Elhuyar Hiztegia

eu > es

segitu, segi, segitzen

Partekatu sareetan:

• 1  du ad. (objektua aipatzen delarik dio ad.) seguir, ir detrás; continuar, proseguir

gaizkileari atzetik segitu zion: le siguió al malhechor

segi aurrera!: ¡sigue adelante!

etsaia segitu du izaten: ha seguido siendo enemigo

haren bidetik segitu zuen: siguió su camino

• 2  du ad. (Ipar.) [norabait lagundu] acompañar

iturriraino segitu zuen: la acompañó hasta la fuente

• 3  da ad. seguirse, inferirse

hortik ez da segitzen erabilera horren arrazoiak emateko gauza garenik: de ahí no se sigue que seamos capaces de razonar ese uso

hortik segitzen den ondorioa: la conclusión que de ello se infiere

segitu, segi, segitzen *Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

...segitu ...asun eta sentiberatasun pixket erakustetik hastie dek. Segi hiltzen, segi torturatzen, bakoitzek bere semieatik...

...izan da lanean, ezkondu eta jostuna izaten segitu zuen...

Eta, Antonio Machadoren jarraibidea segituz , geure egiten badugu harako zuhurritz hura: "Inor ez da ino...

...ibilaren arabera, Gaztesareak eta Arabako blog batek, Segi gazte erakundearen zozketa bateko zenbaki saridunen berri e...

...dela esan zuen Catalanek, baina arreta piztuta segituko dutela. Ebro eta Argako arro baxuetan uholdeak izateko arri...

...gaietan elkarlana eta adostasuna lortzeko lan egiten segituko du...

...bat, liburua bukatzear, bukatu beharrean hasieratik segitzeko joera. Horixe gertatu zait Twist.ekin bukaera aldera hain o...

... eta 8ak aldera etxean edoâ¦â¦ segi parranda!!! Bazkaria + autobusa 30 ...

. Baina, George Hérelleri (1848-1935) segituz , Pirinioetako hizkuntzekiko zaletasuna lehenagotik zetorkio...

... nahi gaur egun dagoen AHT bidearekin bakarrik segitu . Beste bidea ere nahi du, kosta ahala kosta. «Ondorioz, ora...

seguir (es)

Bigarren luzea (IV+): Tximiniatik igotzen segitzen dugu, oso bertikala bada ere, zailtasun handiegirik ez dugu aurkitzen (IV).>
www.capraalpina10

Largo II (IV+): Seguimos subiendo por la chimenea, que a pesar de su verticalidad, no ofrece grandes dificultades (IV).

Ezker aldetik hasiko gara eta goraka segitu parabolt-ek erakusten duten bidea jarraituz.>

Hay que salir hacia la izquierda y seguir por la fisura hacia arriba por la linea marcada por los parabolts.
www.capraalpina10

Pilatua dagoen elurra asko denez zaila egiten zaigu gorantz joatea, aurrekoak egin duten arrastoa segitzen badugu ere.>

La nieve acumulada es mucha y ello hace algo más penosa nuestra ascensión, a pesar de que seguimos la huella marcada.

Bidea ikusten ez dugunez hanka arrastoak segituz goaz, eski batzuek utzitako arrastoak ere oso argi ikusten ditugu.>
www.capraalpina10

Seguimos las huellas existentes dado que el camino no es reconocible, a la vez que vemos claramente las marcas que han dejado unos esquís.

Arnasestuka goaz harri-multzoak segituz bide arrasto eskasak daudenez, bidea galdu nahi ez badugu.>

Vamos resoplando tratando de seguir los hitos, dado que la senda no siempre es evidente y podemos perdernos.

continuar (es)

Laku urdina atzean uzten dugu bide nabarmen bat segituz, goranzko norabidean desegindako harri-gune batetik.>
www.capraalpina10

Dejamos atrás el lago azul y continuamos por una clara senda ascendente por terreno bastante descompuesto.

Gorantz aurrera segitzen dugu ibaia zeharkatu ondoren eta denbora gutxi barru Mottets (1870 m.) aterpetxera iritsi gara atseden hartzeko asmotan.>

Cruzamos el río y continuamos en dirección ascendente y en pocos minutos llegamos al refugio de Mottets (1870 m.), con la intención de descansar en el.
www.capraalpina10

Gabieto glaziarretik datorren uharra zeharkatu eta Taillon mendiaren ipar isuriko aurpegi ikusgarria parez pare segituz Serradets mendiaren norabidean eta behin bere inguruan, eskuinera hartu eta aldapa tente bat igoz, Taillon glaziarretik datorren uharrera iritsi.>

Una vez ascendemos una primera pendiente por la que alcanzamos una gran terraza, continuamos atravesando el torrente que baja del glaciar de los Gabietos, que vemos a nuestra derecha, y atraviesa en paralelo la impresionante cara norte del Taillon.

Gure eskuinetik bide bat ateratzen da malda gora eta ezinbestean segi beharra dugu, bertatik bai doa gure ibilbidea.>
www.capraalpina10

Una pista sale hacia nuestra derecha en claro sentido ascendente y tenemos que continuar por ella, es nuestro camino.

Berriz ere motxilak bizkarreratu neke handiz eta errepidea segituz iritsi gara.>

Hemos preguntado en un hotel la posibilidad de dormir pero nos ha parecido exageradamente caro y decidimos continuar hasta Courmayeur.

proseguir (es)

Aste berri honetan, bihar hasiko da Montevideon, bertako Haize Hegoa Euskal Etxean antolatuta, Uruguaiko 'Euskal Immigrazio, Historia eta Kultura VII. Mintegia', urtero bezala bertako euskaldunek lan handiz baina ilusio eta engaimendu handiagoz antolatua, eta Estatu Batuetako Washington eta Florida estatuetan, Dave Boling idazleak 'Guernica' izeneko bere eleberria aurkezten segituko du, Anne Etchegoyen kantaria Argentinako Paraná hirian kantatzen ari den bitartean, General Villegas-eko Euskal Etxeak antolatuta Alfredo Urquiza aktoreak 'Ameriketako emakumeen poesia'ri buruzko ikuskizuna eskaintzen duela.>
www.euskalkultura.com

En esta nueva semana, mañana comienzan en Montevideo, organizado por el Centro Haize Hegoa, el VII Seminario de Inmigración, Historia y Cultura Vasca en Uruguay, de la mano de un grupo de vascos de la República Oriental que realiza un gran trabajo dotado de un grado de ilusión y compromiso aun mayores en favor de la cultura vasca y vasco-uruguaya, mientras prosigue en los estados norteamericanos de Washington y Florida la gira de presentación del libro 'Guernica', de la mano de su autor, Dave Boling, y mientras, más al sur, la cantante bajonavarra Anne Etchegoyen actúa en Paraná, Argentina, en concierto organizado por la asociación local 'Urrundik', en un día en que en la localidad bonaerense de General Villegas, la euskal etxea presenta un espectáculo de homenaje a la 'Poesía de las mujeres americanas', interpretado por el actor Alfredo Urquiza.

Sao Pauloko 'Semana Basca'n aritu ostean, Joseba Gotzonek Txilen eta Argentinan segituko du bere bira>

Tras intervenir en la 'Semana Basca' de Sao Paulo, Joseba Gotzon prosigue su gira americana en Chile y Argentina