Elhuyar Hiztegia

lepo

Partekatu sareetan:

• 1  iz. cuello, pescuezo

lepoko zainak agerian zituen: la venas del cuello las tenía a la vista

• 2  iz. (hed.) cuello

lepo estuko botilak: botellas de cuello estrecho

umetokiaren lepoa: el cuello del útero

alkandoraren lepoa: el cuello de la camisa

• 3  iz. collado; paso

Everesteko hegoaldeko lepoan dute kanpamentua: tienen el campamento en el collado sur del Everest

• 4  iz. (batez ere B) hombro

• 5  iz. (B) espalda

lepo *Adibide guztiak automatikoki lortu dira hemendik: dabilena

Bai festatan eta bai festaz kanpo, lanez lepo ibiltzen ziren beti, euskararen alorrean asko ...

Zinemaldian, kreditazioa lepotik zintzilik eramatea galarazita dago. Duela urte batzuk, moda...

...garri guztiak, eta errukirik gabe gaitzesten du lepoa eta besoak estali gabe ibiltzeko emakumeen artean sartzen a...

...elburua lortzea. Ilusioa egiten zigun domina bat lepotik zintzilik itzultzea etxera; ez zuen axola ...

...ont mendi ezaguna igotzerik izan, baina Forclazeko lepoan hirumila lagunetik gora elkartu dira eskiatzaileei animoak ...

Iraultza Frantzesa pizten da. Errege bati lepoa moztea baino zerbait gehiago ekarri zuen. ...

...sartu zen lehoia. Ryallengana hurbildu, letaginak lepoan sartu eta momentuan odolustu zuen. Beste ...

...batera, ikaragarri hazi da. Uneotan konfiantzaz lepo dabil, eta sasoi aldetik ez dago gain hartuko dionik. Ekin ...

... matrazea da, haren hondoa laua da, lepo motza eta aho zabala dauka. Erabiltzen ...

...usten du leiho zabaletik. Eta bere landareek ere lepoa luzatzen dute, hobeto ikusteko. Azaleak, orkideak. Baina no...

www.capraalpina10

Muchísimo más rápido de lo que hemos subido conseguimos bajar hasta el Cuello Arenas (1.894 m) 5:00 h.

Señal de Biados mendiaren gailurrean gara; gure oinpean ikus ditzakegu Señal de Biados lepoa (2.536 m.), zein Bachimalara doan bide arrunta.>

Estamos en lo alto de la Señal de Biados, desde donde vemos a nuestros pies el cuello de la Señal de Biados (2.536 m.), así como el camino normal de ascenso hacia el Bachimala.
www.capraalpina10

Igo gean bidea deseginez, Cilindro-ko lepotik berriz ere kanal deseroso eta harrikaria duenetik jaitsi behar gara, dena den, askoz ere errazagoa da betiere jaistea igotzea baino eta minutu gutxi barru laku izoztuan gara.>

Desde el cuello del Cilindro tenemos que descender por la canal descompuesta que hemos utilizado en nuestro ascenso, pero bajar nos resulta mucho más sencillo y después de unos minutos nos encontramos nuevamente en el lago helado.

Dagoeneko laku izoztuan gaude, gure ezkerretara biratu eta horma eskalatzen hasten gara Cilindro lepora iristeko mugarriak jarraituz eta behin bestaldean, glaziarrera iritsi arte eta zailtasunik gabe gainditzen duguna.>
www.capraalpina10

Ya estamos en el lago helado, giramos hacia nuestra izquierda y comenzamos a trepar la pared rocosa que nos separa del Cuello del Cilindro siguiendo los hitos y una vez al otro lado, bajamos hasta la altura del glaciar, que superamos sin ninguna dificultad.

Itzultzerakoan eta behin Señal de Biados lepoan, “paso la gatera” bezala ere ezaguna, Igotzerakoan bilatu ezin izan dugun bidea jarraitzen dugu eta malda belartsuak gaindituz, Serrau txabolara eramaten gaitu.>

De regreso y una vez en el Cuello de la señal de Biados o también llamado “paso la gatera”, seguimos la clara senda que no hemos sabido encontrar a la subida y que nos lleva por laderas herbosas hasta la cabaña del Serrau.

collado (es)

Begiratzen dugun edozein aldetara ere ikuskizuna aparta da eta denbora luzez horretan jarduten dugu, ertz hauskorraren zeharkaldia jarraitzea pentsatzen dugun arte, aurri-kusita dugun baino lan gehiago ematen digun arren. Asko kosta bazaigu ere Clot de Hount (3289 m.) gailurrean gara eta Cerbillona lepora jaitsiz (3195 m.), oso ezagunak diren Russell-en zuloak aurrez aurre aurkitzen ditugu. Harkaitzean zulatutakoak eta Russell kondeak denbora luzez erabili zituenak.>
www.capraalpina10

Las vistas son magníficas miremos donde miremos y pasamos un tiempo admirándolas, hasta que decidimos continuar la arista descompuesta, que nos da mucho más trabajo de lo que pensamos. A duras penas hemos llegado hasta el Clot de Hount (3289 m.) y una vez descendemos hasta el collado de Cerbillona (3195 m.) nos encontramos con las famosas grutas Russell, agujeros horadados en la roca y donde el Conde Russell pasaba largas temporadas.

Gorantz jarraitzen dugu Casco lepora iritsi bitarte, 180º itzulia eman eta gero.>

Seguimos ascendiendo hasta que llegamos al collado del Casco, después de haberle dado un giro de 180º.
www.capraalpina10

rtengune bat destrepatu (O) eta lehenik bretxa batera eta ondoren Garganta de Aisa lepora eramaten gaitu. Hemendik kanala jaitsiz hormaren goiko aldera iritsiko gara, ordu batzuek lehenago ipar aurpegirantz ezkerrera biratu dugun tokira eta jarraian, Tortiellas sakanera eta eski pistetara, bertatik Candanchu-ko aparkalekura iristeko, non ordu batzuek lehenago autoa utzi dugun. Ibilbide guzia egiteko 6:30h erabili behar izan ditugu.>

Destrepamos un resalte (O) que nos lleva hasta la brecha y collado de la Garganta de Aisa, aquí comienza la canal que nos llevará hasta la parte alta del farallón, donde horas antes nos hemos desviado hacia la izquierda y a partir de aquí, descendemos hasta el Barranco de Tortiellas y las pistas de esquí, por donde llegaremos hasta el aparcamiento de la estación de Candanchú, donde 6:30h antes hemos dejado el coche.

Bide ezberdinak badaude ere, Garmo Negro hormara itsatsirik igotzen saiatzen gara eta azkar batetan lepora iristen, 2:30 h.>
www.capraalpina10

A pesar de que hay varias sendas, nosotros procuramos pegarnos a la pared del Garmo Negro y ganar rápidamente el collado, 2:30 h.

Linzako leporantz (1.936 m.),aldapa, berriz ere, tente jarri zaigu Pakizako maldak zeharkatzen ditugunean.>

Dirección al collado de Linza (1.936 m.), la senda se ha vuelto a elevar al atravesar las laderas de la Paquiza.

paso (es)

Haizeak gogor astintzen du eta hotz dago, Tacherako lepoan (1.905 m.) gauden seinale.>
www.capraalpina10

Hace frío, el viento sopla con fuerza, señal inequívoca de que estamos en el paso Tachera (1.905 m.)

Lepoaren azpian dagoen kanaloiera iritsi gara, ezinbestekoa zaigu beste aldera zeharkatzea, ezkerrera dagoen hormara hain zuzen, jarraitu ahal izateko.>

Hemos llegado al canalón, justo debajo del paso; debemos de cruzar hacia la pared de la izquierda para poder continuar.

Lepotik pasatzean, Szpiglasowy Wierch igotzeko aprobetxatzen dugu.>

En el paso por el collado, aprovechamos para subir al pico Szpiglasowy Wierch.

Denbora gutxi barru, bidexka garbi eta ondo markatua dagoena jarraituz, ezkerretara bira egin eta gorantz hormari jarraituz, pasabide zail bat igarotzen dugu, bertan ibilbidea errazteko kateak daudelarik eta Casko eta Torre gailurrak erdibitzen dituen lepora eramango gaitu.>
www.capraalpina10

Después de unos minutos, nuestro camino que sigue una senda muy evidente y bien marcada, jira a la izquierda para bordear la pared por un paso expuesto y equipado con cadenas, pero en claro sentido ascendente que nos llevará hasta la base de los picos Casco y Torre (2810 m.).

Harri multzo bat dago bertan. Atzerantz bidea eginez eta berriz ere, bi Gabietoak zatitzen dituen zulora bueltatuz, zeharka goaz Gabieto lepora.>

Volvemos sobre nuestros pasos y una vez en la brecha que divide ambas cimas, vamos en diagonal en busca del Collado de los Gabietos.

hombro (es)

Silueta berri bat: lepoa garbi, sorbaldak handituta, oso gerri markatua. Kamisolak.>
www.euskonews.com

Nueva silueta: cuello despejado, hombros agrandados, talle muy acentuado.

espalda (es)

Iharduera hau, kate muskularren luzaketa globalean oinarritzen da, batez ere posturan eragiten duten muskuluek dituzten erretrakzioak desblokeatzeko asmoarekin; batez ere lantzen dira, oinak, aldaka, bizkarra, sorbalda eta lepo aldeko muskuluak.>
usabalbuletina19

Se trata de un trabajo de estiramiento global por cadenas musculares que hace especial hincapié en desbloquear las retracciones existentes en toda la musculatura postural, sobre todo pies, caderas, espalda, hombros y cuelllo.

ITURRIA: SportlifeHona hemen lepoz patinatzeko teknika menderatzeko urratsak, limoiak edo packwards swizzles deritzenak.>

FUENTE: SportlifeTe dejamos los pasos para que domines la técnica de patinaje de espalda, los llamados limones o backwards swizzles.
usabalbuletina19

Hona hemen lepoz patinatzeko teknika menderatzeko urratsak, limoiak edo packwards swizzles deritzenak.Menderatzen al duzu aurrerantz patinatzeko teknika?>

Te dejamos los pasos para que domines la técnica de patinaje de espalda, los llamados limones o backwards swizzles.¿Ya dominas la técnica del patinaje hacia delante?

Euskal abertzaletasunaren arlorik gogor eta oldarkorrenak herriaren borrokari lepoa emateko iragan idiliko baten ostendu izana leporatu zioten.>
www.euskomedia.org

Y es que los sectores más intransigentes y combativos del nacionalismo vasco acusaron al trabajo de refugiarse en un pasado idílico para dar la espalda a la lucha del pueblo.

Azkenez, era txandakatuan, industriari lepo emanda, 2005ean bere Alas de mariposa lehen filmaren espiritua berreskuratuz Fragil izenburuko bere laugarren film luzea egin zuen, baina bere lormen artistikoak izan gabe.>

Finalmente, de modo alternativo, a espaldas de la industria, estrenó en 2005 su cuarto largometraje con el título de Frágil, un film que retomaba al espíritu de su primer largo, Alas de mariposa, aunque sin alcanzar sus logros artísticos.

collado (es)

paso (es)

Lepotik pasatzean, Szpiglasowy Wierch igotzeko aprobetxatzen dugu.>

En el paso por el collado, aprovechamos para subir al pico Szpiglasowy Wierch.

hombro (es)

www.euskonews.com

Nueva silueta: cuello despejado, hombros agrandados, talle muy acentuado.