el año 1524!) zarparon del puerto de La Coruña 7 naves construidas en los astilleros de Vizcaya y La Coruña:
www.euskomedia.org
Espedizioa bi itsasontzik eta 150 eskifaia-kidek osatzen zuten eta Filipinetako artxipelagoan zeuden hainbat irla ezagutzen hasi ziren, pilotu indigenen eskutik Espeziatako irla edo Molucas delako irla amestura iritsi ziren arte.>
www.euskomedia.org
Reducida a dos naves y 150 tripulantes, la expedición se dedicó posteriormente a reconocer diversas islas del archipiélago filipino, hasta que, conducida por pilotos indígenas, llegó al cabo a la soñada isla de las Especias o las Molucas.
www.euskomedia.org
A Coruñako portutik 7 itsasontzi irten ziren:>
www.euskonews.com
El 24 de agosto de 1525 (si bien varias fuentes datan la partida en 1524) zarparon 7 naves del puerto de A Coruña:
www.euskonews.com
Une hori iritsi arte, igogailu hau erabiliko dute mugikortasun murriztuko pertsonek Santa Maria kantoitik nabearen barrualdeko pasabidera sartzeko.>
www.catedralvitoria.com
Hasta que llegue ese momento, este ascensor dará acceso a las personas con movilidad reducida desde el cantón de Santa María a la pasarela del interior de la nave.
www.catedralvitoria.com
Santa Maria Katedraleko Nabeak: Zimenduak eta forjatuak zaharberritzeko obrak>
www.catedralvitoria.com
Restauración de las naves. Cimientos y forjados
www.catedralvitoria.com
2009/08/28 Orain arte asteazkenetan soilik sar gintezkeen nabearen alde honetara>
www.catedralvitoria.com
28/08/2009 Hasta ahora sólo podía accederse a esta parte de la nave los miércoles
www.catedralvitoria.com
Vitoria-Gasteiz, 2010eko abenduaren 10a.- Santa Maria Katedrala Fundazioaren X. urteurreneko urtea amaitzear da eta agur esateko basokada bat artisau-txokolate bero gonbidatuko zaie Katedraleko bisita gidatuetan parte hartzen duten pertsona guztiei edo naberako sarrera bat erosten duten guztiei.>
www.catedralvitoria.com
Vitoria-Gasteiz, 10 de diciembre de 2010.- El año del X Aniversario de la Fundación Catedral Santa María llega a su fin y para despedirlo se invitará a un vaso de chocolate artesano caliente a todas las personas que participen en las visitas guiadas a la Catedral o adquieran una entrada para la nave.
www.catedralvitoria.com
MO20 Nabe eta kaperen ekialderanzkozeharkako ebaketa>
www.catedralvitoria.com
MO20 Sección transversal de naves ycapillas hacia este
www.catedralvitoria.com
1565eko martxoaren 15ean, esplorazioekin jarraitzen zuten bitartean, Bohol-en ainguratu zuten, itzulerako bidaia egiteko erabiliko zuten San Pedro ontzia konpontzeko zur asko baitzegoen bertan.>
www.euskomedia.org
El 15 de marzo de 1565 seguían con estas exploraciones cuando anclaron en Bohol, dado que allí había mucha madera que permitiría reparar la nave San Pedro.
www.euskomedia.org
Real Audiencia delakoak agindu zehatzak zituen emanak, espedizioaren buru Migel Lopez Legazpi izango zela eta Andres Urdanetak aukeratutako ontzian bidaiatuko zuela argituz.>
www.euskomedia.org
La Real Audiencia dio órdenes concretas indicando que el mando correría a cargo de Miguel López de Legazpi y que Andrés de Urdaneta viajaría en la nave que él mismo eligiera.
www.euskomedia.org
San Pedro aukeratu zuen eta hauek izan ziren ontziak:>
www.euskomedia.org
La elegida fue la San Pedro y las naves que formaban la expedición fueron las siguientes:
www.euskomedia.org
A Coruñatik irten ziren zazpi ontzirekin, 1525eko uztailaren 24an.>
www.elgoibar19
Salieron de A Coruña el 24 de julio de 1525 con siete naves.
www.elgoibar19
Tropak eta hornidurak garraiatzera behartzen zituzten ontzi komertzialak, eta, sarritan, ontzi ingelesen erasoetatik babestera. Hala hondoratu ziren ‘San Ignacio’, ‘Nuestra Señora del Coro’ eta ‘Santiago’ ontziak, Caracasera zihoazela, jeneroz beteak, eta ‘Hércules’, ‘Júpiter’, ‘Chata’, ‘Sirena’, ‘Santa Teresa’ eta ‘San Vicente Ferrer’, itzultzen ari zirela. Orotara, hamaika ontzi hondoratu ziren.>
www.euskonews.com
Así naufragaron las naves “San Ignacio”, “Nuestra Señora del Coro” y “Santiago” en viaje de ida a Caracas, repletos de género, y el “Hércules”, “Júpiter”, “Chata”, “Sirena”, “Santa Teresa” y “San Vicente Ferrer” en el recorrido de regreso. En total se perdieron once naves.
www.euskonews.com
Pabiloi barruan solairuarteak eraikiz gero, erabilera guztietarako finkatu diren altuera libre berdinak errespetatu beharko dira, bai azpian bai gainean sortutako solairuetan.>
vergara15
Caso de construir entreplantas en el interior de las naves, tanto en la planta inferior como en la superior resultantes, se respetarán las mismas alturas libres fijadas para los distintos usos. d) Cuerpos salientes:
vergara15
Soraluce kooperatibaren kasuan, Plan Bereziak ahalbidetutako pabiloietako bi eta bulego berriak eraikita eta martxan dauzka. Gaur egun, pabiloi berri bat eraikitzen ari da, eta azken partzela bat geldituko da eraikitzeko; azken horrekin agortuko dira arean eraikitzeko aukerak.>
vergara15
Soraluce S. Coop. tiene construidos y en actividad dos de los pabellones y nuevas oficinas que posibilita el Plan Especial, actualmente está construyendo una nueva nave, y quedará una última parcela por edificar, con la que se agotarán las posibilidades edificatorias del Area.
vergara15
Helbidea: Berriainz industrialdea, 18. pabiloia 31013 Berriozar (NAFARROA)>
www.berriozar15
Dirección: Polígono de Berriainz nave 18 c.p. 31013 Berriozar (NAVARRA)
www.berriozar15
Helbidea: Berriainz industrialdea, A kalea, 14. pabiloia 31013 Berriozar (NAFARROA).>
www.berriozar15
Dirección: Polígono Berriainz calle A, nave 14 c.p. 31013 Berriozar (NAVARRA)
www.berriozar15
Helbidea: Berriainz industrialdea, B kalea, 38. pabiloia, 31013 Berriozar (NAFARROA)>
www.berriozar15
Dirección: Polígono Berriainz calle B, nave 38 c.p. 31013 Berriozar (NAVARRA)
www.berriozar15