Aurrera begira gauza bera gertatuko zela ustetan, Kalagorriko gotzainak –garai hartan Arabaren baitako elizbarrutia– Agurainera artzain-bisita egin zuen batean, 1819an, xedapen bat eman zuen eta Lantziegoko musikariarekin batera San joan eliza zuzentzen zuen parrokoak aintzat hartu zuen: “Inolako testuingurutan, organoarekin joz edo abestuz sonata edo abesti profanoak interpretatzen ez uzteko, horiek egokiagoak baitira antzerki baterako Jaungoikoaren etxean jotzeko baino; gainera, fededunak bere Jaungoikoarengana hurbildu edo eraman baino, fededunen belarriak gozatzeko helburua dute” (horrela jaso zuen Dionisio Preciado fraide aguraindarrak Musikologiako Aldizkarian, 1984an, Iradierrek Agurainen izandako ibilerei buruz argitaratu zuen lanean).>
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En previsión de que ocurriera lo mismo con posterioridad, el Obispo de Calahorra –a cuya Diócesis pertenecía entonces Alava– con motivo de una visita pastoral a Salvatierra, el año 1.819 dictó una disposición que la tuvo en cuenta el párroco que regía la Iglesia de San Juan con el músico de Lanciego: “Que no permitan, bajo ningún pretexto, que en órgano se tañan ni canten sonatas o canciones profanas, más propias del teatro que de la casa de Dios, por las cuales más tratan de regalar el oído de los fieles, que excitar y moverlos a un afecto piadoso para su Dios” (Así lo recogía Dionisio Preciado, fraile de Agurain en su trabajo en la Revista de Musicología, el año 1984, al tratar del Paso de Iradier por Salvatierra).
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