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Morroi eta neskameak ere ugari ziren eta, soldadu taldeak zeudenean, hala nola Donostian edo Iruñean, soldaduak.>
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También había un número elevado de criados y criadas y, cuando existía guarnición, como en San Sebastián o Pamplona, de soldados.
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Etxeko parte ziren jabe gazteak, jabe zaharrak, belaunaldi bakoitzeko ezkongabeak, morroiak eta baita 'etxeko hilak' ere.>
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Formaban parte de la casa los amos jóvenes, los amos viejos, los solteros de cada generación, los criados e incluso los "muertos de la casa".
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Kereztuak, xorrotxak bezala, bi dira: ugazaba eta ikastuna edo morroia.>
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Kereztuak, al igual que xorrotxak, son dos: el patrón y el aprendiz o criado.
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Baina, gai horri buruz Foru Orokorreko xedapenek interpretazio-zalantzak sortzen zituztela eta, Iruñako Gorteek lege bat aldarrikatu zuten 1604. urtean, onartzen ziren testamentua egiteko moduen artean lehentasunezko honako hurrenkera hau ezartzeko hain justu: lehenik, eskribau publikoaren aurrean bi lekukoen parte hartzearekin egindako testamentua; bestela, eskribaurik egon ezean, testamentua parrokoaren edo beste elizgizon baten aurrean egin zitekeen, bi lekukoen parte hartzearekin; eta, azken finean, elizgizonik ere egon ezean, hiru lekukoen aurrean egin behar zen testamentua, horiek tokiko auzokoak izan eta jaraunsleen edo pertsona interesatuen ahaideak edo morroiak ez badira (NAGORE YARNOZ).>
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Ahora, las dudas de interpretación a que en esta materia condujeron las disposiciones del Fuero General llevaron a la promulgación, en el año 1604, de una ley de las Cortes de Pamplona en la que se vino a fijar el orden de preferencia de las formas testamentarias aceptadas: en primer lugar, el testamento ante escribano público asistido de dos testigos; en segundo, y a falta de escribano, el testamento debía otorgarse ante cura u otro clérigo acompañado igualmente de los dichos dos testigos; y, en fin, si tampoco hubiese clérigo, el testamento debía hacerse ante tres testigos, vecinos del lugar del otorgamiento y que no fuesen parientes ni criados de los herederos o de las personas interesadas (NAGORE YARNOZ).
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Artisauaren etxea maisuaren etxe zen aldi berean, eta bere gidaritzapean egiten zuen lan familiak, baita ofizialek, ikastunek eta morroiek ere.>
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La casa del artesano era a la vez la casa del maestro, con la familia que trabajaba bajo su dirección, incluyendo los oficiales, aprendices y criados.
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