es > eu
1 adv. hemen; hementxe, bertan, berton (indartuak)
aquí estoy: hemen nago
¡quieto aquí, sin moverte!: hementxe geldi, mugitu gabe!
2 adv. hona; honaxe, bertara, bertora (indartuak)
ven aquí: zatoz hona
hemen(txe) bertan, bertan; (hemen) gertu, (hemen) hurbil
1
hemengo
soy de aquí: hemengoa naiz
2
hemendik
saldremos de aquí: hemendik abiatuko gara
de aquí a un mes: hilabete barru
hemendik aurrera, aurrerantzean, aitzina, engoitik; jagoitik (ezezkoetan)
hara eta hona, harat-honat, batera eta bestera, gora eta behera
he pasado toda la mañana de aquí para allí: goiz osoa hara eta hona ibili naiz
hone(xe)gatik, horre(xe)gatik, hau dela eta, honen ondorioz
está enfadado contigo, de aquí que no quiera verte: haserre dago zurekin, horregatik ez zaitu ikusi nahi
hemendik
1
hemendik; hemen(dik) zehar, hemen(dik) barrena
pasó por aquí: hemendik igaro zen
2
hemen nonbait, hemen inguruan, hemen
creo que está por aquí: hemen nonbait dagoela uste dut
(hemen) inguruan
vive por aquí cerca: hemen inguruan bizi da
Marijon animoak falta ezinak direnez, bertan dago berriz ere gure zain.>
www.capraalpina10
A partir de aquí el camino sigue en ligero descenso hasta que una última cuesta nos deja en el tercer avituallamiento líquido y donde nuevamente recibimos los ánimos de Marijo.
www.capraalpina10
Bertan katalan eta aretxabaletako beste bikoarekin bapo jan eta ia bi ordu egon gara deskantsatzen.>
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Aquí descansamos casi dos horas, junto a los catalanes y los dos que habían dormido con nosotros.
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Bertan dagoen txabolara sartu gara eta kranpoiak jartzea erabaki dugu elurra izoztua bai dago inguru honetan eta aurrerantzean ere ala egotea espero dugu, 30´.>
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Nos metemos en la chabola para colocarnos los crampones pues está la nieve helada y pensamos que a partir de aquí así estará, 30´.
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Bertan, eguzkiak bete betean jotzen zuen eta elurra guztiz biguna zegoen.>
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(6h.30') Desde aquí, sólo nos quedaba alcanzar la cima, a nuestra derecha.
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Ondo markatua eta gorantz doan bide batek bertatik ateratzen laguntzen gaitu (1.000 m gutxi gora behera), jarraian paisai ezberdin batetan murgilduz, kasik goi mendikoa, bertan elkortasunak honaino ekarri gaituen alfonbra berdea ordezkatuz.>
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Un camino perfectamente señalizado nos eleva hasta que salimos de él (aprox. 1.000 m), para continuar caminando por un paisaje distinto, casi de alta montaña, en donde la aridez sustituye a la alfombra verde que nos ha traído hasta aquí.
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Berton izan zen, agian, Antonio de Munibek eta Xabier de Egiak -biak Baskongadako komisionatuak- Bergarako Seminarioan katedra bat eskaini zioten tokia.>
www.euskomedia.org
Fue aquí, probablemente, en donde Antonio de Munibe y Xavier de Eguía -ambos comisionados de la Bascongada- le ofrecieron una cátedra en el Seminario de Bergara.
www.euskomedia.org
Baina bere biografia berton azaldu izatea ez da bere dinamismo eta nortasunari esker, bere ekarpen batzuetara iritsi zen eran iritsi zelako baizik; Euskal Herrian hainbat mendetan zehar lortu nahi izan den helburuetariko batekin zerikusia duen zientzia-teknika modernizazioa ulertzeko estilo aparta zeharo argi adierazten duelako baizik: euskal teknika eta zientziaren europartzea.>
www.euskomedia.org
Pero no es por su dinamismo y personalidad que se le biografía aquí, sino por la forma como llegó a algunas de sus contribuciones; porque ilustra de manera sobresaliente un estilo de entender la modernización científico-técnica que tiene que ver con uno de los objetivos que se han perseguido a lo largo de los siglos en el País Vasco: el de la europeización de la ciencia y la técnica vascas.
www.euskomedia.org
Gogorragoa da Euskal Herria Amerikatik ikustea ala zailagoa da berton bizi izatea?>
www.euskonews.com
¿Es más duro mirar a Euskal Herria desde América o es más difícil vivir aquí?
www.euskonews.com
Berton izan zen, erregio-ikerketei zabaldutako lehiaketan, Olazabalek bere lan guztietatik "bizkaitarrena" idatzi zuen tokia.>
www.euskomedia.org
Fue aquí, en un concurso abierto a los estudios regionales, en donde Olazabal escribió la más "vizcaína" de todas sus obras.
www.euskomedia.org
150etik gorako urte guzti hauetan zehar, berton eskaintzen dena baino denboraldi askoz laburragoa izanez, Folkloreren izen kontzeptuala aldatuz joan da, baina unibertsitate mailan erabiltzen diren gainontzeko izenengandik nabarmen bereizten duen zaharkitutako eta, aldi berean, arlo ugariak nolabaiteko arkaikotasunaren sentimendu batez deskribatzeko zaila egiten duen zerbait du.>
www.euskomedia.org
A lo largo de estos más de 150 años, espacio temporal más corto en lo que respecta a lo aquí ofrecido, el sentido conceptual del Folclore ha ido variando, pero existe algo difícil de describir, que le confiere a diversas estancias, con un cierto sentimiento de arcaico y, al mismo tiempo, trasnochado, que lo diferencia del resto de denominaciones que se utilizan en el ámbito universitario.
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Hemendik gora ezkerrerantz hartzen dugu, lehen esan dugun moduan.>
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A partir de aquí nos dirigimos hacia la izquierda, tal y como hemos comentado anteriormente.
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rtengune bat destrepatu (O) eta lehenik bretxa batera eta ondoren Garganta de Aisa lepora eramaten gaitu. Hemendik kanala jaitsiz hormaren goiko aldera iritsiko gara, ordu batzuek lehenago ipar aurpegirantz ezkerrera biratu dugun tokira eta jarraian, Tortiellas sakanera eta eski pistetara, bertatik Candanchu-ko aparkalekura iristeko, non ordu batzuek lehenago autoa utzi dugun. Ibilbide guzia egiteko 6:30h erabili behar izan ditugu.>
www.capraalpina10
Destrepamos un resalte (O) que nos lleva hasta la brecha y collado de la Garganta de Aisa, aquí comienza la canal que nos llevará hasta la parte alta del farallón, donde horas antes nos hemos desviado hacia la izquierda y a partir de aquí, descendemos hasta el Barranco de Tortiellas y las pistas de esquí, por donde llegaremos hasta el aparcamiento de la estación de Candanchú, donde 6:30h antes hemos dejado el coche.
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Hemendik aurrera gelditzen zaiguna Soba aran guzia jaistea da, Aguas Limpias erreka aurkitu arte.>
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A partir de aquí, lo que nos queda es descender todo el barranco de Soba en busca del río Aguas Limpias.
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Hemendik, Izarraitz igo eta Azpeitiara jeistea besterik ez zitzaigun falta.>
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Desde aquí, sólo nos quedaba subir y bajar Izarraitz para llegar a la localidad de Azpeitia.
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Hemendik aurrera (NE) mendi bide eder batek arazorik gabe Suzón mendatera garamatza (2127 m.) 2h.>
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A partir de aquí (NE) un excelente sendero nos conduce sin dificultad al collado de Suzón (2127 m.) 2h.
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Informazio gehiago jaso nahi izanez gerop, bidali e-maila hona.>
www.euskalkultura.com
Más información, enviando un e-mail aquí.
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Informazio gehiago jaso nahi izanez gero, bidali e-maila hona helbidera edo deitu Damianari 344-2738 telefonora.>
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Más información, enviando un e-mail a Jeff, aquí o llamando a Damiana al 344-2738.
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Informazio gehiago lortu nahi izanez gero bidali e-maila, hona>
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Para obtener más información escribe un e-mail, aquí
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Xehetasun gehiago FEVAra hona idatziz edota Villa Maríako Euskal Etxera hona.>
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Para más detalles enviar un e-mail a FEVA aquí o a Eusko Etxea de Villa María aquí.
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Xehetasun gehiago 0221 457-1638 telefonora deituz edo hona idatziz.>
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Más información llamando al teléfono 0221 457-1638 o escribiendo aquí
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Marijon animoak falta ezinak direnez, bertan dago berriz ere gure zain.>
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A partir de aquí el camino sigue en ligero descenso hasta que una última cuesta nos deja en el tercer avituallamiento líquido y donde nuevamente recibimos los ánimos de Marijo.
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Bertan katalan eta aretxabaletako beste bikoarekin bapo jan eta ia bi ordu egon gara deskantsatzen.>
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Aquí descansamos casi dos horas, junto a los catalanes y los dos que habían dormido con nosotros.
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Bertan dagoen txabolara sartu gara eta kranpoiak jartzea erabaki dugu elurra izoztua bai dago inguru honetan eta aurrerantzean ere ala egotea espero dugu, 30´.>
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Nos metemos en la chabola para colocarnos los crampones pues está la nieve helada y pensamos que a partir de aquí así estará, 30´.
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Bertan, eguzkiak bete betean jotzen zuen eta elurra guztiz biguna zegoen.>
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(6h.30') Desde aquí, sólo nos quedaba alcanzar la cima, a nuestra derecha.
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Ondo markatua eta gorantz doan bide batek bertatik ateratzen laguntzen gaitu (1.000 m gutxi gora behera), jarraian paisai ezberdin batetan murgilduz, kasik goi mendikoa, bertan elkortasunak honaino ekarri gaituen alfonbra berdea ordezkatuz.>
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Un camino perfectamente señalizado nos eleva hasta que salimos de él (aprox. 1.000 m), para continuar caminando por un paisaje distinto, casi de alta montaña, en donde la aridez sustituye a la alfombra verde que nos ha traído hasta aquí.
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Destrepamos un resalte (O) que nos lleva hasta la brecha y collado de la Garganta de Aisa, aquí comienza la canal que nos llevará hasta la parte alta del farallón, donde horas antes nos hemos desviado hacia la izquierda y a partir de aquí, descendemos hasta el Barranco de Tortiellas y las pistas de esquí, por donde llegaremos hasta el aparcamiento de la estación de Candanchú, donde 6:30h antes hemos dejado el coche.
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Berton izan zen, agian, Antonio de Munibek eta Xabier de Egiak -biak Baskongadako komisionatuak- Bergarako Seminarioan katedra bat eskaini zioten tokia.>
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Fue aquí, probablemente, en donde Antonio de Munibe y Xavier de Eguía -ambos comisionados de la Bascongada- le ofrecieron una cátedra en el Seminario de Bergara.
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Baina bere biografia berton azaldu izatea ez da bere dinamismo eta nortasunari esker, bere ekarpen batzuetara iritsi zen eran iritsi zelako baizik; Euskal Herrian hainbat mendetan zehar lortu nahi izan den helburuetariko batekin zerikusia duen zientzia-teknika modernizazioa ulertzeko estilo aparta zeharo argi adierazten duelako baizik: euskal teknika eta zientziaren europartzea.>
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Pero no es por su dinamismo y personalidad que se le biografía aquí, sino por la forma como llegó a algunas de sus contribuciones; porque ilustra de manera sobresaliente un estilo de entender la modernización científico-técnica que tiene que ver con uno de los objetivos que se han perseguido a lo largo de los siglos en el País Vasco: el de la europeización de la ciencia y la técnica vascas.
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150etik gorako urte guzti hauetan zehar, berton eskaintzen dena baino denboraldi askoz laburragoa izanez, Folkloreren izen kontzeptuala aldatuz joan da, baina unibertsitate mailan erabiltzen diren gainontzeko izenengandik nabarmen bereizten duen zaharkitutako eta, aldi berean, arlo ugariak nolabaiteko arkaikotasunaren sentimendu batez deskribatzeko zaila egiten duen zerbait du.>
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A lo largo de estos más de 150 años, espacio temporal más corto en lo que respecta a lo aquí ofrecido, el sentido conceptual del Folclore ha ido variando, pero existe algo difícil de describir, que le confiere a diversas estancias, con un cierto sentimiento de arcaico y, al mismo tiempo, trasnochado, que lo diferencia del resto de denominaciones que se utilizan en el ámbito universitario.
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Pero no es por su dinamismo y personalidad que se le biografía aquí, sino por la forma como llegó a algunas de sus contribuciones; porque ilustra de manera sobresaliente un estilo de entender la modernización científico-técnica que tiene que ver con uno de los objetivos que se han perseguido a lo largo de los siglos en el País Vasco: el de la europeización de la ciencia y la técnica vascas.
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