Elhuyar Hiztegia
#ElhuyarrenGomendioak

Hiztegi-unitateak

Beste hiztegietan

Idazlagun

eu > es

testuinguru

Partekatu sareetan:

  • 1  iz. contexto

    hitz jakin bat zein testuingurutan erabil daitekeen jakiteko: para saber en qué contextos se puede utilizar una palabra

  • 2  iz. (hed.) contexto; entorno, circunstancias, situación

    obra testuinguru zabalagoan aztertu behar dugu, testuinguru historikoan alegia: debemos analizar la obra en un contexto más amplio, es decir, en su contexto histórico

testuinguru *Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

...testuinguru ...etaforak baliabide estilistiko zoragarriak dira, baina testuinguru egokian erabiltzeko. "Ateak zabaltzeko eguna" ...


Eta non dago euskara? Esan nahi dut: testuinguru horretan, zer ari gara proposatzen euskalgintzatik aurrera ...


...ntaria, merkatuen nazioartekotze eta segmentazioaren testuinguruan . Asmoa, Suitzako Emmi eta Finlandiako Valio...


... gara, desobendientzia zibileko ekimen hura zein testuingurutan egin zen gogoratzeko...


Aurten ere, testuinguru latzean datorkigu Maiatzaren Lehena. Sistema kapitalista-...


...ia bere zentroan landu zuenetik. Hori testuinguru sozial eta politiko jakin batean gertatu zen...


...urte gogorrak izan direla, munduko ekonomiaren testuinguru zailaren eraginez...


Komentario hori lekuz kanpo dago, bere testuinguruan . Erabat mozten du kontakizuna, oso une...


...maile Idoia Mendia. «Ona izan bada ere, gure testuinguruan kokatu behar da. Izan ere, Euskadin talde terrorista bat du...


...riaAdministratzailea/Ordezkaria Heziketa prozesuak eta testuinguruak ââ,¬â€ IHPa eta IUPa...

Ikusi adibide gehiago
*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

testuinguru (eu)

contexto (es)

Ezin da webguneko irudirik erabili webgunean eman ez zaion beste helburu edo testuinguru baterako.>
www.catedralvitoria.com

No podrán utilizarse imágenes contenidas en la web para fines o contextos diferentes a los recogidos en la Web.
www.catedralvitoria.com


INDUSTRIA BEZEROEN KARTERAREN KUDEAKETA ESTRATEGIKOA, HARREMANEN TESTUINGURUAN.>
www.enpresa-donostia.ehu.es

GESTIÓN ESTRATÉGICA DE UNA CARTERA DE CLIENTES INDUSTRIALES EN UN CONTEXTO RELACIONAL
www.enpresa-donostia.ehu.es


Horrela, korrespondentzia egokia ezarri beharko dute edukien izaera- eta konplexutasun-mailaren eta ikasleen garapen-mailaren artean; betiere, umeek modu autonomoan ikastea sustatzeko ahalegina egin beharko dute.Horretarako, honako hauek egin beharko ditu:- esperientziaren eremu desberdinetan aplikatutako ezagutza pedagogikoak ezagutu eta ulertu, ezagutzaren arlo desberdinetako azterketetan, eta horietan oinarrituz burututako esperientziarik arrakastatsuenetan oinarrituz.- euren lankideekin taldean lan egin, jarduera profesionala hobetu dezaketen jakintza eta esperientziak partekatuz, eta, betiere, norberaren eta gainontzekoen lanarekiko errespetua agertuz.- dagokien taldean jarduteko eta berau kudeatzeko testuinguru soziala modu kritikoan aztertzeko gai izan.>
www.enpresa-donostia.ehu.es

Para ello deberá:- conocer y comprender los conocimientos pedagógicos aplicados a los distintos ámbitos de experiencia, apoyándose en los estudios procedentes de diferentes campos del conocimiento y en las experiencias más exitosas llevadas a cabo a partir de ellos.- trabajar en equipo con sus compañeros y compañeras, compartiendo saberes y experiencias que posibiliten la mejora de la actividad profesional, mostrando siempre una actitud de respeto hacia el trabajo propio y hacia el de las demás personas.- ser capaz de analizar críticamente el contexto social a partir del cual poder actuar y gestionar el grupo clase que les corresponda, conociendo los aspectos interactivos que intervienen y diseñando estrategias que mantengan la calidad de dichos contextos.
www.enpresa-donostia.ehu.es


Erakundeak jarraitutako lan-ildoaren testuingurua>
www.ermua.es

Contexto de la labor realizada en la entidad
www.ermua.es


Testuinguru honetan, ingurumen-hezkuntzaren ezinbesteko egitekoa da inguruneaz arduratzen diren elkarteak eta gizabanakoak uztartzen saiatzea, gero eta neurri handiago batean.>
www.ermua.es

En este contexto ha de entenderse como tarea fundamental de la educación ambiental la de intentar integrar, cada vez en mayor medida, a colectivos e individuos preocupados por su entorno.
www.ermua.es

Ikusi adibide gehiago
*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

testuinguru (eu)

entorno (es)

Iritziak iritzi, ia ikuspegi guztiak bat datoz zenbait ezaugarritan. Alegia, osaerari edo kideei dagokienez, Akademiak erakunde eredugarria behar du izan; ekintzetan, berriz, gidaria, eta ekarpen-iturri gizartearentzat, zorroztasuna eta ezagutzak oinarri dituela beti. Halaber, ekintzen poderioz eta aholkuak emanez, bide egokiak aurkitzen lagundu behar du erreferentzia ziurrik gabeko egungo testuinguru konplexu honetan, ziurgabetasuna nagusi den arren, ikasteko gai izan gaitezen.>
www.eusko-ikaskuntza.org

En lo que parece existir un grado elevado de consenso es en lo que debe ser: una institución ejemplar, en su composición y en su actuación capaz de servir de guía, de ser útil con rigor y conocimiento a la sociedad, de contribuir con sus acciones y consejos a encontrar caminos adecuados en un entorno complejo ausente de referencias seguras y en las que tendremos que aprender en la incertidumbre.
www.eusko-ikaskuntza.org


Testuinguruaren garrantziaz ohartzen gara berriro.>
www.euskara.euskadi.net

¿Qué ha pasado en este entorno que hace que los padres tomen esa decisión?
www.euskara.euskadi.net


Katalan-hiztunak katalana berezko hizkuntza ez duen pertsona batekin solasean ari direnean katalanari eusteak duen garrantziaz jabetzea; katalana ikasten ari direnek hizkuntz etorria eskuratzea, hizkuntza egiazko testuinguru batean praktikatzea, bizitzera joan diren tokiko kultura, geografia, etab. ezagutzea, eta beste jarduera batzuetan elkarrekin parte hartzea, horiek guztiak dira programa honek dituen beste helburu batzuk.>
www.euskara.euskadi.net

Que los catalanoparlantes tengan conciencia de la importancia de mantener la lengua cuando conversan con una persona que no tiene el catalán como lengua propia; que los aprendices de catalán adquieran fluidez lingüística, que practiquen la lengua en un contexto real y que conozcan el entorno cultural, geográfico, etc. del lugar donde han ido a vivir y que participen en actividades conjuntas son otros objetivos que el programa contempla.
www.euskara.euskadi.net


Beren materiazko testuinguruen zehazte-maila sendoa egonagatik ere, pertsonen buru-aukerek sortzaileagoak bilakatzen dituzte inguruarekin izan ditzaketen harremanak; kontzientzia eta adimen gutxiagoko izakien kasuetan ez bezala, pertsonek testuinguruaren presioei aurre egitea eta beren alde aldatzen saiatzea erabaki dezakete.>
www.euskara.euskadi.net

Pese al importante grado de determinación de sus contextos materiales, las posibilidades mentales de las personas hacen que puedan ser más creativas en sus relaciones con el entorno y que, a diferencia de los seres con menos conciencia e inteligencia, puedan plantearse, por ejemplo, desafiar las presiones del contexto e intentar modificarlo a su favor.
www.euskara.euskadi.net


Banakako bizipenak eta momentukoak dute garrantzia, errealitatea arnasketa zikloaren gainean eraikitzen da, konparaziorik gabeko testuinguru batean. Jarduera, lan introiektibora bideratzen da, barruko orekaren bilaketara, barnetiko denboraren konkistara, meditazio bidean gidatzen gaituen arnasketaren autonomia eta kontrolaren arteko mugara, gizakiaren kontzientzia eta inkontzientzia lotzen dituen ibilbidera.>
www.euskonews.com

Las vivencias individuales y del momento son las que tienen importancia, la “realidad” se construye sobre el ciclo de la respiración en un entorno sin comparaciones. La actividad se dirige hacia un trabajo introyectivo, hacia la búsqueda del equilibrio interno, hacia la conquista del tiempo interior, hacia la frontera entre la autonomía y el control de la respiración que nos guía en el camino de la meditación, hacia el recorrido que une la consciencia y la inconsciencia de los humanos.
www.euskonews.com

Ikusi adibide gehiago
*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

testuinguru (eu)

situación (es)

Egoera guztiz berezia du gaztelaniak espainiar estatuan, hizkuntza hegemonikoa eta aldi berean menpekoa ere badelako, testuinguru geografikoaren arabera.>
www.euskara.euskadi.net

El castellano tiene una situación muy especial en el Estado español, porque se trata de un idioma hegemónico pero al mismo tiempo subordinado, dependiendo del contexto geográfico.
www.euskara.euskadi.net


Euskal Herriko Hizkuntza-adierazleen Sistema (EAS) aginte publikoei, euskararen erabileraren normalizazio prozesuan diharduten eragile eta organoei, eta hiritarrei oro har, euskararen egoeraz eta Euskal Herrian luze-zabal agertzen duen bilakaeraz informazio zehatza eskuratzeko tresna da. Hizkuntza-adierazleek aintzat hartu beharko dute testuingurua, funtzionamendua, aipatutako hizkuntza-politika eta ekimenen kostuak eta emaitzak, edota halakoen falta.>
www.euskara.euskadi.net

El Sistema de indicadores lingüísticos de Euskal Herria (EAS) es un instrumento ideado para proporcionar a los poderes públicos, a los agentes y órganos que actúan en el proceso de normalización del uso del euskera, así como a los ciudadanos en general información detallada sobre la situación del euskera y su evolución en el conjunto de Euskal Herria.
www.euskara.euskadi.net


Biologia-espeziekin gertatzen den bezalaxe, testuinguruak mesedegarriago izan daiteke batentzat bestearentzat baino. Hortaz, hirugarren osagaia erabakigarria izan daiteke egoeraren bilakaerari dagokionean (ikus Bastardas 1993).>
www.euskara.euskadi.net

Al igual que en las especies biológicas, el contexto podrá tender a favorecer más uno que otro, con lo cual este tercer elemento puede actuar de claro determinante de la evolución de la situación (véase Bastardas 1993).
www.euskara.euskadi.net


Testuinguruaren aldaketa orokorra ezinezkoa balitz edozein arrazoirengatik, esku-hartzeak egoera jasangarria lortzeko helburua izan beharko luke: bertan hizkuntza-barietateen irudia eta balorea nahiko baikorrak izango dira eta aipatu barietateek funtzio publiko garrantzitsu eta ospetsuak izango dituzte funtzio ez-formalez aparte, noski-.>
www.euskara.euskadi.net

Si, por las causas que sean, no fuera posible lograr ese cambio contextual general, la intervención debería tener el objetivo de lograr cuando menos una situación sostenible en que la imagen y el valor de las variedades lingüísticas propias sean lo suficientemente positivas, y en que éstas dispongan de funciones públicas importantes y prestigiosas -aparte, obviamente, de las interpersonales no formales-.
www.euskara.euskadi.net


Testuinguru historiko eta politikoen berri ez ezik, egungo hizkuntza egoerarena ere ematen dute: hizkuntzak hezkuntza sisteman duen lekua, hedabideen egitekoa, erlijioak jokatzen duen rola, hizkuntza autoktonoa ez direnen funtzioa eta beste esplikatzen dituzte.>
www.euskara.euskadi.net

Para ello, nos dan a conocer tanto el contexto histórico y político como la situación lingüística actual: explican, entre otros, el lugar que ocupa la lengua en el sistema educativo, el papel de los medios de comunicación, el rol que juega la religión y la función de las lenguas no autóctonas.
www.euskara.euskadi.net

Ikusi adibide gehiago