Elhuyar Hiztegia

llegar

Partekatu sareetan:

• 1  v.intr. iritsi, heldu, ailegatu

ha dicho que llegará más tarde: geroago iritsiko dela esan du

el tren llegará a las once: trena hamaiketan helduko da

como sigas así no vas a llegar a viejo: horrela jarraitzen baduzu, ez zara zahartzarora helduko

llegó a ser alcalde: alkate izatera heldu zen

la cola llega hasta la esquina: jende-ilara izkinaraino iristen da

el abrigo le llega hasta los tobillos: berokia orkatilaraino iristen zaio

• 2  v.prnl. [ser suficiente] nahikoa izan

• 3  v.prnl. joan; etorri

llégate hasta el bar y tráeme un paquete de tabaco: zoaz tabernara eta ekar iezadazu tabako-pakete bat

llégate cualquier día por nuestra casa y hablaremos tranquilamente: etor hadi nahi dunanean gure etxera eta lasai-lasai hitz egingo dinagu

ailegatu (eu)

llegar (es)

Apenas bost minutu geroago eta inongo zailtasunik gabe, gaurko bederatzigarren eta ertzaren azken hirumilako gailurrera ailegatzen gara, Pico de la Pez (3.019 m).>
www.capraalpina10

En apenas cinco minutos y ya sin dificultad alguna, conseguimos llegar hasta el noveno y último tresmil de la cresta, el Pico de la Pez (3.019 m).

Ertzeko harrietatik jaitsi eta behin belarretara ailegatuz, azken malda belartsu batek Uarrain gailurrera eramaten gaitu (1.221 m) 1:30 h. Subizelaigañe tontorra ez dago urruti eta hemen gaudenez, bertaraino joateko erabakia hartu dugu ( 1.205 m) 1:45 h.>

Descendemos por la cresta rocosa hasta que llegamos a la hierba y una última loma nos eleva hasta la cima de Uarrain (1.221 m) 1:30 h. Dado que la cima de Subizelaigañe no está muy lejos, nos decidimos por llegar hasta ella (1.205 m) 1:45 h.
www.capraalpina10

Beregandik ahal-dudan gertuen joaten saiatzen nahiz, indar falta ailegatzen den unean animoak behar beharrezkoak dira eta funtsezkoak, borrokarako grina mantendu ahal izateko.>

Intento ir lo más junto a él que puedo, cuando llega este momento los ánimos son necesarios y fundamentales para que la competitividad se mantenga.

Gutxieneko liburu eta irakurketa kopurura ailegatzen direnean baleak jasotzen dituzte, gero opariez trukatzeko.>
www.ermua.es

Al llegar al mínimo estipulado se les hace entrega de un vale, canjeable por premios.

Otehitzari biraka emanaldia Uruguaira ailegatu da Kukai Dantzari Konpainia eta Tanttaka Teatroaren eskutik — Euskal Kultura>
www.euskalkultura.com

Otehitzari biraka llega a Uruguay de la mano de Kukai y Tanttaka Teatroa, de la mano del Centro Vasco Euskal Erria — Euskal Kultura

etorri (eu)

llegar (es)

Gaurkoan ere lekzio onak ikasi ditugu jan edanari buruzkoak, lehendik bagenekizkienak baina gogoratzea ondo etortzen direnak.>
www.capraalpina10

A las 8 de la tarde llegamos al coche, de este día tan bonito pero sufrido en algunos momentos.

Cascada lepora iritsi gara eta goizean eginiko bidea alde batera utzi eta ertzetik jarraitzea pentsa dugu Torre de Marbore gailurrerantz (3009 m.) 17h.30´, hiru mendigoizaleekin elkartzen garenean Monte Perdido Behatza eskalatzetik datozenak.>

Hemos llegado al collado la Cascada y en lugar de seguir el camino de ascenso, decidimos seguir la arista y ascender al pico Torre de Marboré (3009 m.) 17h.30´, donde nos encontramos con tres montañeros que vienen de escalar el Dedo del Monte Perdido.
www.capraalpina10

Erdi lurperatua dagoen hodi batetara iritsi gara 2.140 m Brazato urtegitik datorrena (1:30 h).>

Hemos llegado hasta la altura de una tubería soterrada 2.140 m. y que viene del embalse de Brazato (1:30 h.).

Aurrera jarraitzea erabakitzen dugu, berantz datorren bikotea gurutzatzen dugu eta gorantz goazen neurrian eskaladaz bakoitzean gehiago gozatzen dugu.>
www.capraalpina10

Antes de lo que nos gustaría hemos llegado a la cima, con lo que estábamos gozando.

Lasterkari gehiago datoz, Unai eta Beñat noiz ikusteko irrikitzen nago eta minutu batzuek geroago azken luzean agertzen dira, nekaturik nabari zaie baina oso kontentu daude bukatzeko aukera izan dutelako; Unaien kasuan lehenbiziko talaia lasterketa delarik.>

Siguen llegando corredores, estoy impaciente por ver llegar a Unai y Beñat y al cabo de un tiempo aparecen en la recta final, se les ve cansados pero muy contentos por haberla podido terminar; en especial a Unai, dado que es su primera Talaia.

heldu (eu)

llegar (es)

Arnasa lasai hartzea lortu dugu berriro ere eta goranzko norabidea segiz Sède-ko lepora heldu gara (2651 m.) 6h 10´.>
www.capraalpina10

Respiramos tranquilos una vez de pasar el último tramo complicado de nuestra ruta y ascendemos hasta llegar al Col de la Sède (2651 m.) 6h.10´.

Arratsaldeko 17etan iritsi gara goizeko 7etan geuden puntu berera. Aterpetxera 19:15 aldera heldu gara.>

La bajada también la hicimos asegurando, es por eso que llegamos a las 17 al inicio de la arista y a las 19:15 de la tarde al refugio.
www.capraalpina10

Nafarren Iturrira aurkitzen den sakanera heldu gara, Anzotiello mendiaren oinpera, eta bertatik Mallo Gorreta harri puska eta bretxa izugarria ikus ditzakegu.>

Llegamos a la hondonada donde se ubica la Fuente de los Navarros, situada bajo las laderas del Pico Anzotiello y desde donde vemos la impresionante mole pétrea del Mallo Gorreta y su imponente brecha.

Ipar-mendebaldera lakuaren kokapena histen duen kontrahorma gainditu beharrean gara (hitoak) terraza batetara iristeko eta bertatik, inongo zailtasunik gabe, Xuans lepora heldu 2.770 m (3:10 h).>
www.capraalpina10

Tenemos que superar el contrafuerte que cierra la cuenca del ibón por el NO (hitos), llegando a una terraza por la que sin ninguna dificultad accedemos hasta el collado de Xuans 2.770 m. (3:10 h.).

Sei luze eta 180 m dauzka, zailtasun nagusiena V- da, bertatik Altzaniako mendizerraren gainera heltzen zara, Olano (1082m) menditik oso gertu.>

Consta de seis largos y 180m en los cuales la dificultad máxima es V- y por la cual llegas a la parte superior de la sierra de Altzania a tiro de piedra del monte Olano (1082m).

iritsi (eu)

llegar (es)

Bigarren hornidura postura iritsi, fruitu lehor batzuk jan eta aurrerantz segitu dugu.>
www.capraalpina10

Hemos llegado al segundo avituallamiento en el que como unos pocos frutos secos y continúo.

Arnas estuka baina dagoeneko iritsi gara punta dotore honetara, Ttutturre (1.282 m) 2:10 h.>

Jadeando pero hemos conseguido llegar a la elegante cima de Ttutturre (1.282 m) 2:10 h.
www.capraalpina10

Minutu batzuk geroago Troumouse-ko Ama Birjinaren aurretik goaz eta dagoeneko bide lasaiago batetik, goizean aparkalekuan utzi dugun kotxera iritsi gara.>

En unos minutos conseguimos pasar por delante de la Virgen de Troumouse y ya por terreno mucho más agradecido, llegamos hasta donde tenemos el coche en el aparcamiento 7h.

Bertara iritsi beharrik gabe ezkerrera biratu eta Sen tontorretik (2.949 m) jaisten den kontrahorma gainditzen dugu.>
www.capraalpina10

Sin llegar hasta el giramos hacia la izquierda y transponemos un contrafuerte que baja del Pico d´el Sen (2.949 m).

Denbora gutxira Elena aterpetxera iristen gara (2062 m.), jakin izan bagenu hain gertu zegoela akaso atzo igoko ginateke.>

Al cabo de poco tiempo llegamos al refugio Elena (2062 m.), si hubiéramos sabido que estaba tan cerca quizás hubiéramos subido ayer tarde.