Elhuyar Hiztegia

antes

Partekatu sareetan:

• 1  adv. lehenago

llegué tres días antes: hiru egun lehenago iritsi nintzen

he estado antes aquí: egonda nago hemen lehenago ere

cuanto antes vengas mejor: zenbat eta lehenago etorri, hobeto

• 2  adv. hobe, nahiago

antes muerto que preso: hobe hilik preso baino

antes en tren que en avión: nahiago trenez hegazkinez baino

• 3  adj. aurreko

la noche antes me llamó por teléfono: aurreko gauean telefonoz deitu zidan

aurre (eu)

antes (es)

Txabola batzuen ingurutik Combal lakua ikusten dugu, zati handi bat deuseztatua eduki arren zirraragarria da, Miageko morrena ere aurrez aurre dugu, egun batzuek lehenago zapaldu genuena Mont Blanc gailurra igotzeko.>
www.capraalpina10

Llegamos a la altura de unas casas, especie de balcón sobre el lago Combal, hoy parcialmente extinguido. Enfrente vemos la impresionante barrera que forma la morrena del Glaciar de Miage y que unos días antes hemos cruzado para ascender al Mont Blanc.

Autoa Elurretxe (485 m) aparkalekuan uzten dugu eta pagadian sartu aurretik zelai berde batetik igotzen hasten gara.>

Dejamos el coche en el aparcamiento de Elurretxe (485 m) y comenzamos nuestra ascensión por una verde pradera antes de adentrarnos en el hayedo.
www.capraalpina10

Guardiola de Berguedá iritsi aurretik, Collet tunela pasa ondoren, Saldes eta Gósol herrira ezkerretik doan bidea jarraitu.>

Un poco antes de llegar a Guardiola de Berguedà, después de haber pasado el túnel del Collet, se coge una carretera por la izquierda que va hacia Saldes y Gósol.

Bide zabal eta galduezin batetik goaz, ez alperrik Bayssellance aterpetxera (2651 m.) doana da, baina bertara iritsi aurretik eta ezkerrera biratuz, zuzenean glaziarrera sartzen gara. Eguna argitzen hasia da eta dagoeneko lehen eguzki izpiek igotzeko asmotan goazen gailurrak gorritzen hasi dira. Denborarik galdu gabe kranpoiak janzten ditugu eta igotzen hasten gara aurkitzen ditugun pitzadurak saihestuz.>
www.capraalpina10

El camino es muy ancho y bien marcado, no en vano es el de ascenso al refugio de Bayssellance (2651 m.), pero antes de llegar hasta él giramos a nuestra izquierda y entramos directamente al glaciar. Esta amaneciendo y el sol ya se ve reflejado en las cimas a las que nos dirigimos. Sin perder tiempo nos colocamos los crampones y comenzamos la ascensión evitando las grietas que nos encontramos a nuestro paso.

Gain honetan haizea dabil eta nabari da freskotasuna, hoztu aurretik berantz goaz.>

En la cima corre el viento y notamos su frescor, por lo que decidimos descender antes de enfriarnos.

lehen (eu)

antes (es)

1° zatia: Gaubeko korridoreko lehen errimaia baino lehen sartuko gara, gure eskuinetara, ofita berde batetik gora.>
www.capraalpina10

1ª parte: Se comienza justo antes de la rimaya inicial del corredor de Gaube, a nuestra derecha, comenzando por una ofita verdosa.

www.capraalpina10

Bisita egiteko, Bisitariaren Arretarako Zentrora jo beharko da, Buruileria Plazan dagoen sarreratik (El Portalón jatetxearen aurrean), edo Frai Zacarias Martinez kaletik (Andatarren Dorrearen ondoan), ibilbidea hasi baino hamar minutu lehenago sarrerak hartzeko.>
www.catedralvitoria.com

Para realizar la visita deberá personarse en el Centro de Acogida al Visitante, con acceso por la Plaza de la Burullería (frente al restaurante El Portalón) o por la Calle Fray Zacarías Martínez (junto a la Torre de los Anda) diez minutos antes de iniciar el recorrido para retirar las entradas.

Lehenengo saioa Juan Ignacio Lasagabaster Santa Maria Katedrala Fundazioaren zuzendari gerentearen eskutik izango da. Hark Zuzendaritza Plana idatzi baino lehen katedrala zein egoeratan zegoen azalduko du, baita Planaren ostean egin den lana zein den ere.>

La primera sesión correrá a cargo del director gerente de la Fundación Catedral Santa María, el arquitecto Juan Ignacio Lasagabaster, que explicará la situación de la catedral antes de la redacción del Plan Director, su desarrollo y todo el trabajo posterior.
www.catedralvitoria.com

Lehen kasu askotan ez ezagutzeagatik Ekonomia Itunari jartzen zaizkion kalifikatzaileak aipatu ditugu.>
www.conciertoeconomico1

Antes hablábamos de calificativos que se le atribuyen al Concierto Económico en muchas ocasiones por desconocimiento.

lehenago (eu)

www.capraalpina10

Jangelako kartel batek ezin ginela bertatik goizeko 4:20 baino lehenago atera eskatzen zigun.>

Un cartel en el refugio nos prohibía salir antes de las 4:20 de la mañana.
www.capraalpina10

Gida berdinak bidearen esplorazioa egitea gomendatu zidan egun bat lehenago.>

El mismo guía de alta montaña me recomendó hacer una pequeña exploración de la ruta un día antes.

Adibidez, Hegoaldeko gurutzaduraren kontrahormaren (mende bat lehenago eraiki zutenaren) erdia baino gehiago kendu egin zutenez, epistolaren gurutzadura Mendebalderantz mugitu zen.>
www.catedralvitoria.com

Por ejemplo, la eliminación de más de la mitad del contrafuerte del crucero sur (levantado un siglo antes), propició la reactivación de los movimientos hacia el oeste del crucero de la epístola.

Bonuak Lobianon –hori zabalik dagoen orduetan- edo Antzokiaren takilan erosi ahal izango dira, emanaldiari ahasiera eman baino ordu erdi lehenago.>
www.ermua.es

Los bonos podrán adquirirse además de en Lobiano durante el horario habitual de la instalación en la propia taquilla del Antzoki desde 30 minutos antes de que comience cada sesión.