Elhuyar Hiztegia
#ElhuyarrenGomendioak

Hiztegi-unitateak

Beste hiztegietan

Idazlagun

es > eu

oficio

Partekatu sareetan:

  • 1  s.m. lanbide, ogibide, bizibide, ofizio

    es muy bueno en su oficio: bere lanbidean oso ona da

    mi oficio es el de albañil: igeltsero-lanbidea dut

  • 2  s.m. [impreso] ofizio

  • 3  s.m. (Rel.) elizkizun, ofizio

    oficio de difuntos: hilen elizkizuna

  • 4  s.m. funtzio, egiteko, paper

    no sé cuál es el oficio de esa planta ahí en medio: ez dakit zein den landare horren egitekoa, hor erdian

  • de oficio
  • sin oficio ni beneficio
  • tener (mucho) oficio

*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

lanbide (eu)

oficio (es)

Ospe handiko idazleekin, antolatutako hitzaldiek programazioaren ildo nagusiena izaten jarraitzen dute. Hala ere, oraingo honetan, programazioa zabaltzen da, arkitektura, humanismo eta proiektua burutzeko lotutako komunikazioa, erakusketak, antzerkia, lanbide tradizionalei buruzko ikastaro praktikoak, haurrentzako tailer pedagogokoak, argazki lehiaketak, kontaketa, pintura eta abarrari buruzko nazioarteko batzordeekin eta mintegiekin.>
www.catedralvitoria.com

Las conferencias con escritores de prestigio siguen siendo el hilo conductor de toda la programación, si bien ésta se amplía ahora con congresos y seminarios internacionales de arquitectura, humanismo y comunicación vinculados a la ejecución del proyecto; exposiciones; teatro; cursos prácticos sobre oficios tradicionales; talleres pedagógicos infantiles; concursos de fotografía, relato y pintura,...
www.catedralvitoria.com


Izan ere, Santa Maria Katedrala Fundazioak hainbat kultur jarduera antolatzen ditu: kultura, arkitektura eta arkeologia ondarea berreskuratzeari eta kudeatzeari buruzko biltzarrak eta mintegiak; lanbide tradizionalen gaineko ikastaro praktikoak; haurrentzako tailer pedagogikoak; musika; antzerkia; erakusketak; pintura, kontakizun eta argazki lehiaketak eta abar>
www.catedralvitoria.com

La Fundación Catedral Santa María desarrolla dentro de su programación cultural una intensa actividad con congresos y seminarios sobre recuperación y gestión de patrimonio cultural, arquitectura y arqueología; cursos prácticos sobre oficios tradicionales; talleres pedagógicos infantiles; música; teatro; exposiciones; certámenes de pintura, relato y fotografía,...
www.catedralvitoria.com


Bestalde, "Katedrala ezagutzen" izenburuarekin bizitasun handiko kultura- eta hedapen-jarduerak antolatzen ditu Santa Maria Katedrala Fundazioak: biltzarrak eta mintegiak; izen handiko idazleen hitzaldiak; lanbide tradizionalen kurtso praktikoak; musika; teatroa; erakusketak; marrazketa-, idazlan- eta argazki-lehiaketak; etab. 50.000 parte-hartzaile baino gehiago izan ditu lehen bi ekitaldietan eta komunikabideetan sortutako oihartzun handiak ondotxo erakusten du horrelako ekintzek zer-nolako jakingura pizten duten.>
www.catedralvitoria.com

La Fundación Catedral Santa María organiza, por otro lado, una intensa actividad cultural y de divulgación bajo el título "Encuentros con la Catedral", con congresos y seminarios; conferencias con escritores de prestigio; cursos prácticos de oficios tradicionales; música; teatro; exposiciones; certámenes de pintura, relato y fotografía,... Más de 50.000 participantes en las dos primeras ediciones y una importante repercusión en medios de comunicación dan buena cuenta del interés que despiertan estas iniciativas.
www.catedralvitoria.com


Proiektua ezagutarazteko hedapen lan garrantzitsua egiten du Fundazioak: Gidatutako bisitaldiak, turismo eta kultur ondare alorretako azoketan parte hartzea, biltzarrak, lanbide tradizionalei buruzko tailerrak, mintegiak, erakusketak,....>
www.catedralvitoria.com

La Fundación ya realiza un importante esfuerzo de difusión del proyecto a través del Programa de Visitas Guiadas, la presencia en ferias y citas de turismo y patrimonio cultural, la organización de congresos, talleres sobre oficios tradicionales, seminarios, exposiciones, ....
www.catedralvitoria.com


Santa Maria Katedrala Fundazioak jarduera ugari antolatzen ditu kultura arloan: kongresuak, mintegiak, hitzaldiak idazle ospetsuekin, kontzertuak, antzerkia, lanbide tradizionalei buruzko lantegi eta ikastaroak, erakusketak, argitalpenak, irratsaioak, ipuin, pintura eta argazki lehiaketak...>
www.catedralvitoria.com

La Fundación Catedral Santa María desarrolla también una intensa actividad cultural con congresos, seminarios, conferencias con escritores de prestigio, conciertos, teatro, talleres y cursos de oficios tradicionales, exposiciones, publicaciones, programas de radio, certámenes de relato, pintura y fotografía...
www.catedralvitoria.com

Ikusi adibide gehiago
*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

ofizio (eu)

oficio (es)

Arte eta Ofizioen Eskola eta Santa Maria Katedrala Fundazioaren arteko lankidetzatik sortutako ikus- entzunezko ikuskizuna.>
www.catedralvitoria.com

Espectáculo audiovisual surgido de la colaboración entre la Escuela de Artes y Oficios y la Fundación Catedral Santa María.
www.catedralvitoria.com


Santa Maria Katedralak eta Arte eta Ofizioen Eskolak ikus-entzunezko ikuskizun batean islatuko dute euren arteko lankidetza>
www.catedralvitoria.com

La Catedral de Santa María y la Escuela de Artes y Oficios plasman su colaboración en un espectáculo audiovisual
www.catedralvitoria.com


Arte eta Ofizioen Eskolako zuzendaria den Jose Ignacio Martinez de Arbuloren eta Santa Maria Katedrala Fundazioko zuzendaria den, Juan Ignacio Lasagabasterren aurkezpena.>
www.catedralvitoria.com

Presentación del director de la Escuela de Artes y Oficios, José Ignacio Martínez de Arbulo, y el director de la Fundación Catedral Santa María, Juan Ignacio Lasagabaster.
www.catedralvitoria.com


Gaur arratsaldean aurkeztu da eta Kultura-ahalduna, Iciar Lamarain; Kultura-sailburua, Encina Serrano; Arte eta Ofizioen Eskolako zuzendaria, XXXX, eta Santa Maria Katedrala Fundazioko zuzendaria, Juan Ignacio Lasagabaster, izan dira bertan.>
www.catedralvitoria.com

La presentación ha tenido lugar esta tarde con la presencia de la Diputada de Cultura, Icíar Lamarain, la consejera de Cultura, Encina Serrano, el director de la Escuela de Artes y Oficios, José Ignacio Martínez de Arbulo, y el director de la Fundación Catedral Santa María, Juan Ignacio Lasagabaster.
www.catedralvitoria.com


2010-2011 ikasturtean zehar, Santa Maria Katedrala Fundazioa eta Arte eta Ofizioen Eskolako ´Ikus-entzunezko proiektuak´ tailerreko ikasleak elkarlanean aritu dira proiektu artistiko bat sortzeko. Proiektu hori elizpeko polikromiak erakusteko katedralean erabiltzen den argi eta soinu proiekziorako sistema erabiliz erakutsiko zaio publikoari.>
www.catedralvitoria.com

Durante el curso académico 2010-2011 la Fundación Catedral Santa María y los alumnos y alumnas del taller ´Proyectos audiovisuales´ de la Escuela de Artes y Oficios han colaborado en la creación de un proyecto artístico que se mostrará al público utilizando el sistema de proyección de luz y sonido instalado en la catedral para mostrar las policromías del pórtico.
www.catedralvitoria.com

Ikusi adibide gehiago
*Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

ogibide (eu)

oficio (es)

Beste teoria batzuek lehenago esanahi bat bilatu dute emankortasun edo pubertarotasun erritoetan, eta ogibide-dantzatzat ere hartu izan dira.>
www.euskomedia.org

Otras teorías han buscado un significado primigenio en ritos de fecundidad o pubertad, o han considerado la brokel-dantza como un baile de oficios.
www.euskomedia.org


Halaber, Maskaradetan parte hartzen dutenak jarraigoetan eta prozesioetan antolatzen direla ikus dezakegu, hainbat hierarkia eta mailatan bananduz, besteak beste honako hauetan: ijitoen taldea; dantzari adituen taldea; baso eta mendiko animalien irudikapenak; kantua eta eskariak egiteko koplak; turkiarren, arabiarren, juduen, hungariarren, deabruen, galdaragileen eta hainbat ogibidetako kideen tropak.>
www.euskomedia.org

Se aprecia igualmente en que sus componentes se ordenan en cortejos y procesiones, que ordenan a sus componentes en jerarquías y categorías, entre los que se encuentran: grupos de gitanos; el grupo de dantzaris expertos; las representaciones de animales del bosque y la montaña; el canto y las coplas de cuestación; tropas de turcos, árabes, judíos, húngaros, diablos, caldereros y oficios varios..
www.euskomedia.org


Filipe V.aren Errege Zedula baten bitartez, 1711ko urtarrilaren 29an, Odol-ateratzaileen Klasea sortu zen, gaixoen sendaketan lanean ari ziren zientziako hainbat adarretan talde bakarra osatzen zuten ogibideen eta profesionalen koordinaketarako lehen pausoa izanda.>
www.euskomedia.org

Por Real Cédula de Felipe V, el 29 de enero de 1711, se creó la Clase de Sangradores que supuso un primer paso para la coordinación de los distintos oficios y profesionales que formaban un todo en las distintas ramas de la ciencia dedicadas a la curación de enfermos.
www.euskomedia.org


1624. urtean, Hernaniko zirujau Sebastián de Sassoetak Martín de Sassoeta hartu zuen ikasletzat (seguruenik loba edo hurbileko ahaide zuena), hiru urteko epean odola atera eta bizarra egiteko ogibidea ikas zezan.>
www.euskonews.com

En 1624 el cirujano de la villa de Hernani Sebastián de Sassoeta, toma como aprendiz a Martín de Sassoeta (con toda probabilidad un sobrino o pariente próximo) para que en el plazo de tres años pueda aprender el oficio de sangrar y afeitar.
www.euskonews.com


Era berean, azpimarragarria da Santa Maria Katedrala Fundazioaren prestakuntza-eginkizuna. Ildo horretan hainbat ikastaro antolatu ditu ia galduta zeuden teknikak eta ogibideak berreskuratzeko (karea, hargintza, forja, egurra...) eta nazioarteko biltzar eta mintegiak prestatu ditu kultur ondarearen kudeaketa eta monumentuen zaharberritzea aztertzeko.>
www.euskonews.com

De igual forma, es necesario remarcar el papel formativo de la Fundación Catedral Santa María, con la organización de cursos destinados a la recuperación de técnicas y oficios casi perdidos (cales, cantería, forja, madera...) y de importantes congresos y seminarios internacionales sobre gestión del patrimonio cultural y restauración monumental.
www.euskonews.com

Ikusi adibide gehiago